95E henkilöautoksi
95E henkilöautoksi
Lueskelin mobilisti 6/15 lehteä ja huomasin että olivat saaneet -89 piilofarmariksi rekisteröidyn buick electran muutettua henkilöautoksi kohtuullisella verolla. En tiedä onko tätä täällä missään puitu, haku ei ainakaan tuottanut tulosta. Mutta onkos joku jo selvittänyt mitä viipasta mahtas veroa tulla jos muuttas henkilöautoksi?
Re: 95E henkilöautoksi
Tuolla aloittelin muinoin keskustelua aiheesta, mutta ei se kovin lämpimäksi koskaan syttynyt: http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=23&t=156150
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: 95E henkilöautoksi
klubilaisella on muutes saab 95 e jossa lukee että henkilöauto, kuinka tämä on ollut mahdollista 70 luvulla
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: 95E henkilöautoksi
Veron suuruusluokka lienee muutama kymppi. Tuossa on viimeisen vuoden aikana verotetut vuoden 1970-75 henkilöautot. Pitää olla jo melkoinen arvoauto että vero laskettaisiin satasissa.
Re: 95E henkilöautoksi
Breemerin buick on kai -84 mallinen mutta rekisteröity -89, kummankohan mukaan toi menee?
Mulla yksi jenkkifarmari joka tarttisi henkilöautoistaa joten tämä asia kiinnostaa minuakin.
Ilmeisesti se vero menee sen mukaan mikä autovero on ollut uutena sille autolla, ja siittä poistetaan sitten kuukausia pois iän mukaan, eli arvon alenemista. Eli siis vero pienenee koko ajan mitä vanhemmaksi auto tulee Noin ainakin joku arveli.
Eli saabbi on vertailuarvoltaan ja kokonaispainon mukaan menevältä verotukseltaan paljon alempana mitä buick, ja jos auto on vielä 10 vuotta vanhempikin niin ei pitäisi tulla kovin suurta veroa. KLB:n autossa se oli siis noin 650 euroa vero, saabissa varmaan joitain kymppejä?
Mulla yksi jenkkifarmari joka tarttisi henkilöautoistaa joten tämä asia kiinnostaa minuakin.
Ilmeisesti se vero menee sen mukaan mikä autovero on ollut uutena sille autolla, ja siittä poistetaan sitten kuukausia pois iän mukaan, eli arvon alenemista. Eli siis vero pienenee koko ajan mitä vanhemmaksi auto tulee Noin ainakin joku arveli.
Eli saabbi on vertailuarvoltaan ja kokonaispainon mukaan menevältä verotukseltaan paljon alempana mitä buick, ja jos auto on vielä 10 vuotta vanhempikin niin ei pitäisi tulla kovin suurta veroa. KLB:n autossa se oli siis noin 650 euroa vero, saabissa varmaan joitain kymppejä?
Re: 95E henkilöautoksi
Eli todennäkösesti verot jäis melko pieniksi. Sitä aloin järkeileen et mitenköhän muutoskatsastus menee kun eemeliähän ei muutettas takas henkilöautoksi koska on jo tehtaalta lähtiessä ollut paku. Kaiketi mallisarjan sisäinen muutos? Ehkä hullua olis muuttaa vain suomessa kahtena vuotena tehtyä mallia henkilöautoksi, mutta kun niitä kaksi jo löytyy ja toisesta ei alkuperäistä muutenkaan tule niin miksei, täytyypi selvitellä.
Re: 95E henkilöautoksi
9 vuotta sitten Viipalle jäi veroa ulkomailta tuotuna 110€. Vertailuauto oli joku Chevrolet (=Daewoo). Samalla kaavallahan nuo pakusta henkilöautoksi muutokset lasketaan..
Re: 95E henkilöautoksi
Miksi muuttaa harvinainen paku henkilöautoksi ?
Onhan niitä orkkis 7-hengen viippoja huomattavasti enemmän tarjolla !
Vaihtaisin mielelläni 2 kpl veronanvihreätä 7-hengen projektia yhteen hyvään pakuprojektiin.
Tarjoukset vaikka Yv tai tekstari 0400- 96 96 96
Onhan niitä orkkis 7-hengen viippoja huomattavasti enemmän tarjolla !
Vaihtaisin mielelläni 2 kpl veronanvihreätä 7-hengen projektia yhteen hyvään pakuprojektiin.
Tarjoukset vaikka Yv tai tekstari 0400- 96 96 96
Re: 95E henkilöautoksi
Eihän siinä varmaan mitään järkeä olekkaan, mutta mua tuntuu vainoovan noi eemelit. Kaikki kohdalle osuneet ehdokkaat on niitä ja henkilöversiot tuntuu välttelevän meikäläistä. Sopivan edullisen henkilöversion osuessa kohdalle vois olla osto harkinnan paikka.
Re: 95E henkilöautoksi
No just. Ja mulla taasen ollut lähes 10 henkilömallia, edelleen 4, tai siis 5, eikä yhtään pakua. Tää on kait sitä Nykäsen laiffiaMNeva kirjoitti:Eihän siinä varmaan mitään järkeä olekkaan, mutta mua tuntuu vainoovan noi eemelit. Kaikki kohdalle osuneet ehdokkaat on niitä ja henkilöversiot tuntuu välttelevän meikäläistä. Sopivan edullisen henkilöversion osuessa kohdalle vois olla osto harkinnan paikka.
Tuu tsekkaa noi veronan vihreät, vaikka ens kesänä ?
Re: 95E henkilöautoksi
Taidettiin tästä kohtalosta jutella ruotsin retkelläkin. Täytyy pitää mielessä jos sinnepäin tekis retken. Kuva olis kiva että minkälaisista kapistuksista on kyse..
Re: 95E henkilöautoksi
no onko se siten tuplaharvinen jos on 95 e rek otteessa mutta kuitenkin luokka on henkilöauto ja rek 5 ja 5 sentin nahkapenkit vanerista kyhätty taakse
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: 95E henkilöautoksi
Sanosin noin näkemättä, että kuulostaa herkulliselta!
Kannattanee kunnostaa konservointihenkisesti, ei missään tapauksessa ylientisöidä. Aika niukalti on noita penkkivirityksiä säästynyt, varsinkaan esittelykelpoisessa alkuperäiskunnossa. Museaalisesti arvokas, mitä enemmän alkuperäistä saat säilymään.
Kannattaa perehtyä aiheeseen
terv. jt
P.S. Jemmassa mustat keinonahkapenkit, paikat 3...7. Moniko on nähnyt sellaisia koskaan?
Kannattanee kunnostaa konservointihenkisesti, ei missään tapauksessa ylientisöidä. Aika niukalti on noita penkkivirityksiä säästynyt, varsinkaan esittelykelpoisessa alkuperäiskunnossa. Museaalisesti arvokas, mitä enemmän alkuperäistä saat säilymään.
Kannattaa perehtyä aiheeseen
terv. jt
P.S. Jemmassa mustat keinonahkapenkit, paikat 3...7. Moniko on nähnyt sellaisia koskaan?
Re: 95E henkilöautoksi
Terve,
Tuli juuri hankittua/pelastettua näkemättä tuollainen 7 hengen viippa vuosimallia -75. Auto on päällepäin jotensalin Ok, mutta pohja on melko mätä. Onko moinen auto mielestänne pelastamisen arvoinen? Tämä on valmistettu Uudessakaupungissa. Saakohan näihin pohjapeltejä enää mistään. Tulisi vaan sitten kaikki jäykisteet ja muut yksityiskohdat alkuperäisen näköisiksi.
Paljonkohan näitä on Suomessa säilynyt?
Terveisin,
Jussi
Tuli juuri hankittua/pelastettua näkemättä tuollainen 7 hengen viippa vuosimallia -75. Auto on päällepäin jotensalin Ok, mutta pohja on melko mätä. Onko moinen auto mielestänne pelastamisen arvoinen? Tämä on valmistettu Uudessakaupungissa. Saakohan näihin pohjapeltejä enää mistään. Tulisi vaan sitten kaikki jäykisteet ja muut yksityiskohdat alkuperäisen näköisiksi.
Paljonkohan näitä on Suomessa säilynyt?
Terveisin,
Jussi
96 v4 -80, 99 Finlandia -77, 900 C -91
Re: 95E henkilöautoksi
Jokainen viippa on pelastamisen arvoinen
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K