mikäs oli kaasari versio koneessa
huutiko ennen pumpun asennusta mikäli del monte sanoo nou, stekkaile omia jälkiä
alip letku irti/väärässä reiässä
sytkä?
seos?
tyhjäk ruuvi
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
mikäs oli kaasari versio koneessa
huutiko ennen pumpun asennusta mikäli del monte sanoo nou, stekkaile omia jälkiä
alip letku irti/väärässä reiässä
sytkä?
seos?
tyhjäk ruuvi
Kaasarina -76 kuupasta Fomocon 75TFKHA, ei saanut edes käymään ennen kaasarin huoltoa. Oli melkoset sika/pahvi/tiivistemassa tiivistykset edellisen omistajan toimesta, että oli pienimuotoinen työmaa tuo pudistus. Mutta nyt putsattu ja huoltosarja isketty tilalle. Täytyy vielä varmistella noi säätöruuvit jahka pääsen takas kuupan tyä.
Saab 9-5 Aero Combi -05, Stage1 Biopower, KA Saab 9-3 Aero Combi TTiD -08, KA Saab 96 V4 -75, HA Saab 9-5 Sedan -01 Biopower, EX Saab 9-3 Aero Sedan -05 Stage3 Biopower, EX
Nyt siis:
- Mekaaninen pumppu vaihdettu takaisin
- Kaasari putsattu perusteellisesti ja huoltosarja laitettu.
- bensalinjaa avattu paineilmalla
- Tulpat vaihdettu
Ja nyt vihdoin, homma alkaa rokkaamaan niinkuin sen kuuluukin
Saab 9-5 Aero Combi -05, Stage1 Biopower, KA Saab 9-3 Aero Combi TTiD -08, KA Saab 96 V4 -75, HA Saab 9-5 Sedan -01 Biopower, EX Saab 9-3 Aero Sedan -05 Stage3 Biopower, EX
Tällaisia nämä vanhat autot, Saabinkin ovat! Ne ovat samanlaisia ja niin ihanan erilaisia, jokainen yksilö! Mutta, kun pääset sisälle sen ”sielun elämään”, niin johan alkaa homma toimia! Nautinnollista hetkiä jatkoon! Näin uskallan toivoa aika pitkän kokemuksen omaavana!
Jep! Tällaset mysteerit on aina vaan hyvä juttu, sitä kautta tulee tutustuttua autoon ja sen toimintaperiaatteeseen perusteellisesti niin oppii ymmärtämään paremmin
Ja parastahan tässä sairaudessa on tää hyvinkin auttavainen yhteisö, mistä saa aina apuja tilanteessa ku tilanteessa
Saab 9-5 Aero Combi -05, Stage1 Biopower, KA Saab 9-3 Aero Combi TTiD -08, KA Saab 96 V4 -75, HA Saab 9-5 Sedan -01 Biopower, EX Saab 9-3 Aero Sedan -05 Stage3 Biopower, EX
Nyt kun se kaasari on kunnossa laittaisin sen sähköisen pumpun alentimen kera.
Mitäs tuon sähköisen pumpun hyödyt on suhteessa mekaaniseen?
Saab 9-5 Aero Combi -05, Stage1 Biopower, KA Saab 9-3 Aero Combi TTiD -08, KA Saab 96 V4 -75, HA Saab 9-5 Sedan -01 Biopower, EX Saab 9-3 Aero Sedan -05 Stage3 Biopower, EX
minä taas pidän varulta pumpun kontissa ja toisen konehuoneessa pumppaamassa
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Ei ole mitään syytä vaihtaa toimivaa mekaanista pumppua sähköpumppuun varsinkaan vakiokoneessa. EI MITÄÄN. Itsellä on ollut lukuisia viri-V4:ia alkaen v 1983 ja uskoin säädättäjää niin Sonettissa kuin viimeisissä kisakoneissa, että kyllä se mekaanisen pumpun teho riittää 8 mm bensalinjalla, jos sillä on ajettu ralliakin. Ja Sonetissa oli ihan vakio bensaputki tankilta pumpulle.
Sähkösellä pumpulla ajaminenhan vaatii 2 laitetta (pumppu ja säädin) joista toinen vielä sähköllä. Eikös siinä ole ainakin kaksinkerroin enemmän rikki meneviä osia vs. mekaaninen pumppu
Vakiona tuon ajattelin toistaiseksi pitää ja mahdollisimman alkuperäisenä
Saab 9-5 Aero Combi -05, Stage1 Biopower, KA Saab 9-3 Aero Combi TTiD -08, KA Saab 96 V4 -75, HA Saab 9-5 Sedan -01 Biopower, EX Saab 9-3 Aero Sedan -05 Stage3 Biopower, EX
Kyl mä luotan uuteen sähköiseen pumppuun enemmän ku mahdollisesti 40v alkuperäiseen mut ymmärrän alkuperäisen arvon...mullakin se pumppaa ilmaa lohkon kyljessä ...
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Kyl mä luotan uuteen sähköiseen pumppuun enemmän ku mahdollisesti 40v alkuperäiseen mut ymmärrän alkuperäisen arvon...mullakin se pumppaa ilmaa lohkon kyljessä ...
Uusia pumppuja saa esim Mopo Sportista (8 mm bensaletkulle 856-4283 ja 6 mm bensaletkulle 6856-4284) hintaan 36€. Tuskin hyvää sähköpumppua ja säädintä saa 100 € hintaan.Sähköpumpun saa myös rikki helposti sillä, että akun jännite tippuu liian alas.