96.sen polttoaine mittari osa.2 :-)
96.sen polttoaine mittari osa.2 :-)
ÖÖÖÖh mitä kautta p.aine anturin piuhat menee katto\lattia? jostain on nyt maissa(muutakin kuin asentaja) ja mikä johto-johdot ovat mittarille siinä mustassa mötikässä mikä painetaan mittarin taakse kiinni.Näyttää täyttä tankkia vaikka ottaa johdot kokonaan anturista irti kokeiltu toista mittaria sama homma....
Re: 96.sen polttoaine mittari osa.2 :-)
Mittarin liittimessä:
nasta 11 - ruskea on tankin valo, jos kytkee maihin, lamppu palaa
nasta 8 - harmaa on mittarin signaali, en muista napaisuutta
väreillä saa varmaan setvittyä oikean piuhan.
Irroita liitin mittarista ja mittaa tankin päästä yleismittarilla, että onko maissa. Jos ei ole yleismittaria, niin sitten testaa polttimolla (parkkipolttimo tai testikynä). Akusta + polttimon tai kynän läpi (ei suoraan) harmaaseen johtoon. Jos palaa, on johto maissa, jos ei, niin vika on muualla. Ja tärkeää on, että liitin on irti mittarista.
Voit myös testata siten, että kytket mittarin liittimen ja irroitat johdot tankilta. Sen jälkeen virta päälle ja kytket tankilla harmaan johdon polttimon läpi runkoon. Mittarin lukeman pitäisi muuttua.
Johdot menee muistaakseni lattialla.
Saab on lentokonetehtaan tuotoksia....mittareita pitää myös joskus koputella rystysellä tai vastaavasti nyrkillä kojetaulun päälle
nasta 11 - ruskea on tankin valo, jos kytkee maihin, lamppu palaa
nasta 8 - harmaa on mittarin signaali, en muista napaisuutta
väreillä saa varmaan setvittyä oikean piuhan.
Irroita liitin mittarista ja mittaa tankin päästä yleismittarilla, että onko maissa. Jos ei ole yleismittaria, niin sitten testaa polttimolla (parkkipolttimo tai testikynä). Akusta + polttimon tai kynän läpi (ei suoraan) harmaaseen johtoon. Jos palaa, on johto maissa, jos ei, niin vika on muualla. Ja tärkeää on, että liitin on irti mittarista.
Voit myös testata siten, että kytket mittarin liittimen ja irroitat johdot tankilta. Sen jälkeen virta päälle ja kytket tankilla harmaan johdon polttimon läpi runkoon. Mittarin lukeman pitäisi muuttua.
Johdot menee muistaakseni lattialla.
Saab on lentokonetehtaan tuotoksia....mittareita pitää myös joskus koputella rystysellä tai vastaavasti nyrkillä kojetaulun päälle
Re: 96.sen polttoaine mittari osa.2 :-)
Mikäli anturi on mennyt huonoksi niin motonetin tarvikeanturista saa modattua toimivan. Muistaakseni runkoa tarvitsi lyhentää hieman jotta anturi mahtuu tankkiin. Vastus täytyy laittaa oikealle kohdalle ja kohon varsi tarvitsee leikata sopivan mittaiseksi. Sopivia mittoja en nyt suoraan osaa sanoa mutta Pythagoraan lauseen avulla nekin saa laskettua. Jouduin myös taivuttamaan hieman kohon vartta jotta sain oikean alueen vastukselle. Taisin joutua jopa kääntämään koko vastuksen ympäri jotta mittari menee oikeaan suuntaan.
Loppujen lopuksi mittari näytti suurinpiirtein oikein, parempi kuitenkin kuin ei mitään mikä riitti Nordkappin reissulla turvaamaan bensan riittävyyden.
Loppujen lopuksi mittari näytti suurinpiirtein oikein, parempi kuitenkin kuin ei mitään mikä riitti Nordkappin reissulla turvaamaan bensan riittävyyden.
Punainen ysikuuppa kromipuskureilla