Ventiilikopan tiivisteen vaihto

Wanhojen Saabien oma alue. Mallivuodet 1950-1980.
Vastaa Viestiin
mr_mika
"Kaasari"
Viestit: 19
Liittynyt: Ti Touko 13, 2008 10:59

Ventiilikopan tiivisteen vaihto

Viesti Kirjoittaja mr_mika »

Morjensta. Autoja kun en ole aikaisemmin paljon fiksaillu, niin kysynkin teiltä viisaamilta onko 96:n ventiilikopan tiivisteen vaihtaminen kummoinen homma? Eli hoituuko se täysin aloittelvaltakin puuhastelijalta omassa autokatoksessa, vai onko syytä kutsua apuun viisaampia?
Toisen polven saabisti
*9-5 2.0t linear 2004 myynnissä,
Ostetaan 9-3 2005 ->
Jorppe
"Viggen"
Viestit: 673
Liittynyt: Ke Tammi 21, 2004 00:07
Paikkakunta: Kajaani

Re: Ventiilikopan tiivisteen vaihto

Viesti Kirjoittaja Jorppe »

Nappoat ilmanputsarin pois ja sitten venakopat irti. Sit vaan tiivisteet pois ja uuet tilalle. Jos en väärin muista niin 10mm pikkuräikkä/lenkkiavain riittänee? Minun mielestä ei juuri muuta vaatinu tämä homma :)
Jäsen #3551

Saab 9-5 Aero '04 (KA), + 95, 96, 90, 900 malleja vuosilta '62-'91
mr_mika
"Kaasari"
Viestit: 19
Liittynyt: Ti Touko 13, 2008 10:59

Re: Ventiilikopan tiivisteen vaihto

Viesti Kirjoittaja mr_mika »

Kiitos todella nopeasta vastauksesta.
Toisen polven saabisti
*9-5 2.0t linear 2004 myynnissä,
Ostetaan 9-3 2005 ->
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7499
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: Ventiilikopan tiivisteen vaihto

Viesti Kirjoittaja mestari »

ja jos haluaa myös pitävät niistä suositelen lämpimästi suoruuden stekkausta tasopinnasta sekä vasaran käyttöä
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Hessu
"Hölösuu"
Viestit: 2070
Liittynyt: To Touko 08, 2003 10:10
Paikkakunta: Häijää

Re: Ventiilikopan tiivisteen vaihto

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Juu, eli venttiilikoppa on todennäköisesti hiukan "sisässä" pultinreikien ympäriltä. Naputtele ne suoraksi pikku vasaralla jotain kanttia vasten ja kiristä pultit hellävaraisesti.

Ainakin uudemmissa Fordin V-koneissa oli sellaiset pitkulaiset paksut prikat pulttien alla jotka lievittävät tuota taipumusta. Niitä kannattaa käyttää jos jostain löytää.
Vastaa Viestiin