Saab 2t koneenvaihto
Saab 2t koneenvaihto
Mitä rajauksia liikennekäyttöön Saab 96 2t koneen vaihtoon muutoskatsastukseen.Esim Subaru Justy 3-sylinterinen kone sopiva lyhyt nokkasen tilalle.Meneekö pelkillä jarrujen vaihdolla jos on rumpujarrut,tuskin teho nousee v4 enemmän.Miten v4 koneen vaihto lyhyt nokkaseen.Ruotsissa ovat jo kokeilleet Subarun konetta.Kiitos TV KB
Re: Saab 2t koneenvaihto
kahtooko se katsuri enää konehuoneeseen tänä päivänä
ja olihan aikoinaan kerran vuoteen kone kuitenkin nostettava pois että sai leiman pössyttelystä, sitten seuraavana päivänä taas vanha mylly nokalle ja pössyttely jatkui niin kauan kun laukesi ja jos oikein muistan siihen ei kauaa mennyt
ja olihan aikoinaan kerran vuoteen kone kuitenkin nostettava pois että sai leiman pössyttelystä, sitten seuraavana päivänä taas vanha mylly nokalle ja pössyttely jatkui niin kauan kun laukesi ja jos oikein muistan siihen ei kauaa mennyt
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Saab 2t koneenvaihto
Joku Rotaxin litrainen kelkkakone punaiseksi maalattuna menisi varmaan täydestä ilman mitään muutosmainintoja
Muutenhan noihin on ne tilavuuden ja massan max rajat joita en het muista. Kaikki kajakit ovat sen ikäisiä että melut ja vähäpäästöisyysasiat eivät ongelmia aiheuta.
Muutenhan noihin on ne tilavuuden ja massan max rajat joita en het muista. Kaikki kajakit ovat sen ikäisiä että melut ja vähäpäästöisyysasiat eivät ongelmia aiheuta.
Kartsa #233
Saab 9-3 1.8t 2007
Saab 9-3 1.8t 2007
Re: Saab 2t koneenvaihto
En ole satavarma onko oma käsitys ajantasainen, eli max 20% tehonlisäys tai väännön lisäys sallitaan vertailumoottoriin, ja sen jälkeen on poikkeuslupahommia.Karib kirjoitti:Miten v4 koneen vaihto lyhyt nokkaseen.Ruotsissa ovat jo kokeilleet Subarun konetta.
Vaikka vertailumoottoriksi kelpaisi lyhytnokka Sportin kone (mielestäni pitäisi, koska kori ja alustarakenteet, sekä moottorin tyyppi on samat), niin vähän nihkeetä on siltikin. Pitkänokan en usko kelpaavan verrokiksi lyhytnokalle.
Saab Sport 841cc, vakio 52 hv, 93 Nm || +20% = 62 hv, 111 Nm
96 V4 Fomoco, 65 hv, 115 Nm
96 V4 Super, 68 hv, 120 Nm
Subaru Justy, 69 hv, 94 Nm
Eli rajat paukkuu kaikilla vaihtoehdoilla.
Tommi Järvinen #253, Puh. 044 214 2552
93B 1959, 93F 1960, 96 '64, Sport '64, 96 ralli '69, 99 Turbo '78
Viimesintä projekteista: Saabisti.fi | Saabisti Facebookissa | Saab 96 rallisivut: SaabWorks.fi
93B 1959, 93F 1960, 96 '64, Sport '64, 96 ralli '69, 99 Turbo '78
Viimesintä projekteista: Saabisti.fi | Saabisti Facebookissa | Saab 96 rallisivut: SaabWorks.fi
Re: Saab 2t koneenvaihto
Eikö nykyään vertailla vääntö numeroita ainakin mersufoorumilla niistä jupistaan
-99 Turbo 1979-
-99 1969-
-99 1969-
Re: Saab 2t koneenvaihto
Nykysäännöksissä näin:
-Huipputeho +20% tehokkaimpaan vertailumoottoriin nähden
-Iskutilavuus +25% isoimpaan vertailumoottoriin nähden
-Kantavuuden pitää riittää uudelle tekniikalle
-Alusta ja jarrut pitää tarvittaessa päivittää vastaamaan lisääntynyttä tehoa
Trafilla on tekeillä sääntöpäivitys jonka pitäisi tulla voimaan kesän 2015 aikana, jossa muistaakseni näin:
-Huipputeho +20% tehokkaimpaan vertailumoottoriin nähden
-Huippuvääntö +20% vääntävimpään vertailumoottoriin nähden
-Kantavuuden pitää riittää uudelle tekniikalle
-Alusta ja jarrut pitää tarvittaessa päivittää vastaamaan lisääntynyttä tehoa. Muutetuista kiinnityksistä/rakenteista pitää esittää selvitys.
Lyhytnokkakuuppaikäluokassa ei tarvitse (vieläkään) välittää mistään päästöjutuista yms, joten merkitsevät asiat on nuo 4.
-Huipputeho +20% tehokkaimpaan vertailumoottoriin nähden
-Iskutilavuus +25% isoimpaan vertailumoottoriin nähden
-Kantavuuden pitää riittää uudelle tekniikalle
-Alusta ja jarrut pitää tarvittaessa päivittää vastaamaan lisääntynyttä tehoa
Trafilla on tekeillä sääntöpäivitys jonka pitäisi tulla voimaan kesän 2015 aikana, jossa muistaakseni näin:
-Huipputeho +20% tehokkaimpaan vertailumoottoriin nähden
-Huippuvääntö +20% vääntävimpään vertailumoottoriin nähden
-Kantavuuden pitää riittää uudelle tekniikalle
-Alusta ja jarrut pitää tarvittaessa päivittää vastaamaan lisääntynyttä tehoa. Muutetuista kiinnityksistä/rakenteista pitää esittää selvitys.
Lyhytnokkakuuppaikäluokassa ei tarvitse (vieläkään) välittää mistään päästöjutuista yms, joten merkitsevät asiat on nuo 4.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Saab 2t koneenvaihto
Kaverilla on rekisterissä -63 lyhytnokka Suzuki Swiftin 3 pyttyisellä koneella.löytyy jopa optio ahdinta ja välijäähdytintä varten.etujarrut ja vaihteisto on vaihdettu V4:sta
9-5 Aero Wagon -04, 9000cse 2.0t-96 ,96 -73x2, 96-80, 96-71, 95-64, 9000 Aero-97, 96-72