Pensaongelmia 96 '77ssä!

Wanhojen Saabien oma alue. Mallivuodet 1950-1980.
JB
"Tuplakaasari"
Viestit: 93
Liittynyt: Ti Maalis 02, 2004 18:58
Paikkakunta: pargas
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JB »

Yksi tapaa saada auto käyntiin helpommin jos se on seisoo kauan on asentaa käsipumppu bensaletkuun, tommonen perämoottorista tuttu malli.

Kuva

Silloin on helppo täyttä järjestelmä ilman mootorin pyörrittämistä. Pumppu kannatta asentaa bensapumpun ja tankin väliin.
ruotsin rauta
Matalapaineturbo
Viestit: 161
Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 20:51
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja ruotsin rauta »

Pistetäänpä tännekin omia kokemuksia...

Itse kun olen herätellyt toimivia autoja, mutta jotka seisseet tovin, niin olen pistänyt suoraan johonkin litran tenupulloon bensaa ja jollain poppaskonstilla kiinni bensapumpun lähelle, sitten bensapumpulle tuleva letku irti ja siihen lähtöön sen verran pitkä letku, että ylettyy pullonpohjalle.

Nyt näkee kun on suodatin vielä ennen kaasaria että toimiiko pumppu ja paskaista bensaa ei mene yhtään kaasarille. Ja jos kaikki kunnossa niin käynnistyminen on hyvin mahdollista :D

SAAB 9-3 2.0t -01 (käyttis)
SAAB 96-79 (ikuisuus projekti)
tuuttana
"Ruisku"
Viestit: 114
Liittynyt: Ma Kesä 27, 2005 10:53
Paikkakunta: suomussalmi

palmun alta

Viesti Kirjoittaja tuuttana »

ihan just kävin herättämässä oman kuupan pellon laidasta ja kerralla hörähti kyntiin :!: tosin auto ei tietysti ole seisonu ku talven. hirveä olisi hinku päästä jo ajelemaan, mutta auto on pellon takana tallissa ja tietä ei ole aukaistu koko talvena...
jnairism
"Ruisku"
Viestit: 112
Liittynyt: Ke Tammi 21, 2004 16:17

Viesti Kirjoittaja jnairism »

Kuupaan käy monet foortin bensapumput, ero on vaan pumpun putkien kulmassa, mutta se ei haittaa, elikkä ei tuu liian lähelle pakosarjaa. Omassa kuupassa on just yhdeltä Ford Granadalta otettu pumppu, Sonettiin on laitettu sähköpumppu
Saab Sonett III -72 (kesäauto); Saab 96 -79 (käyttis); Saab 96 -78; Saab 96 -76; Saab 96 -74
Vastaa Viestiin