95 v4 0-100 kiihtyvyys
Re: 95 v4 0-100 kiihtyvyys
Niin eikös se paras aika saada siten, että nostetaan kierrokset maksimiväännön kohdille ja löysätään kytkin? Ainakin ne joskus TM:ssä sillä tavalla tekivät. Laatikko ei tuosta taida tykätä, niin ei viitsi tuolla tavalla kokeilla
96 V4i -73
-
- "Viggen"
- Viestit: 526
- Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 10:49
- Paikkakunta: Kuopio
Re: 95 v4 0-100 kiihtyvyys
se on rajua hommaa...vien rullille...
SAAB 95 73 KA, SAAB 96 78 KE, SAAB 99 78 5D COMBI COUPE GL SUPER (AC) MR,SAAB 99 78 3D COMBI COUPE TURBO KE, KR SAAB 9-5 ttid NG vector KA,SAAB 9-5 wag 2.0 biopower KA
-
- "Viggen"
- Viestit: 526
- Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 10:49
- Paikkakunta: Kuopio
Re: 95 v4 0-100 kiihtyvyys
No niin nyt koitin tuota sovellusta...minysta näyttää aika tarkasti..
kajakki meni soralka 11.1 sekunttia ja asfaltilla 9.2
95 16.4 s...sitten löysin paremman ennakon niin toistuvasti alle 15 s. paras oli 13.4 s kun sain vaihdot sattumaan...seuraavaksi käytän rullilla ja katon suuttimet...vakiojakajalla ennakko on varmaan nyt niin lähellä kuin voi olla...
SAAB 95 73 KA, SAAB 96 78 KE, SAAB 99 78 5D COMBI COUPE GL SUPER (AC) MR,SAAB 99 78 3D COMBI COUPE TURBO KE, KR SAAB 9-5 ttid NG vector KA,SAAB 9-5 wag 2.0 biopower KA
Re: 95 v4 0-100 kiihtyvyys
Tuollakin on mielenkiintoisia tuloksia:
http://www.vsaab.com/html/zeroto60.htm
Oma näkyi menneen 16 sekuntiin käsiajanotolla
http://www.vsaab.com/html/zeroto60.htm
Oma näkyi menneen 16 sekuntiin käsiajanotolla
Re: 95 v4 0-100 kiihtyvyys
Kova kyllä kulkemaan tuo kajakki. Mihin suuntaan säädit tuota ennakkoa?korpijaakko kirjoitti: ↑To Elo 20, 2020 18:28
kajakki meni soralka 11.1 sekunttia ja asfaltilla 9.2
95 16.4 s...sitten löysin paremman ennakon niin toistuvasti alle 15 s. paras oli 13.4 s kun sain vaihdot sattumaan...seuraavaksi käytän rullilla ja katon suuttimet...vakiojakajalla ennakko on varmaan nyt niin lähellä kuin voi olla...
Voisi melkein viikonlopun aikaa kokeilla eri ennakoilla miten kiihtyy esim. Kolmosella 2000-5000 välin. Megasquirtin logeista näkyy tarkasti kauanko kestää kierrosten nousu, niin eiköhän se ole minun kuupan tapauksessa jopa tarkempi tapa kuin 0-100 kiihdyttely.
96 V4i -73
-
- "Viggen"
- Viestit: 526
- Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 10:49
- Paikkakunta: Kuopio
Re: 95 v4 0-100 kiihtyvyys
joo se kulkee hyvin...ei kyllä raski polttaa kumia enempää...potkas kolmosen ulos pesästä kertaalleen kun testasin...
7.6 nokka kannet tehty penkissä puristuksia nostettu reilusti...tais näyttää puristuspainemittari 16 bar ku mittasin....1730...sillähän se kulkee...täällä foorumilla on hyvin tietoo v4 virittämisestä
7.6 nokka kannet tehty penkissä puristuksia nostettu reilusti...tais näyttää puristuspainemittari 16 bar ku mittasin....1730...sillähän se kulkee...täällä foorumilla on hyvin tietoo v4 virittämisestä
SAAB 95 73 KA, SAAB 96 78 KE, SAAB 99 78 5D COMBI COUPE GL SUPER (AC) MR,SAAB 99 78 3D COMBI COUPE TURBO KE, KR SAAB 9-5 ttid NG vector KA,SAAB 9-5 wag 2.0 biopower KA
Re: 95 v4 0-100 kiihtyvyys
Juu, lähinnä kiinnostaa vähentämällä vaiko lisäämällä sytkäennakkoa vakiokansinen ja virinokkainen 95 kulkee paremmin?
Toki tuossahan ei ilmeisemmin ole varmuutta miten vakiojakajan keskipakoennakko säätö toimii näin yli 40v vanhana. Voisi luulla jousten korkeintaan löystyvän mikä voisi tarkoittaa lisää ennakkoa.
