Talvikuuppia!

Wanhojen Saabien oma alue. Mallivuodet 1950-1980.
evil_dick
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: Ma Marras 21, 2005 21:46
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja evil_dick »

näinköhän sitä enää kevättä pääsee ees näkee... menin itsekin ostaa ehdan sexisaabin -75 talviajokiks:) pakkohan se oli hommata ku pikkupojasta asti haaveillu... on kyl jalo auto! nahkasisustat ja kaikki:)

ja jos nyt sit tulee kukistuminen ni jospa se taivaspaikka tolla fordin nelikolla heltiäis...
ei oo helppoo mullakaan...
normaali
Matalapaineturbo
Viestit: 151
Liittynyt: Ma Loka 06, 2003 20:47
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja normaali »

Kylläpä talviajelu onkin kivaa. Välillä tuntuu, että kaupungin mukulakivillä mennään muuallekin kuin keula näyttää, mutta siitä se ilo vasta irtoaakin.

Tälle talvelle tuli uusi ongelma - vaihdoin kesällä kuskinpuolen lukon alkuperäisestä ilmeisesti vanhemman malliseksi (avaimessa hampaita vain toisella sivulla) ja nyt tuo lukko on lähes poikkeuksetta vuorokauden seisomisen jälkeen jäässä. Lukkosulaa kun pruuttaa lukkoon, menee se niin löysäksi että avaimen saaminen paikoilleen vaati pirumoista nytkyttelyä. Sitten se lukkosulan öljy ilmeisesti hiljalleen jäykistyy ja lukko on jonkinaikaa tahmean tuntuinen ennen kuin jäätyy uudelleen.

Mitäs kannattaisi tehdä: Jarrupesua lukkoon jonka jälkeen annetaan rauhassa kuivaa ja pikkasen rasvataan? Vai pitäisikö ottaa koko lukko irti ja pestä kuumassa vedessä astianpesuaineella ja antaa kunnolla kuivua?

Ja mitä rasvaa sinne lukkoon uskaltaa puhdistuksen jälkeen laittaa? Täällä Oulussa kun on niin helekkarin kylymä :D
Eetu Pajala #1516
eetu.pajala attantatta kotinet.com
99_GL_77
"Turbo"
Viestit: 277
Liittynyt: Ti Joulu 14, 2004 13:02
Paikkakunta: 06

Viesti Kirjoittaja 99_GL_77 »

Aseöljyä?
jalmari
"Tuplakaasari"
Viestit: 76
Liittynyt: To Tammi 13, 2005 10:07

Viesti Kirjoittaja jalmari »

normaali kirjoitti: Ja mitä rasvaa sinne lukkoon uskaltaa puhdistuksen jälkeen laittaa? Täällä Oulussa kun on niin helekkarin kylymä :D
Olen käyttänyt menestyksellisesti Würthin synteettistä sprayvaseliinia.

t. Jallu
Jari Ala-Ilomäki
jnairism
"Ruisku"
Viestit: 112
Liittynyt: Ke Tammi 21, 2004 16:17

Viesti Kirjoittaja jnairism »

Ajoin Suomessa kyllä talvellakin ysikutosella - on ollut yksi elämäni parhaita talviautoja jopa -40 pakkasessakin (ovet/ikkunat eivät ikinä jumittuu, käynnistyy sekunnissa ilman lohkolämmitystä ja tuulilasin lämpöpuhallin sulattaa jäät myös takaikkunasta). Auto on nyt Eestissa, ja siellä käytettään niin älyttömän paljon suolaa (eikä aurata ollenkaan! :evil: ), että suaappi seisoo varmasti tallissa lokakuusta huhtikuuhuun. Hyviä nastarenkaita on eri autoista vaan kertynyt turhan paljon :lol:

Kuva

Nyt joulun alla hommattiin seuraava Saabi kotiin. Tyttöystävä ajoi pitkän matkan yli 100km/h vauhtia (oli kiire Vilppulasta Hki:n Länsisatamaan) ja sanoi, että tää Saabi on varmasti paras hänen ajamansa talviauto. Ehkä se johtuu osiltaan myös siitä, että hän sai aika paljon huomiota joka paikassa ja siitähän ne tytöt tykkää :lol:

Kuva
Saab Sonett III -72 (kesäauto); Saab 96 -79 (käyttis); Saab 96 -78; Saab 96 -76; Saab 96 -74
Vastaa Viestiin