Kohta se katsastetaan.
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 23901
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Kohta se katsastetaan.
ruosteista rautaa ja maalattua pintaa
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Kohta se katsastetaan.
Voe mahoton. Onhan tuosta chopatusta pikkasen enemmän sipastu tolpista ku tuossa meikäläisen autossa. Et vissii oo takakontin luukkua muokannu "matalammaksi". Suoraan sivusta olis kiinnostava nähä miten tuo katon pyöreys jatkuu sinne takaakontin luukun tienoille. Ei muuta ku teetätät ikkunat tohon ja pistät ajoon.
Re: Kohta se katsastetaan.
siinähän kävi silleen että kun sain auton purettua otin käteen isoimman lentävän mitä löytyy ja sillä eikun tolpat katki sen kummemmin miettimättä.vimma oli mahoton taitoa ei.eikä siinä tosin kerinny miettimään vasta kun aloin sottailla miten saan sen hitsailtua takaisin kasaan.scannailen lisää kuvia myöhemmin.niissä muistaakseni näkyy sivulinja paremmin.
takaluukkua en sen kummemmin muutellut.
takaluukkua en sen kummemmin muutellut.
Kyllä se lähtiissä vielä toimi !!
Re: Kohta se katsastetaan.
Eihän sitä ole maltettu ottaa edes kunnon valokuvia projektista.muutama vielä kuiteskii löyty.se koko projekti tyssäsi juuri tuohon takaikkunan sovitusturaukseen.en muista paloko kädet vai jalat hitsaillessa takaikkunan aukkoa 600 hiivatin lasille sopivaksi mut siihen se loppu koko homma.ja sehän siinä vaarana oli että takaosasta tulee kuin reppuselkä-mossessa eli kattolinja laskee nätisti ja takaluukun kohdalle tulee semmonen outo pahkura.takaluukusta pyöristin muistaakseni vain rekkarikilven painauman.se koko takaluukku tippui koeajolenkillä pitkin tietä ja sai osakseen osumaa.unohtu kiinnityspultit tietenkii laitella...jonkun kuukauden se seiso tallissa kunnes purin siitä tekniikan ja vedin raktorilla sen tuonne pusikkoon jossa se edelleen odottaa tulemistaan.luja lattia siinä on kun joka kevät lattialla seisoo vettä kynnyskoteloihin asti.olis varmaan voinu viritellä joku ressu päälle mut kun ei niin ei....
koneen kävin silloin läpi ja siihen maailman aikaan eli 1997 ei näillä selekosilla voitu uneksiakaan mistään motoneteista tai interneteistä.koneeseen kävin kulutusosat hakemassa turusta asti.siellä oli sillon motonetti josta kansipahvit,laakerit,männänrenkaat ja muut sai asevelihintaan.en muista mitä pensalitra makso sillon mut sinne vaan piti päästä.oliko järkeä sitä en tiijä mut kaljat juotiin jollain jokilaivalla ja ajeltiin takasin onnellisina.sen koneen pokasin olevinaan huolella ja ajoin sillä ehkä 30 km kunnes alko tuo edellä mainittu takalasisavotta.nostin tekniikan pois ja säilöin sen sängyn alle odottamaan tulevaa.ja kun hankin syksyllä tuon Kyllikin löytyi makuuhuonetta siivotessa se pokattu kone sängyn alta jotenka elinkumppanin riemuksi vein sen tallille ja vaihdoin sen Kyllikin savuttavaan koneeseen.Laakista käyntiin ja niin käyp tasaseen jotta....etupyörät raapii pihamaan mustalle mullalle ihan pinta kaasulla.voimoo on kun vuan olisi pitoja...
voihan se olla että joku yö se piti tuo chopattu kaivella tuolta suon silimästä ja rikitellä se kulukevaks.mut mistään turun laitakaupungilta en enää lähe osia hakemaan.nyt on motonetti tuossa nuapurikylässä.
