No niin...nyt kun on tuo kuuppa saatu käymään kone rempan jälkeen niin otti korvaan ensimmäisenä nakutus...nakutus ei siis lopu ollenkaan kannet on täys rempattu. Saakohan tuo kone öljyä ollenkaan. Ensimmäisenä rupesin miettimään öljyfiltterii joka on aika vanha bilteman filsu. Jotain ehdotuksii? Tuo on mulle ensimmäinen kone joka on rempattu, että korva ei vielä osaa kuulla kaikkea.
Jakopäänrattaat tietysti vois olla se yks vaihtoehto.
Nakutus..?
Nakutus..?
VW transporter 2.5tdi vm.99
Juu ei jääny...tuli kyllä just ton takia aukastua kansi kun huomasin. Kyllä siellä öljyä näyttäis olevan kun kopan kannen reiästä lurkkii. Voipi olla et vaatii vaan venttiilien asettumisen ym. Näkee sit jos ensimmäisen säädön jälkeen nakuttaa vielä niin on tehty kannet huonosti.
VW transporter 2.5tdi vm.99
-
- "Hirsch"
- Viestit: 752
- Liittynyt: To Kesä 12, 2003 21:43
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Nakutuksen eri muotoja: jos ääni tulee jakopään suunnalta niin sanoisin tasainen kuluneen jakopään rallatus kaikilla kierrosalueilla, jos se tulee venttiilien liian suuresta välyksestä niin sanoisin venttiilien nakutus ja jos se tulee terävänä äänekkäänä hakkaavana NAKUTUKSENA 1500-3000 kierroksella tyhjäkäynnillä tai ajossa niin todennäköisesti se on väljästä mäntä-männätappi-sylinteri puolelta kotoisin. Tätä viimeistä oli mun JM-Saabissa ja ei hävinnyt vaikka koneen uudelleen laakeroi ja vaihtoi männänrenkaat. Jos olet vaihtanut nokka-akselin laakerit, niin keskimmäisen laakerin öljyreijän kääntyminen sivuun aiheuttaa sen, että öljy ei nouse venttiilikoneistolle asti.
Välikannen tiivisteen puhkaisemin kiinnostaa - mikäköhän reikä sieltä pitäisi avata ? Useita moottoreita olen tehnyt, mutta tähän en ole aiemmin kiinnittänyt huomiota. Sen tiedän, että tarvike kannentiivisteiden vesireijät on välillä miten on ja varsinkin jos käyttää ISO lohkoissa (95 mm männät) Ford Granadan V6 tiivisteitä.
Välikannen tiivisteen puhkaisemin kiinnostaa - mikäköhän reikä sieltä pitäisi avata ? Useita moottoreita olen tehnyt, mutta tähän en ole aiemmin kiinnittänyt huomiota. Sen tiedän, että tarvike kannentiivisteiden vesireijät on välillä miten on ja varsinkin jos käyttää ISO lohkoissa (95 mm männät) Ford Granadan V6 tiivisteitä.
Saab 96 vm -73 viri 1.8 L
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )