V4 sytytyksen ennakon säätö
V4 sytytyksen ennakon säätö
Hyviä vinkkejä otetaan v4 sytytyksen ennakon säätöön ajoituslampulla. Kannen tiivisteet tuli vaihdettua ja samalla käytettyä tietty virran jakaja irti. Venttiilit ja kärjet säädetty. Virranjakajan alipaine tulpattu säätämisen ajaksi. Ajoituslamppu näyttää ennakoksi noin 20-30 astetta. Menee siis reilusti yli tuon lohkossa olevan taulukon. Virranjakaja on jo nyt ääriasennossa eikä tuon lähemmäs 6 astetta enään käänny. Kokeiltu myös kahdella eri strobolla. Pari vuotta sitten vielä onnistui säätäminen helposti. Onko muilla ollut vastaavia ongelmia ja saanut sytytyksen kohdalleen?
Re: V4 sytytyksen ennakon säätö
Kirjoitit että jakaja on ollut irti, olisiko voinut kääntyä irroituksessa sen verran että säätöalue on nyt siirtynyt ja tuplanjohdot on varmasti oikein
9000CS 2.0t -96
9-3 TurboJubileum 2.0t -02
9-5 Vector 2.3t BioPower -08
Ex: 9-3SS Linear 2.0t -04, 900 -87, 90 5sp -85, 99L 1.85 -74
9-3 TurboJubileum 2.0t -02
9-5 Vector 2.3t BioPower -08
Ex: 9-3SS Linear 2.0t -04, 900 -87, 90 5sp -85, 99L 1.85 -74
Re: V4 sytytyksen ennakon säätö
Tulpan johdot on oikeissa pytyissä tuli purku vaiheessa numeroitua. Tarkoitatko mitä tuolla, että säätö alue olisi siirtynyt?
Kansi on ainakin samoiten päin asennettu kuin aiemmin.
Kansi on ainakin samoiten päin asennettu kuin aiemmin.
Re: V4 sytytyksen ennakon säätö
Näin juuri, on tulpan johdot kuten tuossa linkin kuvassa. Onko muita hyviä ideoita? Virranjakajahan ei taida mennä kuin yhdessä asennossa koloon?
Re: V4 sytytyksen ennakon säätö
taitaa mennä useissa asennoissa.
laitoitko sen jakajan sihen koloon mihin se ei halua mennä se on sen oikea pesä
laitoitko sen jakajan sihen koloon mihin se ei halua mennä se on sen oikea pesä
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: V4 sytytyksen ennakon säätö
Täytyy huomenna käyttää vielä irti ja koittaa meneekö eri asennossa koloon. Pistin sen koloon sellaisessa asennossa miten se sinne parhaiten sujahti pohjaan. Olikohan tämä sitten oikea tyyli?
Re: V4 sytytyksen ennakon säätö
Ei olihan 1 emäntä ylhäällä ja TDC merkki tasap akselin siivan viivalla kun asennat ja lähetyssaarnaaja jakajan lovea kohti
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: V4 sytytyksen ennakon säätö
Kiitoksia vastauksista! En käyttänyt virranjakajaa enään irti, mutta pistin 1 männän yläkuolokohtaan tdc merkin kohdalle. Tämän jälkeen virranjakasta pyörittelin niin että osoittaa 1 pytyn tulpanjohtoa. Sitten kone 6 asteen kohdalle ja virtamittari virran jakajaan kiinni, tämän jälkeen pyöritettiin sytytys kohdalleen. Nyt lähti avaimesta hipaisemalla käyntiin ja ajoituslamppu näytti nyt oikeita lukemia hihnapyörällä. Ajoituslampulla vielä hienosäätö ja tuli hyvä.
Re: V4 sytytyksen ennakon säätö
ok hyvä
Re: V4 sytytyksen ennakon säätö
Mikä se 20 asteen juttu sit oli
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: V4 sytytyksen ennakon säätö
Ajoituslampulla näytti aluksi yli 20 astetta ennakkoa ja virranjakajaa kääntämällä moottorin käydessä ei saanut tuota pienemmäksi. Joku siinä oli sitten huonossa asennossa.
Re: V4 sytytyksen ennakon säätö
Kokeilitko, että keskipakosäädin toimii herkästi, eikä jumita?
esim:
esim:
Re: V4 sytytyksen ennakon säätö
Ei tullut tätä tarkistettua. Ei taida olla aiheellinen, kun nyt tuli sytytys kohdalleen ja käy hienosti.
Re: V4 sytytyksen ennakon säätö
jos jakajaa ei ole nostettu sen 20 asteen lukemisen ja tämän hetkisen tilanteen välissä jossakin oli vattua ja viikunaa
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,