96 turbo(ttaminen)

Wanhojen Saabien oma alue. Mallivuodet 1950-1980.
MNeva
"Viggen"
Viestit: 504
Liittynyt: Ti Kesä 03, 2003 18:25
Paikkakunta: Söörmarkku

Re: Ruotsalaiset

Viesti Kirjoittaja MNeva »

saariju kirjoitti:Kyllä Ruotsalaiset ovat asiassa halukkaista auttamaan.
Olen ollut yhteydessä yhteen ko. auton omistajaa sekä Saabin museon työntekijään, jolta sain lausunnon että ko. auto on olemassa.
Ongelma on siinä että virallista dokumenttia autosta ei löydy !

Tissarille olen paperit toimittanut, joten odotelkaamme, mitä Tissari saa aikaan.


Juha

Onko ne paperit ihan käyvät konttorilla? Jos ne laput vaan käy tai ruotsista tulee käyvät laput niin mulle tulee samantien V6:nen. Olis viä tiedos sellanen pata.
Need more speed
"Turbo"
Viestit: 242
Liittynyt: Ke Loka 22, 2003 17:26
Paikkakunta: Riihimäki

Kuvia tulee

Viesti Kirjoittaja Need more speed »

Olen niin onneton hakkeri etten osaa niitä tänne tuottaa,mutta voisin laittaa niitä sähköpostina muuten tuleen kun kerkeen skannaamaan niitä.
Tosin kansiot missä on rakennus kuvia on jossain???????
Mutta etsitään
Terv Jari
Kaikki alle 2 bar ahtavat ovat vapareita!
Saabit 9-5 2.3 tbo, 9-5 3.0 tiD, 9000 aero ,900 2,3 ja jokunen muu riiska
Nyt joutunee ajeleen....vaparilla auts.Teck 2 ja Isat löytyvät myös Riihimäeltä...
kallejh
"Saabisti"
Viestit: 441
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 07:52
Paikkakunta: Loppi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kallejh »

Paa Jari mulle spostina niin laitan sivuille... ei sun tarvii lähetellä miljoonalle ihmiselle erikseen.
- Kalle Heikkilä #973 -
- Saab 96 V4 1978 turbo - Saab 99 Turbo Historic rata-auto projekti -
saariju
"Tuplakaasari"
Viestit: 78
Liittynyt: To Touko 08, 2003 12:33

1700S todistus

Viesti Kirjoittaja saariju »

Laitoin sivuilleni todistuksen siitä 1700 Ässästä.

Lue uusi aihe: Saab 96 1700 S todistus !
kallejh
"Saabisti"
Viestit: 441
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 07:52
Paikkakunta: Loppi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kallejh »

JESSS!!!
Sitten vielä selvitetään käykö tuo tosiaan muutoskatsastukseen?!

No voi piru kun tää tuli näin myöhään!!! :? Ei meinaan kerkee ensi kesäksi saamaan valmiiksi.

Eli ensi kesä vaparina, ja sitten talvella täräytetään ahdin kiinni. Pistänpä tästä sitten Haltechin tilaukseen saman tien!
- Kalle Heikkilä #973 -
- Saab 96 V4 1978 turbo - Saab 99 Turbo Historic rata-auto projekti -
saariju
"Tuplakaasari"
Viestit: 78
Liittynyt: To Touko 08, 2003 12:33

Viesti Kirjoittaja saariju »

Kalle, kun saat leiman kajakkiin, tuun hakeen tietotaidon -66 Farmaria varten. Saattaa hieman päät kääntyä, kun "Vanha Rouva" polttaa kumia...

Jännityksellä odotetaan, mitä viranomaiset ovat tästä mieltä.
kallejh
"Saabisti"
Viestit: 441
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 07:52
Paikkakunta: Loppi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kallejh »

Heh, OK :lol:
Kyllä mulla on ihan selvät sävelet tarvittavista osista jne, mutta kukahan ne vielä maksaiskin? :wink:
Kun halpa ja hyvä on yleensä eri paketeissa...

Mutta vasta nyt kun tulin kotiin töistä luin tuon paperin vähän tarkemmin, hieman fiilikset laski. Periaatteessahan tuo on vain "kertomus" siitä, että on niitä joskus ollut, eli puuttuu sellaisia tarkkoja tietoja mitä oletin siinä olevan. En tiedä onko ne kuinka tarpeellisia muutoskatsastustilanteessa, mutta selvitän AKE:n kannan hetimmiten ja laitan tännekkin (jollein joku ole jo samaa tehnyt).