http://kuvablogi.com/nayta/3491218/
koneen kävin silloin läpi ja siihen maailman aikaan eli 1997 ei näillä selekosilla voitu uneksiakaan mistään motoneteista tai interneteistä.koneeseen kävin kulutusosat hakemassa turusta asti.siellä oli sillon motonetti josta kansipahvit,laakerit,männänrenkaat ja muut sai asevelihintaan.en muista mitä pensalitra makso sillon mut sinne vaan piti päästä.oliko järkeä sitä en tiijä mut kaljat juotiin jollain jokilaivalla ja ajeltiin takasin onnellisina.sen koneen pokasin olevinaan huolella ja ajoin sillä ehkä 30 km kunnes alko tuo edellä mainittu takalasisavotta.nostin tekniikan pois ja säilöin sen sängyn alle odottamaan tulevaa.ja kun hankin syksyllä tuon Kyllikin löytyi makuuhuonetta siivotessa se pokattu kone sängyn alta jotenka elinkumppanin riemuksi vein sen tallille ja vaihdoin sen Kyllikin savuttavaan koneeseen.Laakista käyntiin ja niin käyp tasaseen jotta....etupyörät raapii pihamaan mustalle mullalle ihan pinta kaasulla.voimoo on kun vuan olisi pitoja...
voihan se olla että joku yö se piti tuo chopattu kaivella tuolta suon silimästä ja rikitellä se kulukevaks.mut mistään turun laitakaupungilta en enää lähe osia hakemaan.nyt on motonetti tuossa nuapurikylässä.
http://kuvablogi.com/nayta/3491218/
Kyllä se lähtiissä vielä toimi !!
Re: Kohta se katsastetaan.
No eipä sitä kyllikkiä ole katastettu vieläkään.ei tarvinnu sillä tarjoutua minnekkään vappuajeluihin.tuntuu olevan niin vaikeaa ottaa siirtolaput ja ajaa konttorille.sain sen sentäs pyörimään kunnolla kun putsasin tankin ja vaihdoin tilalle nykyaikaset bentsiinit.nyt kehrejjää kun kissimirri.josko tuon sais toukokuun puolella käytettyä härällä ennenkun alakaa toukotyöt...sua nähä....
Kyllä se lähtiissä vielä toimi !!
Re: Kohta se katsastetaan.
Nyt olis Kyllikkiin asennettu alle upouudet ja kiiltävät kesäkummit.Kyllä nyt passovvaa söyryytellä...ilman kilpiä vieläkin.....
Kyllä se lähtiissä vielä toimi !!
Re: Kohta se katsastetaan.
Kohta näyttää jo hyvältä...
Ei ihan vielä mutta melekeen.Testiajolenkillä mentiin loppumetrit oikeanpuolen takarangas sujona.oli nääs lentäny takajarrusilinterin lukkorikka taivaan tuuliin ja silinteri muljahti sisäänpäin ja uudet jarrukengät kääntyili tuhannen rusetille ja rumpu jumissa.runpu auki,kaheksikolla olleet jarrukenkät nakkelin pitkin penkkoja ja löin uuvet rojut sissään ja voela.se lukkorikkarengaskin tuli nyt katottua että on koperossaan ihan reten eikä vaan vieressä.
aikaa on vierähtäny toistakymmentä vuotta kun viimeksi läskinpalalla päästelin jotenka arvata saattaa miten ol lystiä.on kyllä ihana vaunu ajella.ja vapaakytkin on loistava keksintö.kun vuan muistaa polokee sitä kytkintä etes risteykseen tullessa.Häätyy lähtä vielä piästelemään kun on vielä virtoo nuissa tarroissa...
Ei ihan vielä mutta melekeen.Testiajolenkillä mentiin loppumetrit oikeanpuolen takarangas sujona.oli nääs lentäny takajarrusilinterin lukkorikka taivaan tuuliin ja silinteri muljahti sisäänpäin ja uudet jarrukengät kääntyili tuhannen rusetille ja rumpu jumissa.runpu auki,kaheksikolla olleet jarrukenkät nakkelin pitkin penkkoja ja löin uuvet rojut sissään ja voela.se lukkorikkarengaskin tuli nyt katottua että on koperossaan ihan reten eikä vaan vieressä.
aikaa on vierähtäny toistakymmentä vuotta kun viimeksi läskinpalalla päästelin jotenka arvata saattaa miten ol lystiä.on kyllä ihana vaunu ajella.ja vapaakytkin on loistava keksintö.kun vuan muistaa polokee sitä kytkintä etes risteykseen tullessa.Häätyy lähtä vielä piästelemään kun on vielä virtoo nuissa tarroissa...
