96 vs 12 m

Wanhojen Saabien oma alue. Mallivuodet 1950-1980.
Taunus P6
"Kaasari"
Viestit: 20
Liittynyt: Su Huhti 12, 2015 22:20

Re: 96 vs 12 m

Viesti Kirjoittaja Taunus P6 »

Mukavalta tuntuu, kumara selkäkin tuntuu oikenevan kun pojaksi luokitellaan, kiitos.

En puhu pakoputkiprotoista. Lueppa kirjoitukseni uudestaan.
Tietääkseni ensimmäinen valmistettu kone (auto) on prototyyppi. Voin olla väärässäkin. Heippa.
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: 96 vs 12 m

Viesti Kirjoittaja core2 »

Taunus P6 kirjoitti:Mukavalta tuntuu, kumara selkäkin tuntuu oikenevan kun pojaksi luokitellaan, kiitos.

En puhu pakoputkiprotoista. Lueppa kirjoitukseni uudestaan.
Tietääkseni ensimmäinen valmistettu kone (auto) on prototyyppi. Voin olla väärässäkin. Heippa.
Ei tässä ole väliä mistä protoista kirjoitat kun et näy tietävän oikein mitä Prototyypillä tarkoitetaan? No tässä alla linkki ja lainaus wikistä prototyyppiin, Read My Lips siis autonvalmistajalle kaikki uudet osat joita he eivät ole aiemmin sen muotoisina valmistaneet ovat prototyyppejä.
wiki kirjoitti:Teollisuuden tuotekehitystoiminnassa prototyyppi tarkoittaa ensimmäisiä testiversiota. Prototyyppejä voi olla useissa eri vaiheissa tuotekehityksen edetessä.
Autotehtaiden ja muiden teollisuusyritysten sisäisissä laatuohjeissa prototyyppitestausta luokitellaan seuraavilla periaatteilla:
Ensimmäinen proto, teknisen konseptin toimivuuden tarkistaminen
Toinen proto, valmistettavuuden ja toimivuuden tarkistaminen
Nollasarja, ensimmäinen tuotantosarja, tuotantokustannusten hiominen
http://fi.wikipedia.org/wiki/Prototyyppi

Toivon jotta asia selviää sinullekin, muuten teimme myös autonäyttelyihin aineistoa saabin nimimissä.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Makimart
"Kaasari"
Viestit: 24
Liittynyt: Ma Elo 05, 2013 09:20

Re: 96 vs 12 m

Viesti Kirjoittaja Makimart »

Ei nyt pidä hikeentyä yhdestä pakoputkesta.

Nuorena miehenä Ruotsissa ollessani vaihdon 64-malliseen kakstahti-Saabiini pakoputken. Siinä keskiputki oli kaksihaarainen ja toisen haaran pää suljettu. Vastaavaa en Suomessa tavannut.

Tietäjät voivat vastata, haettiinko sillä kakstahdin käyntiäänen tasausta vai mikä umpihaaran tarkoitus oli?

Moottorinsa puolesta tunnetusti heikko kakstahti äänteli persoonallisesti tyhjäkäynnillä, en oikein usko, että sitä olisi tarkoituksella haettu nelitahtimoottorin käyntiääneksi. Tasainen umpipohja esti Fordin tyyppisen pakoputkiratkaisun, joten tehtiin se mikä saatiin sopimaan ja ääni tuli mikä tuli.

Saabistin tervehdykseen: "Mom mom mon monesko moottori" Wartburgin kuski vastasi:"Pä pä pä päivää"
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: 96 vs 12 m

Viesti Kirjoittaja core2 »

Jos se pönttö oli suppilon mallinen niin umpisuoli oli tarkoitettu toiselle ulostulolle, vaikka jos kunnonsysteemin halusi niin hommasi Simons'in sport systeemin.
Sitä sai 1960 -> 1968:aan asti, mutta saattaa löytyä vieläkin.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Vastaa Viestiin