Vapaakytkin ja rvs
Vapaakytkin ja rvs
Moi,
Yritin etsiskellä selkeää vastausta jo olemassa olevista
aiheista foorumilta, mutta en löytänyt niin kysytään.
Kumpi on parempi, ajaa vapaakytkin koko ajan päällä
eli ajo ilman moottorijarrutusta vai pois päältä jolloin moottorijarrutus on mukana? Kumpi rasittaa vähemmän?
Onko porukka laitellut rvs:sää ja onko siitä ollut ”apuja”?
Kiitos vastauksista
Yritin etsiskellä selkeää vastausta jo olemassa olevista
aiheista foorumilta, mutta en löytänyt niin kysytään.
Kumpi on parempi, ajaa vapaakytkin koko ajan päällä
eli ajo ilman moottorijarrutusta vai pois päältä jolloin moottorijarrutus on mukana? Kumpi rasittaa vähemmän?
Onko porukka laitellut rvs:sää ja onko siitä ollut ”apuja”?
Kiitos vastauksista
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24013
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Vapaakytkin ja rvs
erään tahtarin laatikkoon liruteltiin rvs litkut ja ohjeiden mukaan maantieajoa niin paljon ku vehkeet kulkee hävis ujellus kokonaan ..
kilometrejä tulee niin vähän että aineen kestovaikutus on epäselvä..
kilometrejä tulee niin vähän että aineen kestovaikutus on epäselvä..
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Vapaakytkin ja rvs
eikös se ole suunniteltu niin että vapaakytkin on päällä normaalisti, jolloin sen pitäisi rasittaa vähemmän myös kaiken järjen mukaan?
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Vapaakytkin ja rvs
kuupan vaihdelaatikko ei kestä edes takaista rynkytystä vallankaan jos on käyty jo kerran kurkkailemassa nin tahtoo akseleiden pidätyssysteemit aueta ihan spontaanisti ja korjausliikkeeksi emme suosittele lukkoliimaa hd75w;n sekaan oloa korjaamaan
loota tehty vapikselle mitä käytetään niin pitkään kuin se kestää ja sitten vedetään kiinteälle ja sillä ajetaan niin pitkään kunnes se alkaa rivetä ja pikakorjaus paalinarulla vapis vivusta apparin penkkiin minimi asennossa ja sitten rempaisu maksimaaliseen asentoon jolloin sen voi myydä eteenpäin
tosin tuo auto minkä ostin noilla korjauksilla myytiin äänettomällä laatikolla taisi ajaa karvahattu päässä kaveri,tahi muuten huonokuuloinen.
ylipäätään laatikko kestää sen verran mitä se kestää. kaikki saa kyllä hajalle väärinkäyttämällä
loota tehty vapikselle mitä käytetään niin pitkään kuin se kestää ja sitten vedetään kiinteälle ja sillä ajetaan niin pitkään kunnes se alkaa rivetä ja pikakorjaus paalinarulla vapis vivusta apparin penkkiin minimi asennossa ja sitten rempaisu maksimaaliseen asentoon jolloin sen voi myydä eteenpäin
tosin tuo auto minkä ostin noilla korjauksilla myytiin äänettomällä laatikolla taisi ajaa karvahattu päässä kaveri,tahi muuten huonokuuloinen.
ylipäätään laatikko kestää sen verran mitä se kestää. kaikki saa kyllä hajalle väärinkäyttämällä
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Vapaakytkin ja rvs
Suurin ilo on ajaa vapaakytkin kytkettynä vapaalla. Moottorijarrutus päällä tekee ajosta ihan kummallisen. Laatikko kestää minkä kestää mutta tuo ”vapaus” on parasta. Sitä ja kesää odotellessa.
Matti
Matti
Re: Vapaakytkin ja rvs
Samaa mieltä jos se kesä sieltä vielä tulee.
Re: Vapaakytkin ja rvs
^^Tuossa on vielä sekin hyöty, että jarrut pysyvät paremmassa kunnossa. Miten lie noissa uusimmissa autoissa, kun jarruppolkimeen ei välttämättä tarvitse koskea ollenkaan.
Re: Vapaakytkin ja rvs
sekä kytkinlevy kestää pitkään kun ei tarvi ku kerran aamulla ja toisen kerran polkasta illalla kun kotia ajelee
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Vapaakytkin ja rvs
Mulla uutena kaverina 1973 96 ja en sitten löydä koko vapaakytkintä, vipua tms vaikka kuinka etsin.. Olenko tyhmä vai onko poistettu käytöstä? Näkeekö sen vivun tms konehuoneesta??
-
- "Hirsch"
- Viestit: 752
- Liittynyt: To Kesä 12, 2003 21:43
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Vapaakytkin ja rvs
Konehuoneen päässä vipu on laatikon päällä olevassa muovisessa tms osassa (kuvassa vaalea muovinen osa ja vipu tulee kiinni sen mustaan kumiseen päähän). Siitä lähtee vipu matkustamon puolelle ja löytyy kokolailla keskeltä aavistuksen lattiatasoa ylempää.
Laatikon pää: https://www.sonettforsale.com/1974-iii- ... aleigh-nc/
Vipu ja aiemmin kerrottu "muovinen osa", mikä kuvassa on rikki: http://saab-v4.co.uk/speedball/topic.asp?topic_id=18567
Saab 96 vm -73 viri 1.8 L
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )
Re: Vapaakytkin ja rvs
Juu, aavistelin oikein, tuommoinen siinä päällä on ilman muoviosas eli vipu uupuu ja jotain muutakin, poistettu ilmeisrsti joskus? Kiitod
Re: Vapaakytkin ja rvs
ehkä juuri samasta syytä kuin vanhassa hiluxissa oli tussilla maalattu se 5 vaihe symboli pois nupista
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,