Toivotaan parasta...
- Kalle Heikkilä #973 -
- Saab 96 V4 1978 turbo - Saab 99 Turbo Historic rata-auto projekti -
saariju
"Tuplakaasari"
Viestit: 78
Liittynyt: To Touko 08, 2003 12:33

Viesti Kirjoittaja saariju »

Olen nähnyt, että Ruotsalaisissa rekisteriotteissa on tehomerkintä.
Sama pätee myös tähän autoon. Eli sieltä saa tukea tälle väitteelle.
Kopio sieltä vastaa ainakin tehokysymykseen. FIA papereissa on lueteltuna vahvistetut osat (löytyy netistä). Kaikki kun kokoaa yhteen nippuun, niin on siinä autoinssillä luettavaa. Nyt pitää vain löytää autoharrastajaa ymmärtävä katsastuskonttori. Tässä ei todellakaan kannata hosua. Kaikki pitää olla just eikä melkein. Mielellään Saabisti katsastusinsinööri.....
kallejh
"Saabisti"
Viestit: 441
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 07:52
Paikkakunta: Loppi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kallejh »

Yhtä juttua en käsitä, miten FIA:n luokitukset liittyy tähän?
Tai no joo, lukeehan niissä se 1698cc. Mulla on muuten ko. luokitustodistus ihan paperiversiona...

Mun käsityksen mukaan ne 1700S 90hv -mallit oli ihan samanlaisia rakenteeltaan kuin "tavallisetkin" kajakit, olisiko kellään varmaa tietoa?

Mutta eikö juuri näistä tavallisen kajakin ja 1700S:n eroavaisuuksista (tai siitä ettei eroja rakenteissa ollut) pitäisi saada mustaa valkoiselle? Näin ainakin muissa rojekteissa on vaadittu.
Sillä periaatteessa tuo paperi kertoo vain että kajakkia on tehty 1700cc koneella, ja että siihen sai ostaa virityssarjan. Siinä ei siis ole mainintaa S-mallista, jossa oli tehtaalta lähtiessään 90hv...prkl :cry:

Se kopio 90hv:n rekisteriotteesta olis kyllä aika kova sana.

Hmmm... tätähän joutuu miettimään, selvittelemään ja tonkimaan ihan tosissaan... :wink:
- Kalle Heikkilä #973 -
- Saab 96 V4 1978 turbo - Saab 99 Turbo Historic rata-auto projekti -
KKuisma
"Saabisti"
Viestit: 256
Liittynyt: Pe Loka 10, 2003 20:34
Paikkakunta: Saarijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KKuisma »

Mistä olet sen luokitustodistuksen hommannut? Pystyisitkö saamaan siitä kopiota(kiinnostaisi kovasti).
Kimmo #1373
kallejh
"Saabisti"
Viestit: 441
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 07:52
Paikkakunta: Loppi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kallejh »

Mun piti aikoinaan alkaa rakentaa Historic-ralliautoa, mutta onneksi löysin tuon rata-auton! Silloin sen hommasin jostain.

Saahan tosta kopsut, saako kysyä mitä meinaat niillä tehdä (ihan vaan mielenkiinnosta kysyn)?
- Kalle Heikkilä #973 -
- Saab 96 V4 1978 turbo - Saab 99 Turbo Historic rata-auto projekti -
KKuisma
"Saabisti"
Viestit: 256
Liittynyt: Pe Loka 10, 2003 20:34
Paikkakunta: Saarijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KKuisma »

Kyllähän sitä kysyä saa :wink: . Väsäilen siitä Per Eklundin oranssista rc-kuupasta jonkin asteista kopiota kadulle/räppäilyyn ja ajattelin löytyiskö papruista jotain rakenteluvinkkejä. F-ryhmän kaaret on jo sisällä, että eihän sitä tiedä vaikka kisakärpänenkin joskus puraisisi ihan vaan omaksi iloksi ilman menestyspaineita.
Kimmo #1373
kallejh
"Saabisti"
Viestit: 441
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 07:52
Paikkakunta: Loppi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kallejh »

Niin ajattelinkin tuosta sun sigustasi...

Voin mä nää kopsata, mutta ei niistä kyllä mitään vinkkejä pahemmin löydy. Luokkarihan kertoo vain luokitelluista osista, eli siinä on kuvia, mittoja, painoja jne, jopa puskurien materiaalit ja painot! :lol:
Enemmän vinkkejä löytyy esim niistä viritysohjeista mitä netissäkin on, tosin osa tiedoista on jo aika vanhaa ja jonkin verran on asioita muuttunut sitten 70-luvun... :lol:
- Kalle Heikkilä #973 -
- Saab 96 V4 1978 turbo - Saab 99 Turbo Historic rata-auto projekti -
ile76
"Kaasari"
Viestit: 46
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 15:39
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja ile76 »

Eikös v-kone vaadi biturbon? :D
Need more speed
"Turbo"
Viestit: 242
Liittynyt: Ke Loka 22, 2003 17:26
Paikkakunta: Riihimäki

Vai vielä tupla

Viesti Kirjoittaja Need more speed »

No voi olla, mutta meneekö turha työ hukkaan?
Eiköhän sillä yhdelläkin kerkiä ihan riittävästi.
Kaikki alle 2 bar ahtavat ovat vapareita!
Saabit 9-5 2.3 tbo, 9-5 3.0 tiD, 9000 aero ,900 2,3 ja jokunen muu riiska
Nyt joutunee ajeleen....vaparilla auts.Teck 2 ja Isat löytyvät myös Riihimäeltä...
Vastaa Viestiin