Onnistuin haalimaan vanhan mallin ratin ja kojelaudan '76 -kajakkiini. Kyseessä siis tuo ekojen pitkänokkaisten mallisto. Ratti on nyt tööttipuikkoa vaille valmis (uuden mallin ratista ei käynyt suoraan).
Sitten olisi tämä kojelauta. Muistelin puhuneeni erään pitkäaikaisen harrastajan kanssa, että nopeusmittarin vaijeri ainakin pitäisi vaihtaa? Oliko näin? Kokemuksia tuosta savotasta otan mielelläni vastaan. Eipä tuo atomifysiikkaa ole, mutta mielellään laitan aikanaan kerralla purkkiin.
Vanhan mallin kojelaudan istutus
-
- "Kaasari"
- Viestit: 23
- Liittynyt: Ma Touko 02, 2022 20:14
Re: Vanhan mallin kojelaudan istutus
Vanhemman malliseen mittariin vaijeri tulee kierrenipalla ja uudempiin pikaliittimellä. Jos ei tyylirikko haittaa (tai mittarissa olevat ylimääräiset varoitusvalot), niin uudemmat mittarit käy 64-69 kojelaudan reikään. 70-75 nopeusmittarissa olis kromireunuskin ja niitä luulis löytyvän suht helpostikin.
Re: Vanhan mallin kojelaudan istutus
Sähköjen kanssa on pientä askartelua tiedossa. Yhdistelmä mittarin (lämpö/polttoaine/varoitusvalot) pohjaan tulee kaikki sähkö pikaliittimellä. Vanhanmallin kojetaulussa täytyy kaikki johdot hajauttaa omiin kohteisiinsa.
Kytkentäkaavio vuosimalliin - 76 on hyvä olla apuna.
Mittarivalaistukset joutuu rakentelemaan uudestaan.
Sopivaa talvi-iltojen puuhaa suunnitella kytkennät paperilla ensin, niin itse asennustyö sujuu helpommin.
Kytkentäkaavio vuosimalliin - 76 on hyvä olla apuna.
Mittarivalaistukset joutuu rakentelemaan uudestaan.
Sopivaa talvi-iltojen puuhaa suunnitella kytkennät paperilla ensin, niin itse asennustyö sujuu helpommin.
Saab 96 1969 & 1973
ja varaosiksi 1972 & 1975
ja varaosiksi 1972 & 1975