Ostoilmoituksia foorumissa

Wanhojen Saabien oma alue. Mallivuodet 1950-1980.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9391
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Reetu kirjoitti:Jep.. muistan kyllä tuon , josko vain tulee jostain ladon takaa esiin.
No tokkopa tulee sentään noin harvinaisia, mutta raportoihan tänne jos satut bongaamaan esim. 95:n, kaksitahtisen 96:n, ruiskumallisen 99:n tms mielenkiintoista (ja jos itseäsi ei satu sellainen kiinnostamaan), pitäisi saada noita harvinaisuuksia latojen kätköistä esiin :)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
jnairism
"Ruisku"
Viestit: 112
Liittynyt: Ke Tammi 21, 2004 16:17

Viesti Kirjoittaja jnairism »

Kaksi ysikutoisistani ovat ostettu maaseudulta, vaihtamalla ne viskipulloon, "melkein" ajokuntoisina. Viimeisen katsastetun pelin ostin parillasadalla, kun leimaa oli jäljellä vaan muutamia viikkoja ja töitä sen eteen kuitenkin tiedossa (piti olla katsastettu, että vois ajaa rajan yli - autot ostin itselleni, en mitään "bisnestä" varten). Olivat mun mielestä kaikki kohtuuhintaisia, sillä käyttöauton hinnaksi, jos ite laittelis, tulis lopulta kuitenkin noin 500 ja huippukuntoisen auton hinnan tietävät jo kaikki, jolla on pihassa semmonen olemassa. Elikkä jos olisin myymässä niitä pois, olisin tyytyväinen samaan hintaan. Mutten aio myydä niitä - enhän olis muuten tuhlannut aikaa ostamiseen :)

Mua harmittaa eniten ysikutosten kohtalo, kun niistä tulee usein lauluautoja ja hyvät projektiaihiot ajetaan humalapäissä ojaan tms. Kukaan ei myös tykkää hitsaushommista ja vähänajettujen autojen annettaan mädäntyä metsissä. Miksi? Onhan Suomen autonkatsastus lastenleikkiä verrattuna vaikka Viron katsastussääntöihin (siellä ei oo paljon mitään hintaeroa katsastetulla tai ei-katsastetulla autolla). Suosittelen lämpimästi vierailua muiden Eurooppan maiden automyynti sivuilla ja ihmettelemistä, minkä hintaiset ovat siellä projektikuntoiset ysikutoset. Kymmenen vuoden päästä, kun jobbarit alyävät sen bisnesidean, on taas reilusti vähemmän autoja pelastettavissa... :cry:
Saab Sonett III -72 (kesäauto); Saab 96 -79 (käyttis); Saab 96 -78; Saab 96 -76; Saab 96 -74
kromipuskuri
"Ruisku"
Viestit: 106
Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:48
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kromipuskuri »

Kyllähän näitä aina vahingossa sattuu löytymään. Tämänkin kaunokaisen kaveri bongasi keltaisesta pörssistä. Myyjä oli pelastanut kymmenen vuotta romikselta ja pistänyt talliin. Romikselle se oli mennyt kuulemma sen takia, kun olisi pitänyt katsastaa. Myyjällä oli vielä harvinaisempi projekti meneillään, joten hän luopui tästä kohtuu edullisesti. Pellit on erinomaisessa kunnossa lukuunottamatta noita lokareita ja vasenta takakulmaa. Takakulmaan on paikkapalat myyjän toimesta. Valitettavasti minulla ei ole tähän kuvaa tuosta pestynä, jolloin näkyisi paremmin tuo maalipinnan kunto. Auto on 70-luvun ensimmäisiä kappaleita, sarjanumero jää alle 300:n :lol: Itselle tämä on melkoinen löytö.

Kuva
# 2348
Saab 96 -75 (PR)
Saab 96 -70 (OE)
ruotsin rauta
Matalapaineturbo
Viestit: 161
Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 20:51
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja ruotsin rauta »

kromipuskuri kirjoitti:Kyllähän näitä aina vahingossa sattuu löytymään. Tämänkin kaunokaisen kaveri bongasi keltaisesta pörssistä. Myyjä oli pelastanut kymmenen vuotta romikselta ja pistänyt talliin. Romikselle se oli mennyt kuulemma sen takia, kun olisi pitänyt katsastaa. Myyjällä oli vielä harvinaisempi projekti meneillään, joten hän luopui tästä kohtuu edullisesti. Pellit on erinomaisessa kunnossa lukuunottamatta noita lokareita ja vasenta takakulmaa. Takakulmaan on paikkapalat myyjän toimesta. Valitettavasti minulla ei ole tähän kuvaa tuosta pestynä, jolloin näkyisi paremmin tuo maalipinnan kunto. Auto on 70-luvun ensimmäisiä kappaleita, sarjanumero jää alle 300:n :lol: Itselle tämä on melkoinen löytö.

Kuva
Komia peli :D ja näyttää juuri olevan vain vähän pinttymää tossa maalipinnan päällä ja alta varmasti paljastui vahva ja paksu maalipinta niinkuin sanoit. Kyllä kuuppia nyt vielä jonkin verran löytyy projekteiksi, mutta niitä ei enää yleisesti ilmoitella missään. Pelkäämpä silti pahoin :( , että nämä Stena-metallin etc. kampanjat (joista romuautoa vastaan sai jonkun mukamas rahanarvoisen lipukkeen, kun menee autoliikkeestä ostamaan autoa) verottivat taas aimoannoksella "lato"-kuuppien määrää :( .

SAAB 9-3 2.0t -01 (käyttis)
SAAB 96-79 (ikuisuus projekti)
jarzi
"Aero"
Viestit: 319
Liittynyt: Pe Huhti 08, 2005 14:48
Paikkakunta: Mustasaari

Viesti Kirjoittaja jarzi »

joo kyllä niitä kuuppia aina silloi tällöin on jossain myynnissä
Ittelle kävi niin kun menin kattoon pörssin ilmotuksessa ollutta traktoria niin sielähän oli tommonen hyväpeltinen kuuppa mikä tietysti piti käydä kattomas ensinmäiseksi paikalle päästyä epäilin kyllä että oli miehen kesä auto projekti
mutta siinä sitten kun oli traktoria katteltu ja ihmetelty ruvettiin keskustelemaan hinnasta niin myyjä tokaisi että jos toi kuuppa kiinnoostaa niin voinhan mä sen antaa kaupan päälle kun on noita projekteja kyllä jo monta
siinä vaiheessa meinas multa pullahtaa silmät päästä 8O
kuukuna oli ollu vielä ajossa 01 joten ei ollut mitään suuria vikoja/puutteita

pakkohan se oli sitten molemmat ostaa ja en kyllä kadu tuota ollenkaan :D
9000 cd -96, 96 SUPER GL -77
#2903
SUKUVIKA KUN SAABILLA SUUNNISTELEN
Vastaa Viestiin