Risti-imut + DHLA 40

Wanhojen Saabien oma alue. Mallivuodet 1950-1980.
Vastaa Viestiin
saariju
"Tuplakaasari"
Viestit: 78
Liittynyt: To Touko 08, 2003 12:33

Risti-imut + DHLA 40

Viesti Kirjoittaja saariju »

Osaisiko joku kertoa suuttimien ja seosputkien koot, jos kurkku olis 32 ?
Nyt haetaan sitä turvallista säätöä. Tarkoituksena ei ole ajaa rallia...
Ansis
"Hölösuu"
Viestit: 1264
Liittynyt: Ti Syys 23, 2003 13:35
Paikkakunta: Viialabama

Re: Risti-imut + DHLA 40

Viesti Kirjoittaja Ansis »

Näillä vois alkaa kokeilee:

Pääsuutin 135
Emulsio 7772.6
Ilma 180
Tyhjäkäynti 45
Tyhjäkäynnin putki 60
Neulaventiili 150

Noilla käyntiin ja sitten se säätö vasta alkaakin ;)
96 M75 i12 5-speed ;)
veini siekkinen
"Hirsch"
Viestit: 889
Liittynyt: To Helmi 03, 2005 11:56

Re: Risti-imut + DHLA 40

Viesti Kirjoittaja veini siekkinen »

mitä moottorille tehty on vakio vai viri.ei muuten voi antaa mitään osvittaa.
ilma ja pensasuutimen suhde ainakin pielessä edellisessä tekstissä.(20 vuoden kokemus).
saariju
"Tuplakaasari"
Viestit: 78
Liittynyt: To Touko 08, 2003 12:33

Re: Risti-imut + DHLA 40

Viesti Kirjoittaja saariju »

koneessa perusviripalikat, 7,6 nokka, lasketut/muokatut kannet, isommat venttiilit...
veini siekkinen
"Hirsch"
Viestit: 889
Liittynyt: To Helmi 03, 2005 11:56

Re: Risti-imut + DHLA 40

Viesti Kirjoittaja veini siekkinen »

mitä hilut nyt siellä kaasareissa.
kurkut oli 32
mutta,ilmat,pensa,tyjäkäynti,seosputki,neulaventiili niin sitten katsotaan mitä kannataa muuttaa.
multa vois löytyä suutimia ym.
saariju
"Tuplakaasari"
Viestit: 78
Liittynyt: To Touko 08, 2003 12:33

Re: Risti-imut + DHLA 40

Viesti Kirjoittaja saariju »

kyseessä turbokaasarit, joten hilut ovat hermeettiset vapariin.
En muista kokoja mutta jokkismiehet ei ollu kuullutkaan niin isoista.
veini siekkinen
"Hirsch"
Viestit: 889
Liittynyt: To Helmi 03, 2005 11:56

Re: Risti-imut + DHLA 40

Viesti Kirjoittaja veini siekkinen »

Moi.kyllä vaan tässä ollaan vähän etunesässä taitaa olla mulla ollut ainut 99 turbo kaasari sprintti peli.niillä paineistetuilla on raja 1.2 bar.käytössä.suutimet ei ole mitenkään paljon isommat.kuupassa tuskin yli 165 pääsuutinta ja ilmat luokkaa 180 noilla kurkuilla.(pelannut kaasari turbolla noin 20 vuotta aikaisemmin jo).
tuttuja myös.meka,hestek,moteck ym.suuri suutimia ei tarvii kuin yhdellä kaasarilla olevat golfilaiset ja tc-moottorit.joissa on 250/270 olevia pääsuutimia ja teho 170 hv.
jp-raja,marne jos nimet mitään sanoo.
saariju
"Tuplakaasari"
Viestit: 78
Liittynyt: To Touko 08, 2003 12:33

Re: Risti-imut + DHLA 40

Viesti Kirjoittaja saariju »

täytyy ruuvata auki ja kattoo ne hilut läpi... kaasarit olleet jossain isossa Volvossa.
Vastaa Viestiin