Toki tuossahan ei ilmeisemmin ole varmuutta miten vakiojakajan keskipakoennakko säätö toimii näin yli 40v vanhana. Voisi luulla jousten korkeintaan löystyvän mikä voisi tarkoittaa lisää ennakkoa.
96 V4i -73
-
- "Viggen"
- Viestit: 526
- Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 10:49
- Paikkakunta: Kuopio
Re: 95 v4 0-100 kiihtyvyys
pitää kattia lamulla vielä missö se nyt on. On siellä perusennakkia enempi ku 6 astetta. Tuissa löy vakiojakajalla niin ettö kun ennakon laittaa niin että vetoha on hyvin pikku nopeuksilla, puutuu 70 kympin jälkeen. Veikkasn ettö tuossa 95 on ennakko jossain 10 asteen paikkeilla....
Nuo on korvakuukolla laitettu...
Mitä tulee tuohon kajakkiin, niin siinä piti ennakko laittaa aija myöhäiselle taus olla 7 astetta tyhjäkäynnillä....
Joka kone on kyllä yksilö näissä, riippuu niin paljon jakajasta ja srn kunnosta. Tuon 96 saa tosi helposti nakuttamaan, joten suosittelen sen ennakon hakemista noussa kireämmissä rullilla...
Nuo on korvakuukolla laitettu...
Mitä tulee tuohon kajakkiin, niin siinä piti ennakko laittaa aija myöhäiselle taus olla 7 astetta tyhjäkäynnillä....
Joka kone on kyllä yksilö näissä, riippuu niin paljon jakajasta ja srn kunnosta. Tuon 96 saa tosi helposti nakuttamaan, joten suosittelen sen ennakon hakemista noussa kireämmissä rullilla...
SAAB 95 73 KA, SAAB 96 78 KE, SAAB 99 78 5D COMBI COUPE GL SUPER (AC) MR,SAAB 99 78 3D COMBI COUPE TURBO KE, KR SAAB 9-5 ttid NG vector KA,SAAB 9-5 wag 2.0 biopower KA
-
- "Viggen"
- Viestit: 526
- Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 10:49
- Paikkakunta: Kuopio
Re: 95 v4 0-100 kiihtyvyys
minäpä raportoin tähän suuttimet ja ennakot ja tehot parin viikon päästä, miihin jäi jahka olen rullilla tuon käyttänyt...
Tehot on varmaan jossain 75...80 hp
Tehot on varmaan jossain 75...80 hp
SAAB 95 73 KA, SAAB 96 78 KE, SAAB 99 78 5D COMBI COUPE GL SUPER (AC) MR,SAAB 99 78 3D COMBI COUPE TURBO KE, KR SAAB 9-5 ttid NG vector KA,SAAB 9-5 wag 2.0 biopower KA
Re: 95 v4 0-100 kiihtyvyys
Tuo 95:n ennakon lisäys voisi kertoa kertoa, että virinokalla puristuspaineet pienenee ja siksi ennakkoa tarvitaan lisää. Viri 96:lla ennakko taas pienempi kun kovat puristukset. Jos siis tuosta jotain johtopäätöstä voi tehdä
Keväällä ajattelin käyttää rullilla, kunhan saan 1.7 koneen nokalle. Saapahan ainakin ennakot oikealle hehtaarille.
Keväällä ajattelin käyttää rullilla, kunhan saan 1.7 koneen nokalle. Saapahan ainakin ennakot oikealle hehtaarille.
96 V4i -73
-
- "Viggen"
- Viestit: 526
- Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 10:49
- Paikkakunta: Kuopio
Re: 95 v4 0-100 kiihtyvyys
joo päätelmäsi on looginen ja oikeansuuntainen
SAAB 95 73 KA, SAAB 96 78 KE, SAAB 99 78 5D COMBI COUPE GL SUPER (AC) MR,SAAB 99 78 3D COMBI COUPE TURBO KE, KR SAAB 9-5 ttid NG vector KA,SAAB 9-5 wag 2.0 biopower KA
-
- "Viggen"
- Viestit: 526
- Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 10:49
- Paikkakunta: Kuopio
Re: 95 v4 0-100 kiihtyvyys
täytyypäs mitat nuo viipan paineet..sit jos ottas kansista pous rontti millin ja kunnostas venttiilit ja avartas tuon pakopuoleen ja uus mittaus...jos kehtoo...
