Talvikuuppia!

Wanhojen Saabien oma alue. Mallivuodet 1950-1980.
Mutakiila
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: Pe Elo 26, 2005 21:05
Paikkakunta: Kangasala

Talvikuuppia!

Viesti Kirjoittaja Mutakiila »

Kuinkakohan moni ajelee kuupallansa talvella?
Vuosisadan auto: SAAB 96!!!
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Kyllä tarkoitus olisi ainakin töissä koittaa käydä :D , saa tuo 9-5:n huilata pakkasaamuina :wink:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
vilpertti
"Aero"
Viestit: 429
Liittynyt: Su Marras 16, 2003 00:50
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja vilpertti »

Roberto Ravaglia
"Kaasari"
Viestit: 7
Liittynyt: La Syys 10, 2005 18:10
Paikkakunta: Pietarsaari

Viesti Kirjoittaja Roberto Ravaglia »

Syylärin eteen paffi, ikkunat puhtaaksi ja menoksi.
himmee
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: Su Touko 02, 2004 19:43
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja himmee »

Ajellaan ajellaan...ja ideana olisi ajella monta monta talvea, jos vain mahdollista.

Ykkösautona kun tuo kuuppa on.
VW transporter 2.5tdi vm.99
olli siekkinen
"Ruisku"
Viestit: 145
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 15:03
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja olli siekkinen »

Kyllähän sitä on kuupalla ajeltava kun turboo ei oo löytyny ja ei satu omistamaan muuta kun SAAB 96.
kromipuskuri
"Ruisku"
Viestit: 106
Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:48
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kromipuskuri »

Kutvonen talviautona, ja ehkä tulevaisuudessa toinen kesäautona :wink:
# 2348
Saab 96 -75 (PR)
Saab 96 -70 (OE)
Playboy
"Turbo"
Viestit: 264
Liittynyt: Ti Syys 23, 2003 22:47
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Playboy »

Mulla kutvonen on valitettavasti vaan kesäautona, vaikka oon ajellut myös jokusen talven sillä kun ei ole ollut muita autoja. Tosin jos sitä jostain syystä sattuu tarvitsemaan niin ei muuta ku talvirenkaat alle ja kurvailemaan :)
Tämänhetkiset räpsät:
Saab 96 V4 Super RS 1979
Viippa
"Kaasari"
Viestit: 49
Liittynyt: Su Syys 25, 2005 12:21
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Viippa »

Oletan, että keskustelu koskee myös sivekkäitä menopelejä. Viippa on se ainut omistamani kulkupeli, niin ei kai sitä hirmuisesti tartte miettiä, millä lähtis aamulla liikenteeseen... Ja kylmäksi autoksi en sitä voisi ikinä moittia. Päin vastoin: kun ostin sen, siinä oli lämppäri rikki, niin, että se puhalsi vain ja ainoastaan kuumaa ilmaa. Sain osakseni hieman kummia katseita, kun menin marraskuussa huoltsikalle tankkaamaan päälläni vain kesä-beach-hepeneet... :D

Korjasin vian heti kun saatoin...
Autolle pitää osata puhua...

Hermanni,
sininen 95-72
olli siekkinen
"Ruisku"
Viestit: 145
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 15:03
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja olli siekkinen »

On tuo isän -78 super kans ympärivuotisessa ajossa.
Isolohko
"Hirsch"
Viestit: 740
Liittynyt: La Helmi 14, 2004 16:50
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Isolohko »

Oma Kuupa on ensi talven telakalla,
mutta aiheeseen liittyen meriitti talviominaisuuksista:


Kuva
96GL -79 (MR)
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
normaali
Matalapaineturbo
Viestit: 151
Liittynyt: Ma Loka 06, 2003 20:47
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja normaali »

Itselläkin olisi taas uusi kuuppatalvi alkamassa. Talvella on mukava ajella kun ohjaus on kevyt eikä tarvi liikoja hikoilla lämmönkään vuoksi. Seuraavia huomioita olen tehnyt talviajosta kuupalla:
- Sytytys, tulpat ja venttiilit täytyy ennen pakkasten alkua tarkastaa. Ei naurattunut kun auto hyytyi rikkinäisen tulpan vuoksi ja tulppien vaihto täytyi suorittaa avokäsin 35 asteen pakkasessa.
- Jos kytkimen työsylinterin tiiviste on kulunut, se viimeistään pakkasella lirauttaa nesteet pihalle.
- Aliaohjautuminen on aivan uskomattoman kaamea jos eturenkaista ovat nastat päässet vähiksi.

Innolla odotan taas lunta maahan ja etenkin teille!
Eetu Pajala #1516
eetu.pajala attantatta kotinet.com
avo96_V6
"Tuplakaasari"
Viestit: 64
Liittynyt: Su Tammi 04, 2004 21:43
Paikkakunta: Huittinen

Viesti Kirjoittaja avo96_V6 »

Mitään muuta uutta en olisi osannut sanoa talviajon knoppeihin, kuin sen että nesteet tosiaan saattavat kytkimestä karata kovalla pakkasella, mutta Normaali kertoi sen jo. Mutta ei haittaa: pelkän vapaakytkimen avulla pystyy palamaan "kotokorjaamolle", terv. nimim. kokeiltu 150km v.1984.
Kuuppahan on ninenomaan Talviauto, pieni sisätilavuus auttaa lämpiämistä. Ja ajotuntuma lumisilla teillä on nannaa, kun vertaa moterneihin tehostettuihin! Auton liikkeet ja aikeet aistii sormenpäihin.
96-76 avo 2,0V6, ajossa kesät
900S Airflow -84, telakalla
9-5 2,3t -02, ka
900 i16 -91,
900 T-16 Aut Cabriolet -87, silmäterä
#425
JML
"Kaasari"
Viestit: 12
Liittynyt: Ma Kesä 20, 2005 16:19
Paikkakunta: Oulunsalo

Viesti Kirjoittaja JML »

Kylllä kelpaa ajella ympärivuoden kun on uudet talvikumit alla, kuhan vielä tulis talvi....Ainoa mikä hieman epäilyttää on tuo automaattiryypyn toiminta, mutta ainahan sen saa muutettua manuaaliksi.
Kartsa
"Aero"
Viestit: 342
Liittynyt: To Kesä 05, 2003 20:28
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Kartsa »

Roberto Ravaglia kirjoitti:Syylärin eteen paffi, ikkunat puhtaaksi ja menoksi.
Just näin. Paitsi ei sitä pahvia tarvitse/kuulu käyttää. :wink:
Kartsa #233
Saab 9-3 1.8t 2007
Vastaa Viestiin