Kylmänä käynnistys
-
- "Ruisku"
- Viestit: 140
- Liittynyt: Ke Marras 18, 2015 14:11
- Paikkakunta: Jyväskylä
Kylmänä käynnistys
Vejetäänkö ryyppy yleensä täysille kun tarttaa kylmänä ja ei kaasua vai miten on paras? Tänää tein vähä molempia, lähti kyllä käyntiin mutta ei ihan niiku napista. Lämpötila n. +5.
Re: Kylmänä käynnistys
Mitä, eikö lähde käyntiin kun vähän avainta heiluttaa auton nokan edessä ?
40 vuotta vanhaan autoon ei välttämättä yleistykset päde. Kokeilemalla löytyy paras tapa. Onko alkup. käsiryyppy vai jälkikäteen viritelty? Kotitekoiset vivustot ei välttämättä avaa kaasuläppää ryypyn mukana, ainakaan tarpeeksi, jolloin voi painaa vähän jalalla kaasua avuksi. Omissa käsiryyppytapauksissa parhaaksi tavaksi on osoittautunut vetää ryyppyläppä kokonaan kiinni, mutta enempi tai vähempi avata heti käyntiinlähdön jälkeen.
Jos auto on seissyt pitempään, päivänkin, voi bensan haihtuminen kaasarista ja putkien valuminen takaperin kuivaksi sahuuttaa jonkun aikaa ennen kuin kone saa tarpeeksi ainetta.
40 vuotta vanhaan autoon ei välttämättä yleistykset päde. Kokeilemalla löytyy paras tapa. Onko alkup. käsiryyppy vai jälkikäteen viritelty? Kotitekoiset vivustot ei välttämättä avaa kaasuläppää ryypyn mukana, ainakaan tarpeeksi, jolloin voi painaa vähän jalalla kaasua avuksi. Omissa käsiryyppytapauksissa parhaaksi tavaksi on osoittautunut vetää ryyppyläppä kokonaan kiinni, mutta enempi tai vähempi avata heti käyntiinlähdön jälkeen.
Jos auto on seissyt pitempään, päivänkin, voi bensan haihtuminen kaasarista ja putkien valuminen takaperin kuivaksi sahuuttaa jonkun aikaa ennen kuin kone saa tarpeeksi ainetta.
Re: Kylmänä käynnistys
ja riipuu myös kaasuttimen kyljessä olevista kirjaimista fomoco ford solex weber
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Kylmänä käynnistys
Sahan tylsymisen (=akun tyhjenemisen) välttämiseksi voi kokeilla pumpata kaasupoljinta useita kertoja ennen käynnistämistä.Mikko_H kirjoitti:Jos auto on seissyt pitempään, päivänkin, voi bensan haihtuminen kaasarista ja putkien valuminen takaperin kuivaksi sahuuttaa jonkun aikaa ennen kuin kone saa tarpeeksi ainetta.
- päivän seissyt, ehkä 3 kertaa.
- kolme päivää tai enemmän - 9, 5 kertaa.
- talviseisonnasta - 12 kertaa.
Tässä on ollut kyseessä automaattiryyppyinen Solex, johon ei sitten kylmäkäynnistyshetkellä saa kaasuun koskea - ennen kuin hörähtää.
FoMoCoakin on ollut, ja nykyisessä vaihtomoottorissa oli paikallaan F**d-merkkinen orkkiskaasutin.
Lähteepä monesti laakista käymään juu. Tai toisesta. Toisella yrityksellä sitten etukäteis-pumppauksista ainakin puolet pois, koska bensaa on jo läsnä karpuraattorissa, tai ainakin jo porstuassa kolkuttelemassa.
Eikä sitten huuateta sitä konetta jahka käynnistyy. Vanhemmat palikat tykkää enempi tollasesta 1500 kierroksen tyhjäkäynnistä, kunnes lämpöviisarilla alkaa ottaa eteen. Olen yhen nelitahtimoottorisen laitteen hanskalokeromanuaalista tämän lukenu, se on sillon totta.
terv. jt