SAAB 95 73 KA, SAAB 96 78 KE, SAAB 99 78 5D COMBI COUPE GL SUPER (AC) MR,SAAB 99 78 3D COMBI COUPE TURBO KE, KR SAAB 9-5 ttid NG vector KA,SAAB 9-5 wag 2.0 biopower KA
-
- "Viggen"
- Viestit: 526
- Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 10:49
- Paikkakunta: Kuopio
Re: 95 v4 0-100 kiihtyvyys
tämäpä oli mielenkiintoinen linkkisamppa kirjoitti: ↑To Elo 20, 2020 21:27Tuollakin on mielenkiintoisia tuloksia:
http://www.vsaab.com/html/zeroto60.htm
Oma näkyi menneen 16 sekuntiin käsiajanotolla
SAAB 95 73 KA, SAAB 96 78 KE, SAAB 99 78 5D COMBI COUPE GL SUPER (AC) MR,SAAB 99 78 3D COMBI COUPE TURBO KE, KR SAAB 9-5 ttid NG vector KA,SAAB 9-5 wag 2.0 biopower KA
Re: 95 v4 0-100 kiihtyvyys
11.6s meni, kun sääti kaasuvivuston, että menee pohjaan asti ja laittoi riittävästi ennakkoa 1500-3000 välille Yläkierrosten ennakot melko lailla samat kuin vakiojakajan ennakot eli käytännössä 30-34 asteen kokonaisennakolla ei ollut kiihtyvyyteen merkitystä vaan jossain 28-29 tienoilla alkoi vasta huomaamaan numeroissa. Piplian mukaan maksimikeskipakoennakko sisältäen 6asteen normin on keskimäärin 31-32astetta riippuen jakajasta.
96 V4i -73
-
- "Viggen"
- Viestit: 526
- Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 10:49
- Paikkakunta: Kuopio
Re: 95 v4 0-100 kiihtyvyys
No niin rullilla käytiin. 70 heppaa löyty ja 100 Nm vääntöä. Koneessa on aikalailla ohi vuotoa kun testasin. Noin 50..55 prossaa per pytty. Puristuspainemittari näyttää kummiski ihan ok lukuja 8.5...8.7 noin. Mutta renkaathan siellä on kuluneet ja tod näk venttiilitkin vähän laskee läpi. Semmonen 10 hummaa on karussa tuolla virityksellä.
Tein siis budjetti koneen. Käytin rahaa 100 €. Tarkoitus oli nähdä kuinka paljon vanhaan koneeseen tulee löylyä, kun vaihtaa 7.2 nokan ja dgv kaasarin ja simonsin putken...nuo kaikki löytyi hyllystä käytettynä.
Hirmu homma oli entrata romu osista toimivia, mut ihan ok tuli ja toimii ihan kivasti.
Suuttimet katottiin lambdan kanssa. Pääsuutin 130 ja toisiosuutin 125. Sillä tuli seokset kohilleen koko kierrosalueelle. Tämä siis 1.5 koneelle, jonka kansille ei ole tehty mitään. Tämä nalleoluelle tiedoksi. Kyselit keväällä noitten kokojen perään.
145 ensiösuutin veti aika rikkaslle, mikä oli ensten paikalla ja anto neljä heppaa vähempi tehoa.
Konehan kiertää ihan iloisesti yli 6400 rpm. Paljon lie ollu tehoja jälellä ennen viritystä...ehke joku 55..58 heppaa kiihtyvyys kummiski parantu tuonne 15 sekunnin paikkeille
Jos ois ahkera pitäs, hoonata pytyt laittaa renkaat, tehdä venttiiliremontti ja 1..1,5 mm kansista pois...enpä viitti kun on tuo 96 urheiluautokin pihassa.
Tein siis budjetti koneen. Käytin rahaa 100 €. Tarkoitus oli nähdä kuinka paljon vanhaan koneeseen tulee löylyä, kun vaihtaa 7.2 nokan ja dgv kaasarin ja simonsin putken...nuo kaikki löytyi hyllystä käytettynä.
Hirmu homma oli entrata romu osista toimivia, mut ihan ok tuli ja toimii ihan kivasti.
Suuttimet katottiin lambdan kanssa. Pääsuutin 130 ja toisiosuutin 125. Sillä tuli seokset kohilleen koko kierrosalueelle. Tämä siis 1.5 koneelle, jonka kansille ei ole tehty mitään. Tämä nalleoluelle tiedoksi. Kyselit keväällä noitten kokojen perään.
145 ensiösuutin veti aika rikkaslle, mikä oli ensten paikalla ja anto neljä heppaa vähempi tehoa.
Konehan kiertää ihan iloisesti yli 6400 rpm. Paljon lie ollu tehoja jälellä ennen viritystä...ehke joku 55..58 heppaa kiihtyvyys kummiski parantu tuonne 15 sekunnin paikkeille
Jos ois ahkera pitäs, hoonata pytyt laittaa renkaat, tehdä venttiiliremontti ja 1..1,5 mm kansista pois...enpä viitti kun on tuo 96 urheiluautokin pihassa.
SAAB 95 73 KA, SAAB 96 78 KE, SAAB 99 78 5D COMBI COUPE GL SUPER (AC) MR,SAAB 99 78 3D COMBI COUPE TURBO KE, KR SAAB 9-5 ttid NG vector KA,SAAB 9-5 wag 2.0 biopower KA