Mission Impossiple: Saab 95 -71

Wanhojen Saabien oma alue. Mallivuodet 1950-1980.
Ruosteruisku
"Tuplakaasari"
Viestit: 98
Liittynyt: Ma Loka 04, 2004 09:35
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja Ruosteruisku »

Tässä pojille kuva mallia '66 lentokonelaadusta.
Saab, kiihtyvämpi ja urheilullisempi.

http://kuvablogi.com/nayta/1/57183
'87 900i Satan
+Iso läjä 900:ien osia
'68 Plymouth Fury III
'67 Plymouth Valiant 100
Ruosteruisku
"Tuplakaasari"
Viestit: 98
Liittynyt: Ma Loka 04, 2004 09:35
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja Ruosteruisku »

Missä vaiheessa teillä tallissa mennään?
Meidän saabin piti esittää taas voimannäytteensä, kun tonin Lymylootaa piti siirtää toiselle tontille. Huomatkaa Saabin takakontissa asuvan varoitusviirin uusi osoite, kun trailerista tuli autonperä metrin yli. :wink: http://kuvablogi.com/nayta/1/58545/
Ja on tässä lähiviikkoina kuskattu peräkärryssä hiekkaa sekä saabinraatoja.
http://kuvablogi.com/nayta/1/58715/
Ilmoitelkaa kun sopii tulla töiltä katsomaan.
'87 900i Satan
+Iso läjä 900:ien osia
'68 Plymouth Fury III
'67 Plymouth Valiant 100
vilpertti
"Aero"
Viestit: 429
Liittynyt: Su Marras 16, 2003 00:50
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja vilpertti »

Ruosteruisku kirjoitti:Missä vaiheessa teillä tallissa mennään?
Vaiheessa mennään. ***tästä on sensuroitu valitusvirret ajan puutteesta***

Ei maar. Tuossa on väkerretty nuita sooloprojekteja ja välillä on Viipan kanssakin painittu. Kuvia ei ole tähän hätään laittaa, mutta jospa Spade laittaisi, kun minulla tuo kamera ei oikein tartu näköjään matkaan. Jarrukikkareet ja kokkareet laitettiin (Totta Mooses!) uutta ja lasikuulapuhalluttua palikkaa on ollut liikenteessä runsain mitoin. Hauska vaihteeksi silkkiuikkuhanskat kädessä, kauluspaita päällä, ruuvailla puhtaita asioita kiinni ruosteettomaan autoon. On lystiä, on. Kovasti on löytynyt laatikon pohjalta mystisen näköisiä osasia, jotka ilmeisesti ovat tästä autosta peräisin... Ruuvailemme paikalleen sitä mukaa, kun sopivia koloja löytyy. ***tästä sensuroitu valitusvirret tuumakoon nippeleistä***

Nyt vaan pitäisi alkaa sitten oikeasti sitä maalaushommaa harjoittelemaan. Spade antoikin minulle huomisen aamun hommaksi käydä ostamassa ruisku. Aivan meinaa jännittää moinen homma. Ruosteruiskulta ja muilta asiaan vihkiytyneiltä odottelemme vinkkejä asian tiimoilta.

P.S. Miten se on Ruiskulla 318 pysyny aisoissa?
Ace_Of_Spade
"Tuplakaasari"
Viestit: 97
Liittynyt: La Maalis 13, 2004 20:09
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja Ace_Of_Spade »

Jaaha, koitetaanpa laittaa jotakin kuvia tänne, menee varmaan päin helvettiä, mutta...


http://i31.photobucket.com/albums/c369/ ... 143d68.jpg
Takapää

http://i31.photobucket.com/albums/c369/ ... dd550b.jpg
Etupää

http://i31.photobucket.com/albums/c369/ ... 0993f0.jpg
Auto eka kertaa pihalla alastomana

http://i31.photobucket.com/albums/c369/ ... 8d9dea.jpg
Talli talven jäljiltä, lienee tarpeetonta mainita, että oli kaikki aina hukassa.
#2535 Antti Perkkiö
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3983
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

Onpa sievän näköistä jälkeä muuallakin kuin tallissa :)
Hyvää tulee....
# 419 Vesa Pohjalainen
vilpertti
"Aero"
Viestit: 429
Liittynyt: Su Marras 16, 2003 00:50
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja vilpertti »

Nyt on vähän ruiskittu. Pohjia. Pintaväriksi ei tulla laittamaan orkkissävyä, vaan eräs toinen legendaarinen Saab-väri.

