Moottoritilan maalaus

Wanhojen Saabien oma alue. Mallivuodet 1950-1980.
Vastaa Viestiin
einopekka
"Tuplakaasari"
Viestit: 51
Liittynyt: To Tammi 26, 2017 20:27

Moottoritilan maalaus

Viesti Kirjoittaja einopekka »

Hei

Olen hitsannut 96-projektin moottoritilan pohjan ja lattian välisen alueen. Nyt pitäisi maalata hitsatut paikat ja korjata pintaruosteet. Mitä maaleja raati suosittelee? Mikään museoprojekti ei ole kyseessä eli riittää kunhan pintamaali on punaista eikä ruostu läpi. Ruiskumaalausvälineitä ei ole. Lisäksi paikkapalat on tehty galvanoidusta pellistä (sinkit hiottu reunoista) niin pitäisi olla siihen tarttuva pohjamaali. Kuulostaako rostex+miranol yhdistelmä hyvältä vai pitäisikö laittaa samantien oikeat automaalit?

-Eino-Pekka
Punainen ysikuuppa kromipuskureilla
Avatar
Mikko_H
"Hirsch"
Viestit: 988
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 16:58
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Moottoritilan maalaus

Viesti Kirjoittaja Mikko_H »

Luultavasi pensselillä maalatessa Miranol tai muu alkydimaali toimii paremmin kuin oikeat automaalit. Samalla reseptillä minäkin tein Viipan konehuoneen kanssa. Sattui vielä sävykin osumaan vahingossa lähelle sinooperin punaista kun sekoitin vähän keltaista punaisen Futuran sekaan. Ja enköhän minäkin laittanut Rostexia alle. 11 vuotta tuo toimenpide on nyt pitänyt ruosteet loitolla.
Siveltimen vedot näkyy, mutta se ei haittaa kun pitää konepellin kiinni :D
Playboy
"Turbo"
Viestit: 264
Liittynyt: Ti Syys 23, 2003 22:47
Paikkakunta: Espoo

Re: Moottoritilan maalaus

Viesti Kirjoittaja Playboy »

Tai sitten käy paikallisessa automaalikaupassa teettämässä pari spraykannullista oikean väristä akryylistä automaalia. Pohjamaaliksi käy vaikka Motonetin ruostesuojapohjamaali (spray). Ei näy siveltimen vedot ainakaan.
Tämänhetkiset räpsät:
Saab 96 V4 Super RS 1979
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7459
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: Moottoritilan maalaus

Viesti Kirjoittaja mestari »

spräy maali on aika ohut ja tulee sellaiseen paikkaan jotta mielellään maalaa vain kerran. itse kallistuisin omaan korin väriin jos sattuu mieli muuttumaan vuoden parin päästä niiin onpahan sitten kunnolla tehty
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
einopekka
"Tuplakaasari"
Viestit: 51
Liittynyt: To Tammi 26, 2017 20:27

Re: Moottoritilan maalaus

Viesti Kirjoittaja einopekka »

Laitan varmaan pensselillä ferreksin alle ja "tein itse ja säästin"-sävytettyä futuraa päälle. Kiroan sitten tyhmyyttäni kun kymmenen vuoden päästä siveltimenjäljet ei miellytäkkään konehuoneessa. Kilikolipurkilla olen muutamia muita kohtia maalannut mutta pensselillä yltää paremmin moottoritilan nurkkiin ja varsinkin tulipellin eteen. Viikolla pääsen todennäköisesti pesupaikalle pesemään moskat pois ja toivottavasti aloittamaan maalausurakan ellei taas löydy uutta hitsattavaa :) .
Punainen ysikuuppa kromipuskureilla
Vastaa Viestiin