900/9000 turbokone 96seen
900/9000 turbokone 96seen
rata-96 projektiini olen kaavaillut 900sen tai 9000sen turbomyllyä keulille. Mahtuuko se, vai joutuuko paljon muokkaamaan konetilaa? Lisäksi, mitä palikoita suositellaan muokatessa Kuuppaa nelivetoiseksi? Audia, Subarua, Mitsubishiä?
Saabisti jo vuodesta 1994, Saab-klubin jäsen numero 918 vuodesta 1998. harrasteena 96 -78, käyttiksenä -97 Volvo S40
-
- "Hirsch"
- Viestit: 753
- Liittynyt: To Kesä 12, 2003 21:43
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: 900/9000 turbokone 96seen
Leinon Kapa myi keväällä omaa sprintti turbo 96:staa, missä oli ysisatasen 16v kone: http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 72#p861672 . Siekkisen Veinillä on taasen ollut sprintti 96 4-veto muistaakseni Toyotan koneella ja Subarun voimansiirrolla.
Saab 96 vm -73 viri 1.8 L
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24023
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: 900/9000 turbokone 96seen
Veinin ex majailee itäsuomessa nykyään
Re: 900/9000 turbokone 96seen
4x4 V6 sierran ja scorpion laatikko sopis suoraan V4:n perään... 4x4 V6:n Öljypohjastakin vois olla hyötyä muokattuna, etutasauspyörästö on siinä kiinni.mazeos kirjoitti: Lisäksi, mitä palikoita suositellaan muokatessa Kuuppaa nelivetoiseksi? Audia, Subarua, Mitsubishiä?
Audissa mitta vetari linjasta kytkin koppaan on jokusen sentin enemmä kuin Subarussa, eli kone tulee hiukan pidemmälle eteen. Mitsun osilla ajaudutaan kai aina poikittais moottoriin, jollei mielessä siintele joku pajeron tai L200:n alusta.
Samalla SAABilla jo vuodesta 1992
Disclaimer: Tero_s kirjoittaa vain mielipiteitään.
Disclaimer: Tero_s kirjoittaa vain mielipiteitään.
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 67
- Liittynyt: Ke Loka 17, 2007 19:24
Re: 900/9000 turbokone 96seen
Tarkoitus olisi naittaa 2,3 turbon kone Subarun laatikkoon. Saa nähä miten käy!
Re: 900/9000 turbokone 96seen
Subarun laatikko antautuu, jos on kunnolla potkua.limonaati2 kirjoitti:Tarkoitus olisi naittaa 2,3 turbon kone Subarun laatikkoon. Saa nähä miten käy!
Samalla SAABilla jo vuodesta 1992
Disclaimer: Tero_s kirjoittaa vain mielipiteitään.
Disclaimer: Tero_s kirjoittaa vain mielipiteitään.
Re: 900/9000 turbokone 96seen
Riippuu varmaan saparon laatikosta. Onhan niitä aika pirteitäkin Subaruja, joiden laatikko kestää.Tero_s kirjoitti:Subarun laatikko antautuu, jos on kunnolla potkua.limonaati2 kirjoitti:Tarkoitus olisi naittaa 2,3 turbon kone Subarun laatikkoon. Saa nähä miten käy!
t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
-
- "Turbo"
- Viestit: 242
- Liittynyt: Ke Loka 22, 2003 17:26
- Paikkakunta: Riihimäki
Re: 900/9000 turbokone 96seen
MOi
Olemme aloittaneet samanlaisen projektin.
Koneeksi tulee 205 lohko....pitkittäin
Vetolaitteiksi tilattu audi 90 quatron tekniikka.
Tosin ei tämäkään ihan helposti tuonne sovi.
Ja kone huonetta ja lattii joutuu leikkaamaan aika ronskilla kädellä.
jousi tolppien yläpäiden tukeminen on myös aika haasteelista.
Tekeekö kone huoneeseen pitkittäiset runko aisat...
Poikittain kone sopii todella huonosti konehuoneeseen.
Mittailimme ja totesimme että kone on jo koko kone huoneen levyinen
Piikkipyörillä olevat ng vanteet tulivat lokasuojan ulkopuolelle.
