Ventiilikopan tiivisteen vaihto
Ventiilikopan tiivisteen vaihto
Morjensta. Autoja kun en ole aikaisemmin paljon fiksaillu, niin kysynkin teiltä viisaamilta onko 96:n ventiilikopan tiivisteen vaihtaminen kummoinen homma? Eli hoituuko se täysin aloittelvaltakin puuhastelijalta omassa autokatoksessa, vai onko syytä kutsua apuun viisaampia?
Toisen polven saabisti
*9-5 2.0t linear 2004 myynnissä,
Ostetaan 9-3 2005 ->
*9-5 2.0t linear 2004 myynnissä,
Ostetaan 9-3 2005 ->
Re: Ventiilikopan tiivisteen vaihto
Nappoat ilmanputsarin pois ja sitten venakopat irti. Sit vaan tiivisteet pois ja uuet tilalle. Jos en väärin muista niin 10mm pikkuräikkä/lenkkiavain riittänee? Minun mielestä ei juuri muuta vaatinu tämä homma
Jäsen #3551
Saab 9-5 Aero '04 (KA), + 95, 96, 90, 900 malleja vuosilta '62-'91
Saab 9-5 Aero '04 (KA), + 95, 96, 90, 900 malleja vuosilta '62-'91
Re: Ventiilikopan tiivisteen vaihto
Kiitos todella nopeasta vastauksesta.
Toisen polven saabisti
*9-5 2.0t linear 2004 myynnissä,
Ostetaan 9-3 2005 ->
*9-5 2.0t linear 2004 myynnissä,
Ostetaan 9-3 2005 ->
Re: Ventiilikopan tiivisteen vaihto
ja jos haluaa myös pitävät niistä suositelen lämpimästi suoruuden stekkausta tasopinnasta sekä vasaran käyttöä
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Ventiilikopan tiivisteen vaihto
Juu, eli venttiilikoppa on todennäköisesti hiukan "sisässä" pultinreikien ympäriltä. Naputtele ne suoraksi pikku vasaralla jotain kanttia vasten ja kiristä pultit hellävaraisesti.
Ainakin uudemmissa Fordin V-koneissa oli sellaiset pitkulaiset paksut prikat pulttien alla jotka lievittävät tuota taipumusta. Niitä kannattaa käyttää jos jostain löytää.
Ainakin uudemmissa Fordin V-koneissa oli sellaiset pitkulaiset paksut prikat pulttien alla jotka lievittävät tuota taipumusta. Niitä kannattaa käyttää jos jostain löytää.