96 käyttöajossa

Wanhojen Saabien oma alue. Mallivuodet 1950-1980.
Avatar
jt
"vanha pieru"
Viestit: 2205
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 13:03
Paikkakunta: Porvoon seutu

Viesti Kirjoittaja jt »

kromipuskuri kirjoitti:Ei meikäläisen kuuppa kauheaa meteliä pidä satasen vauhdissa, vai olenko tullut kuulon suhteen valikoivaksi. :)
Hieman alle satasen vauhdissa tosin kuuluu melkoinen "kumina", joten mieli tekee nostaa vauhti ainakin siihen sateseen. Tuota epämääräistä kuminaa kuuluu muillakin nopeuksilla.

Tuo möykkä on ominaista kuupalle, kierroslukuun sidonnainen. 90...100 välille on sijoittunut, jokaisessa kuupassa millä olen ajellut. Pakoputken etupään kunto ja ripustukset vaikuttavat jonkin verran metelin määrään.


Kuuppaa harkitsevalle tietoa mallimuutoksista:
http://koti.mbnet.fi/saab9596/mallit/mallit.html


terv. jt, veenelosia käyttöautoina 15 vuotta
Jari "jt" Talvela
http://www.saab95.net/ * 95 STW '75 * 95E '70 "Hra 47" (rojetti) * 96 '71 "Battered Beige" * 96 '73 rallitribuutti * 96 '65 2t "Skorpan" (rojetti) * 9000 CS '97 *
Kartsa
"Aero"
Viestit: 342
Liittynyt: To Kesä 05, 2003 20:28
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Kartsa »

normaali kirjoitti:Kyllä olen jo pitkään miettinyt mahdollisuutta istuttaa tuohon autoon vaihdelaatikon ja moottorin jostain uudemmasta autosta, joka on suunniteltu maantienopeuksiin. Jäisin kyllä kaipaamaan V4:n ääntä, omasta mielestäni se ei vielä satasen vauhdissa saavuta epämukavan rajaa vaikka etuäänenvaimenninkin on puhki.
Vähän aikaa sitten kaupungilla kuulin tutunoloista hörinää ja aikani katseella kuuppaa/viippaa/sonettia haeskeltuani tajusin että melko arkisen näköinen subaruhan se siinä pörisi...

Jos ääntä kaipaat, niin eiku vaan suban pannukakku kuuppaan kiinni, se ei varmaankaan olisi edes paljon pitempi saati painavampi kuin veenelkku. Ja noitahan on sitten ruutalla ja turbottunakin jo ihan tehtaan jäljiltä :)

Eipä tuo olisi pahakaan pyhäinhäväistys, Saabi ja Subaruhan ovat nykyään melkein sukuakin :?
Kartsa #233
Saab 9-3 1.8t 2007
Vastaa Viestiin