Viippa pitäisi saada baanalle, mutta katsastus-setä löysi "yllättäen" jarruista sanottavaa eli jarrupoljin painuu alaspäin jonkinverran, ei kuitenkaan pohjaan saakka. Toistettaessa painuminen välillä vähäisempää ja joskus painuu vähän enemmän. Viippa ollut vähällä ajolla ts.seisonnassa pari vuotta. Tutkittaessa alustan puolelta mitään vuotoja ei löytynyt jarruputkissa ym.pyörien jarrusylinterien tienoillakaan näkynyt.. tosin tarkempi tutkinta jatkuu lähipäivinä. Ongelma (ainakin yksi niistä) löytynee ehkä jarrupääsylinteristä ja mikäli tuo jarrupääsylinteri menee vaihtoon, niin mistäköhän sen löytäisi ? Vaihtoehtoisesti olisiko järkevää vaihtaa tiivistesatsi vanhaan ehkä jo kuluneeseen sylinteriin ? Vanhojen jarrunesteiden vaihto ja ilmaus operaatio auttanee myöskin asiaan.Ilmausruuvien kanssa kuulemma voi tulla ongelmia.
Aiheesta on foorumilla jo joitain viestiketjuja ollutkin, mutta lähinnä osahankintojen myötä kyselen löytyykö keneltäkään noita jarruosia(esim.jarrupääsylinteri) tai vinkkiä mistä kaukaa osatilaus kannattaisi tehdä (ruotsi?)
#1996 Jussi
SAAB 95E Van vm.1969
p.0400ysi889
95E jarruremppaaaa..
95E jarruremppaaaa..
Jussi Juonio # 1996
Saab 9-3 SC 2,0 TS vm.06, Saab 95E vm.69
Saab OG900 16V vm.91 sekä Saab OG900 2,1 5D vm.93.
Saab 9-3 SC 2,0 TS vm.06, Saab 95E vm.69
Saab OG900 16V vm.91 sekä Saab OG900 2,1 5D vm.93.
- Kapt.Kosmos
- "Turbo"
- Viestit: 267
- Liittynyt: Ti Loka 25, 2011 13:44
Re: 95E jarruremppaaaa..
Noi ilmausnipat mitä Motonet tarjosi ei ainakaan omaan 95En sopineet täysin. Ei vain saa ilmattua kunnolla, kuplia vain tulee.
Edelliset olivat umpeen ruostuneet, että olivat kuitenkin parannus.
Edelliset olivat umpeen ruostuneet, että olivat kuitenkin parannus.
Re: 95E jarruremppaaaa..
Kysymys kuuluukin käykö tuo melko hintava pj-sylinteri myös vm.69, vaikka tuossa ilmoituksessa maininta vm.71-80
Näytti olevan tuo em. sama versio edullisemmin svenska saabklubbenin varaosapuodissa tarjolla ?
Näytti olevan tuo em. sama versio edullisemmin svenska saabklubbenin varaosapuodissa tarjolla ?
Jussi Juonio # 1996
Saab 9-3 SC 2,0 TS vm.06, Saab 95E vm.69
Saab OG900 16V vm.91 sekä Saab OG900 2,1 5D vm.93.
Saab 9-3 SC 2,0 TS vm.06, Saab 95E vm.69
Saab OG900 16V vm.91 sekä Saab OG900 2,1 5D vm.93.
Re: 95E jarruremppaaaa..
kysy turun jarruosasta korjaussarjaa
Re: 95E jarruremppaaaa..
Vihdoinkin viippa ajokunnossa ja katsastusmiehen hyväksyntä leiman kera
Tuo ongelman aiheuttanut jarrupääsylinteri on näissä 95/96 siis Lockheed ainoastaan vm.69-70, jonka jälkeen myöhempiin 70-luvun malleihin vaihtui ATE:een...no lockheediä ei "yllättäen"löytynyt markkinoilta eli sitten alettiin etsiä pelkästään korjaussarjaa, joka löytyikin pienen etsinnän jälkeen saabklubbenin varaosapuodista vieläpä kohtuuhintaisena alkuperäispakkauksessa.Myös Turun jarruosa myi tod.näk. vastaavaa sarjaa, mutta n.2,5 kertaa kalliimpaan hintaan?
Onneksi tuon korjaussarjan tiivisteiden vaihto korjasi viipan jarruongelman eli jpsylinterissä ei onneksi ollut mitään sen pahempia syöpymiä.
Nyt jarrut toimivat napakasti niinkuin pitääkin ja viippa sai sen kaivatun leiman konttorilta, sekä pääsi vielä alkusyksyksi baanalle.
Tuo ongelman aiheuttanut jarrupääsylinteri on näissä 95/96 siis Lockheed ainoastaan vm.69-70, jonka jälkeen myöhempiin 70-luvun malleihin vaihtui ATE:een...no lockheediä ei "yllättäen"löytynyt markkinoilta eli sitten alettiin etsiä pelkästään korjaussarjaa, joka löytyikin pienen etsinnän jälkeen saabklubbenin varaosapuodista vieläpä kohtuuhintaisena alkuperäispakkauksessa.Myös Turun jarruosa myi tod.näk. vastaavaa sarjaa, mutta n.2,5 kertaa kalliimpaan hintaan?
Onneksi tuon korjaussarjan tiivisteiden vaihto korjasi viipan jarruongelman eli jpsylinterissä ei onneksi ollut mitään sen pahempia syöpymiä.
Nyt jarrut toimivat napakasti niinkuin pitääkin ja viippa sai sen kaivatun leiman konttorilta, sekä pääsi vielä alkusyksyksi baanalle.
Jussi Juonio # 1996
Saab 9-3 SC 2,0 TS vm.06, Saab 95E vm.69
Saab OG900 16V vm.91 sekä Saab OG900 2,1 5D vm.93.
Saab 9-3 SC 2,0 TS vm.06, Saab 95E vm.69
Saab OG900 16V vm.91 sekä Saab OG900 2,1 5D vm.93.