Happi koholla

Wanhojen Saabien oma alue. Mallivuodet 1950-1980.
Vastaa Viestiin
900/96
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Ma Joulu 01, 2003 19:41

Happi koholla

Viesti Kirjoittaja 900/96 »

Moi
Kuupassa on happiarvot liian korkeat=6,6% sallittu lienee jotain viiden
% luokkaa. Muut arvot ovat kunnossa mitä nyt tyhjäkäynti vähän koholla.
Seosta sätämällä ei vaikuta o2-hon mitenkään,tyhjäkäyntiä laskemalla
happiarvo nousee. Kone käy nätisti, ei vie öljyä,tulpat uudet.
mitä neuvoksi. :?:
900i
"Saabisti"
Viestit: 2407
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 900i »

Putki vuoto tai imuvuoto.
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Pakoputki vuotaa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
jamala
"Turbo"
Viestit: 266
Liittynyt: Ke Heinä 07, 2004 14:54
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jamala »

Pakari vuotaa :lol:

EDIT: Kerkesitte ensin, mutta ei oo häpee olla nopee :roll:
Jaakko #2077
9-5 Aero Wagon -09 KA
OG900S Cabriolet -94 HA
2x96 -75, Toinen ajossa, toinen museoprojekti
900/96
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Ma Joulu 01, 2003 19:41

Viesti Kirjoittaja 900/96 »

Putki ei vuoda mutta löysin murtunut alipaineletku,säädin sytytystä ja
tyhjäkäyntiä joka vaeltelee 750-950rpm välillä.1-pytyn puristuspaine
on muita huonompi, ei paljon 3-sen baaria-ventiilivikako??saa nähdä mitä mittari näyttää huomenna.
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3983
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

900/96 kirjoitti:Putki ei vuoda mutta löysin murtunut alipaineletku,säädin sytytystä ja
tyhjäkäyntiä joka vaeltelee 750-950rpm välillä.1-pytyn puristuspaine
on muita huonompi, ei paljon 3-sen baaria-ventiilivikako??saa nähdä mitä mittari näyttää huomenna.
Säädäpä venttiilit. Minulle on tullut parikin tapausta vastaan, joissa venttiili on kantanut. Kansivikaa on epäilty, mutta venttiilien säädöillä on kone alkanut pelaamaan hienosti.
# 419 Vesa Pohjalainen
900/96
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Ma Joulu 01, 2003 19:41

Viesti Kirjoittaja 900/96 »

Jepp täytyy säätää.
Kiitos tiedosta
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7534
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

ja nupiksi

Viesti Kirjoittaja mestari »

jos superi niin hio kaasarin ja välilaipan välit suoraksi vetää sieltä ilmaa noin niinku perstuntumalta...ei vissiin koskaan oikastu jayleensä rauhoittuu tyhjäkäyntikin samalla.
900/96
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Ma Joulu 01, 2003 19:41

Viesti Kirjoittaja 900/96 »

No niin
UUsi leima tuli, vika oli 1-pytyn pako venttiili joka jumittui aina välillä
matalilla kierroksilla.
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3983
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Re: ja nupiksi

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

mestari kirjoitti:jos superi niin hio kaasarin ja välilaipan välit suoraksi vetää sieltä ilmaa noin niinku perstuntumalta...ei vissiin koskaan oikastu jayleensä rauhoittuu tyhjäkäyntikin samalla.
Tämä olikin hyvä neuvo.
Vastaavanlainen ilmiö oli moottoripyörässä, jonka vanhat kumikurkut pytyn ja kaasuttimen välillä olivat sen verran kuivuneet, että hori välistä ilmaa raakana. Tiivistys auttoi useimpiin käynnin vaivoihin.
# 419 Vesa Pohjalainen
utunpe-2
"Ruisku"
Viestit: 118
Liittynyt: Su Helmi 06, 2005 21:15

Viesti Kirjoittaja utunpe-2 »

Superin kaasari rupesi itselläni pitämään laittamalla pehmeämmän ja paksumman tiivisteen vanhan lisäksi.
Vastaa Viestiin