Myyjä: "Olettekos te paljonkin maalailleet?"
MI: "Ei olla."

Myyjä: "Punanen on pirun hankala... Ei kannata sillä ainakaan alotella! Minkälaista väriä olette ajatelleet?"
MI: "Punasta"

Kuva

Kuva
himmee
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: Su Touko 02, 2004 19:43
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja himmee »

Mutta eikös tuo täytemaali ole ihan hyvän värinen jättäkää sellaiseksi.

Mun maalaukset meni pilalle siinä vaiheessa, kun ruuttasin ensimmäiset punaset. Vaatii niin hyvät olosuhteet ja tietysti hyvän maalarin.
VW transporter 2.5tdi vm.99
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Ihan mielenkiinnosta kysäsen että mikä siitä punaisesta tekee niin vaikeasti maalattavan?
Äkkiseltään ajateltuna 1k. maalina helppo?
himmee
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: Su Touko 02, 2004 19:43
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja himmee »

Niin onhan ne kaikki värit vaikeita. Metallihohdossa tuo lakka pittuilee helposti.

Joko noissa 1k maaleissakin on jo lakka pakollinen? Jotain tällästä mutua olisin kuullut vesinohenteen takia?
VW transporter 2.5tdi vm.99
vilpertti
"Aero"
Viestit: 429
Liittynyt: Su Marras 16, 2003 00:50
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja vilpertti »

tomaatti kirjoitti:Ihan mielenkiinnosta kysäsen että mikä siitä punaisesta tekee niin vaikeasti maalattavan?
Äkkiseltään ajateltuna 1k. maalina helppo?
En minä vaan tiedä.
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

himmee kirjoitti:Mutta eikös tuo täytemaali ole ihan hyvän värinen jättäkää sellaiseksi.

Mun maalaukset meni pilalle siinä vaiheessa, kun ruuttasin ensimmäiset punaset. Vaatii niin hyvät olosuhteet ja tietysti hyvän maalarin.
aihetta sivuten: vedin tuon mun 99:n viime kesänä 3 komponenttisella maalilla (ohenne,kovete,maali)..punaiseksi eikä mitään ongelmaa.
ensimmäinen auto jonka maalasin, kuvasta näette maalaustilojen tason..ei onneksi ole oma halli kyseessä.. :lol:

Kuva
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Se on kuitenkin 1k maali minkä vetäsit.Ohenne ja härtter eivät nosta K-luokkaa.. :wink:
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Pojilla on sitte noi maalaustermit ja muut aivan hakusessa.1k=ei kovetetta 2k=kovetteellinen. Lakka ei nosta k lukua.Se on kaksi- tai kolmikerrosväri siinä tapauksessa.
Nyt on pojilla puurot ja vellit sekaisin. 8O
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

Suppari kirjoitti:Pojilla on sitte noi maalaustermit ja muut aivan hakusessa.1k=ei kovetetta 2k=kovetteellinen. Lakka ei nosta k lukua.Se on kaksi- tai kolmikerrosväri siinä tapauksessa.
Nyt on pojilla puurot ja vellit sekaisin. 8O
sitähän minäki! eli onko maali 3k jos sarjaan kuuluu ohenne, kovete ja maalimassa? täytyis hieman opetella näitä juttuja.. :lol:
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

gls kirjoitti:
Suppari kirjoitti:Pojilla on sitte noi maalaustermit ja muut aivan hakusessa.1k=ei kovetetta 2k=kovetteellinen. Lakka ei nosta k lukua.Se on kaksi- tai kolmikerrosväri siinä tapauksessa.
Nyt on pojilla puurot ja vellit sekaisin. 8O
sitähän minäki! eli onko maali 3k jos sarjaan kuuluu ohenne, kovete ja maalimassa? täytyis hieman opetella näitä juttuja.. :lol:
Ei,ku perus 2k maali.Kaksi komponenttia, itse väri ja kovete.
Vastaa Viestiin