Kyllä se lähtiissä vielä toimi !!
Re: Kohta se katsastetaan.
Eiku semmonen asia tuli mieleen että liekkö ysikutosissa musta väri (BK1L) ollut miten yleinen.itse en ole ennen tavannut alkuperäistä mustaa ennen kuin tutustuin tuohon Kyllikkiin.Se on tehtaalta tullessaan ollu musta ja on edelleen.Kilikalimustia olen nähnyt mutten orkkista.Lie vaikka entinen mahviapomon umpiauto??
Kyllä se lähtiissä vielä toimi !!
Re: Kohta se katsastetaan.
^Taikka Darth Vaaderin
Harvinaisia ovat mustat kajakit kyllä. Ehkei se ollut "muodikas" väri aikoinaan, vaikka nyttemmin kun katselee, niin juuri komeempaa Saappia en osaa kuvitella kuin kiiltävänmusta 93B tai F, punaisella sisustuksella ja vanteilla
Harvinaisia ovat mustat kajakit kyllä. Ehkei se ollut "muodikas" väri aikoinaan, vaikka nyttemmin kun katselee, niin juuri komeempaa Saappia en osaa kuvitella kuin kiiltävänmusta 93B tai F, punaisella sisustuksella ja vanteilla
Kartsa #233
Saab 9-3 1.8t 2007
Saab 9-3 1.8t 2007
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Kohta se katsastetaan.
Täältä foorumilta olen joskus lukenut että musta oli aikanaan saatavissa vain erillisenä tehdastilauksena, syystä että mustaan autoon tarvittiin mahdollisimman kolhuton ja suora kori, peruspunaiseen kelpasi mikä tahansa
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Kohta se katsastetaan.
V4:n varaosaluettelo ja ruåttin klubisivut kertoo, että '69 alkaen olisi musta ollut tarjolla.
Mistään suomenkielisestä 70-luvun esitteestä, mitä löysin, ei kuitenkaan löytynyt mustaa tarjolle. Ei edes maininnalla "erikoistilauksesta". Sama juttu 99:n esitteissäkin.
Eipä siitä siis turhaan huudeltu vaan on pitänyt uuden auton tilaajaan osata pyytää (ja olla selailematta esitteitä)
Mistään suomenkielisestä 70-luvun esitteestä, mitä löysin, ei kuitenkaan löytynyt mustaa tarjolle. Ei edes maininnalla "erikoistilauksesta". Sama juttu 99:n esitteissäkin.
Eipä siitä siis turhaan huudeltu vaan on pitänyt uuden auton tilaajaan osata pyytää (ja olla selailematta esitteitä)
Re: Kohta se katsastetaan.
69 vuosimallia tuo Kyllikki juuri on.värinä musta ei tosiaan anna kolhuja anteeksi.kaikki lommot loistaa ja etäs.
Kyllä se lähtiissä vielä toimi !!
Re: Kohta se katsastetaan.
Kuulkaas kun se nyt taitaa olla silläviisiin jotta tuo Kyllikki saapi loppuviikosta uuden seuralaisen.Pehmitys tuotti tulosta ja talliin olisi tulossa se pitempi 96:nen eli VIIPPA eli 95:nen.Aijai miten pieni ihminen tuli eilen onnelliseksi onnistuneitten vaihtokauppojen jälkeen.Yksi vanha siniovaali meni sinne ja vaihossa tulee 95:nen, 99 ja vanha kassakone.ei huonot kaupat lainkaan.Kuvia laittelen heti jahka lossit on tontilla.
Kyllä se lähtiissä vielä toimi !!
Re: Kohta se katsastetaan.