Eli olis ollut melko paljon haastetta.
Kone tulee tosin tuossa audin laattikko maailmassakin aika eteen.Ts ahtokenno mahtuu just ja just eteen.
Painopiste hieman ...jännittää.
Olen utelias.........miten aiot toteuttaa oman projektisi.
terv jari
Olemme aloittaneet samanlaisen projektin.
Koneeksi tulee 205 lohko....pitkittäin
Vetolaitteiksi tilattu audi 90 quatron tekniikka.
Tosin ei tämäkään ihan helposti tuonne sovi.
Ja kone huonetta ja lattii joutuu leikkaamaan aika ronskilla kädellä.
jousi tolppien yläpäiden tukeminen on myös aika haasteelista.
Tekeekö kone huoneeseen pitkittäiset runko aisat...
Poikittain kone sopii todella huonosti konehuoneeseen.
Mittailimme ja totesimme että kone on jo koko kone huoneen levyinen
Piikkipyörillä olevat ng vanteet tulivat lokasuojan ulkopuolelle.
Eli olis ollut melko paljon haastetta.
Kone tulee tosin tuossa audin laattikko maailmassakin aika eteen.Ts ahtokenno mahtuu just ja just eteen.
Painopiste hieman ...jännittää.
Olen utelias.........miten aiot toteuttaa oman projektisi.
terv jari
Kaikki alle 2 bar ahtavat ovat vapareita!
Saabit 9-5 2.3 tbo, 9-5 3.0 tiD, 9000 aero ,900 2,3 ja jokunen muu riiska
Nyt joutunee ajeleen....vaparilla auts.Teck 2 ja Isat löytyvät myös Riihimäeltä...
Saabit 9-5 2.3 tbo, 9-5 3.0 tiD, 9000 aero ,900 2,3 ja jokunen muu riiska
Nyt joutunee ajeleen....vaparilla auts.Teck 2 ja Isat löytyvät myös Riihimäeltä...
Re: 900/9000 turbokone 96seen
mitä vaihteistoa kannattaisi käyttää? 96sen oma tuskin kestää.
Saabisti jo vuodesta 1994, Saab-klubin jäsen numero 918 vuodesta 1998. harrasteena 96 -78, käyttiksenä -97 Volvo S40
Re: 900/9000 turbokone 96seen
Noin niinku ehdotuksena seuraava, vaikka tietty jos sen pitää olla kajakki niin sitten sen pitää eikä muu tietysti kelpaa.
Kertaluokkaa (10x) helpommalla ja halvemmalla saisit paremman lopputuloksen jos otat kohtuuehjän 2-D 99:n, purat turhat rojut pois, puhallutat korin, vahvistushitsautat a'la cabbe, laitatat turvakehikon jne. Kevennellä voi esim puskurit veks, alumiinisyylari ja cooleri, alutankki, konepeitto kuidusta, akku takapaksiin, takalasit pleksistä, orkkissisustus helekuttiin ja kaksi kevyttä kuppipenkkiä jne. Sitten pudottaa sisälle T16 teknolokian. Alusta ja jarrut sitten vaikka 900 Aerosta / sporttispesiaalipalikoista.
Realistinen 300 heppaa / reilu 900kg auto jonka periaatteessa (jos dynottaa vakioturbon tehoilla enste) saa kadullekin. Ja varmasti saa niinsanotusti ajettavankin kun siirtää raskaita kamoja taakse ja keventää keulaa.
Onhan se kajakinkuori putkirungolla, T5-T7-tekniikalla ja isoin levikkein tietysti "jännä" mutta kun ei sitä saa kadulle mitenkään ja mahtaako sopia mihinkään rataluokkaankaan? Show-autona tietysti "hieno" mutta mutta... Vai onko tällaisille tosiaan joku rataluokka? Jos on niin heti menen katsomaan kun skabaavat
Kuten sanottua, tuli vaan mieleen
Kertaluokkaa (10x) helpommalla ja halvemmalla saisit paremman lopputuloksen jos otat kohtuuehjän 2-D 99:n, purat turhat rojut pois, puhallutat korin, vahvistushitsautat a'la cabbe, laitatat turvakehikon jne. Kevennellä voi esim puskurit veks, alumiinisyylari ja cooleri, alutankki, konepeitto kuidusta, akku takapaksiin, takalasit pleksistä, orkkissisustus helekuttiin ja kaksi kevyttä kuppipenkkiä jne. Sitten pudottaa sisälle T16 teknolokian. Alusta ja jarrut sitten vaikka 900 Aerosta / sporttispesiaalipalikoista.