Niin että on se Kylli jo leimattu ja pelattu ja ajettu 500 kilsaa pitkin ja välillä poikin.Ja tänään ilmesty pitkäkatto talliin.69 vuojen piilojames.80 lätkät persiissä ja kaikki.on homeessa ja siitepölyssä ja paskassa.kummit jämähelly ja kone jumissa.tämä on jo toinen auto vuoden sisällä missä kauppahintaan ei kuulunut minkäänlaisia avaimia.
Nyt kysymys kuuluukin että onko virtalukossa tai ovienlukoissa mitään numerosarjaa tai muuta tunnistetta millä saisi teetettyä lukkosepällä avaimet.virtalukkoja mullakin taitaa olla muutama puretuista autoista mut eipäniistä käy avvaimet sitten oviloihen.tietysti eihän maaseuvulla ikinä ole auton ovet lukossa mut entäpä sitten kun eksytään papinkyllään.tietysti jos laittas mr. bean tyylisen salpalukon johon munalukko??Tai sitten pitää jonkun olla kokoajan autossa passissa..
No tuota avainasiaa on vielä aikaa pomiloija.on vielä pikkurapsetta tehtävä ennen kun avaimesta käyntiin hörähtää.monta senttiä päivässä ja monta päivää viikossa kun antaa sitä sinivalo-hoitoa niin eikö tuohon laattia ja luukut syntyne...katto on onneks kova!!
Nyt kysymys kuuluukin että onko virtalukossa tai ovienlukoissa mitään numerosarjaa tai muuta tunnistetta millä saisi teetettyä lukkosepällä avaimet.virtalukkoja mullakin taitaa olla muutama puretuista autoista mut eipäniistä käy avvaimet sitten oviloihen.tietysti eihän maaseuvulla ikinä ole auton ovet lukossa mut entäpä sitten kun eksytään papinkyllään.tietysti jos laittas mr. bean tyylisen salpalukon johon munalukko??Tai sitten pitää jonkun olla kokoajan autossa passissa..
No tuota avainasiaa on vielä aikaa pomiloija.on vielä pikkurapsetta tehtävä ennen kun avaimesta käyntiin hörähtää.monta senttiä päivässä ja monta päivää viikossa kun antaa sitä sinivalo-hoitoa niin eikö tuohon laattia ja luukut syntyne...katto on onneks kova!!
Kyllä se lähtiissä vielä toimi !!
Re: Kohta se katsastetaan.
Tännään kerkesin vähän aikaa tsiikata öögalla tuota uusinta tulokasta ja aika kovakoppaselta vaikuttaa.taitaa isoimmat ruostevauriot olla takaluukussa ja etuovissa.pohja näyttää melko ehjältä.en vielä pohjaa päässy tutkimaan kunnolla kun meijän servoletti löhöttää nosturilla.mut kuhan se hinataan metänkilpeen halkoliiteriks ni sitten pääsee suapin alustoo katastamaan.
Naplasin par tuntisen virtalukkoa pois varaosarattiputkesta mut ei se juutas lähe eteen eikä taakse.vaikka taivuttelin tiirikan ohjeen mukaan ja avain oli väliasennossa ni ei mihinkään.sillähin aikoo olisin kerinny piästee siitä sopatusta koko paketin kaikkine vaihekeppilöineen ja juurmultineen.mut kun se pitää siästee ja tehä ite ja sittenkin vielä männä perse eillä puuhun...mänipä tuo ennen ni nyt ei millään.se on aina samanlaista tappelua ja taistelua näihen konneihen kanssa jotta....
Naplasin par tuntisen virtalukkoa pois varaosarattiputkesta mut ei se juutas lähe eteen eikä taakse.vaikka taivuttelin tiirikan ohjeen mukaan ja avain oli väliasennossa ni ei mihinkään.sillähin aikoo olisin kerinny piästee siitä sopatusta koko paketin kaikkine vaihekeppilöineen ja juurmultineen.mut kun se pitää siästee ja tehä ite ja sittenkin vielä männä perse eillä puuhun...mänipä tuo ennen ni nyt ei millään.se on aina samanlaista tappelua ja taistelua näihen konneihen kanssa jotta....
Kyllä se lähtiissä vielä toimi !!