Realistinen 300 heppaa / reilu 900kg auto jonka periaatteessa (jos dynottaa vakioturbon tehoilla enste) saa kadullekin. Ja varmasti saa niinsanotusti ajettavankin kun siirtää raskaita kamoja taakse ja keventää keulaa.
Onhan se kajakinkuori putkirungolla, T5-T7-tekniikalla ja isoin levikkein tietysti "jännä" mutta kun ei sitä saa kadulle mitenkään ja mahtaako sopia mihinkään rataluokkaankaan? Show-autona tietysti "hieno" mutta mutta... Vai onko tällaisille tosiaan joku rataluokka? Jos on niin heti menen katsomaan kun skabaavat
Kuten sanottua, tuli vaan mieleen
Kartsa #233
Saab 9-3 1.8t 2007
Saab 9-3 1.8t 2007
Re: 900/9000 turbokone 96seen
Timeattack Unlimited?Kartsa kirjoitti: Onhan se kajakinkuori putkirungolla, T5-T7-tekniikalla ja isoin levikkein tietysti "jännä" mutta kun ei sitä saa kadulle mitenkään ja mahtaako sopia mihinkään rataluokkaankaan? Show-autona tietysti "hieno" mutta mutta... Vai onko tällaisille tosiaan joku rataluokka? Jos on niin heti menen katsomaan kun skabaavat
Kuten sanottua, tuli vaan mieleen
Saabisti jo vuodesta 1994, Saab-klubin jäsen numero 918 vuodesta 1998. harrasteena 96 -78, käyttiksenä -97 Volvo S40
Re: 900/9000 turbokone 96seen
Menee hiukan offtopic:n puolelle mutta olin pariviikkoa sitten Historic rata kadettin kyydissä. Luokitustodistuksen mukainen laite, eli ei mitään "eksoottista" osaa tämän päivän mittapuulla. Hyvin sillä kerkisi timeattack evo9:n vauhtiin tai oikeastaan ohikin. Jos siis radalla tosissaan aikoo, niin kannattaa keskittyä alustaan ja sen toimintaan. V4:llakin kerkiää. Mutta jos T16 koneen kajakkiin todella haluaa, niin ehkä se olis helpoin tunkea ns. takapenkille -> takaveto . Ei ihan leimalle ehkä kelpaa mutta ratapäiville varmaankin.
Samalla SAABilla jo vuodesta 1992
Disclaimer: Tero_s kirjoittaa vain mielipiteitään.
Disclaimer: Tero_s kirjoittaa vain mielipiteitään.
Re: 900/9000 turbokone 96seen
Eikös vuosi-pari sitten ollut Blocketissa myynti-ilmo kromipuskurikuupasta, jossa oli 900:n T16-kone ja voimansiirto? Oli sellainen patinoitunut sleeper niin päällepäin kuin ohjaamostakin, tosin 900:n vaihdekeppi keskilattialla paljasti että jotain on tehty.
Ilmoitus oli tällekin palstalle linkitettynä.
Ilmoitus oli tällekin palstalle linkitettynä.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Re: 900/9000 turbokone 96seen
Tuosta mallia:
http://www.youtube.com/watch?v=TvguN49L1m0
Kuljettajan ja apukuskin nimestä ei välttämättä..
http://www.youtube.com/watch?v=TvguN49L1m0
Kuljettajan ja apukuskin nimestä ei välttämättä..
96 V4i -73
Re: 900/9000 turbokone 96seen
Blocketissa nyttenkin T16 myynnissä. Eikä tietenkään kuin yksi kuva.