Lämppärin kopan oikea väri?
Lämppärin kopan oikea väri?
Moi!
Osaako joku vinkata, mikä on oikea väri '73 kuupan lämmimtyslaitteen kotelolle?
--Timo
Osaako joku vinkata, mikä on oikea väri '73 kuupan lämmimtyslaitteen kotelolle?
--Timo
-
- "Viggen"
- Viestit: 527
- Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 09:32
- Paikkakunta: Oulu
Melko lähellä on telelaitoksen harmaata, mutta mattapintainen pitäisi kait olla. Itellä on tosiaan maalattu kaverin ylijäämämaaleilla tuo koppa ja kaverin auto on nimenomaan tuo telelaitoksen harmaa.
2xSaab, ikäeroa vaatimattomasti vajaat 36 vuotta
95 VAN -71 MA, 9-5 Stw Aero -06,
9-3 SC TTiD A6 -08, 9-5 Wagon -01/-02 KA, 9000 CD 2.3i -92 -- MYYTY pois
--2236--
95 VAN -71 MA, 9-5 Stw Aero -06,
9-3 SC TTiD A6 -08, 9-5 Wagon -01/-02 KA, 9000 CD 2.3i -92 -- MYYTY pois
--2236--
Jos nykyisessä on maalia jäljellä, koppa mukaan -> maalikaupassa on mittari, jolla värisävyn voi mitata.
Asiantunteva maalikauppa sekoittaa kyllä oikean sävyn sillä perusteella.
Itse teetin peräkoppiin työkonemaalia juuri tuolla menetelmällä.
Asiantunteva maalikauppa sekoittaa kyllä oikean sävyn sillä perusteella.
Itse teetin peräkoppiin työkonemaalia juuri tuolla menetelmällä.
96GL -79 (MR)
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
kopan väri
Tässä tarkka:
RAL7022, Umbragrau (Akzo Nobel / Sikkens). Ps. pitää kiiltää "silkisti", ei mattapintaa.
Entisöintiterveisin T. Nikkanen
RAL7022, Umbragrau (Akzo Nobel / Sikkens). Ps. pitää kiiltää "silkisti", ei mattapintaa.
Entisöintiterveisin T. Nikkanen
Viimeksi muokannut tn, Su Elo 25, 2019 21:03. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3983
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Kiiltääkö?
Morjens!
Kyllä sen kopan käsitykseni mukaan kuuluisi olla himmeä, tai ei nyt ainakaan kauhean kiiltävä. Teleharmaa(, Saabin värikartassa malmgrå GY4,) on aavistuksen alkuperäistä haalistunutta tummempi, mutta varsin lähellä ja kuitenkin Saabin oma väri.
teevee P:n Vee
Kyllä sen kopan käsitykseni mukaan kuuluisi olla himmeä, tai ei nyt ainakaan kauhean kiiltävä. Teleharmaa(, Saabin värikartassa malmgrå GY4,) on aavistuksen alkuperäistä haalistunutta tummempi, mutta varsin lähellä ja kuitenkin Saabin oma väri.
teevee P:n Vee
kiiltävyys
Toinen kiiltävyysdilemma liittyy 79/80 mustiin ikkunanpokiin ja takaluukun mustaan osaan - kiiltääkö vai ei ja kuinka paljon? Tietoni perustuvat, kuten myös kopan osalta aikanaan uutena mm. 95/96 Saabeja myyneen Scan-Autoilijan muistiin eli jokseenkin kiiltävää pitää olla, mutta toki muisti saattaa vuosien saatossa hämärtyä tärkeimmissäkin asioissa... Mattapintaisia ovat kaikkien vastaantulleiden yksilöiden entisöimättömät kopat ja pokat olleet, tosimattaa löytyy esim. juhliksien pintaväristä
Viimeksi muokannut tn, Su Elo 25, 2019 21:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: kiiltävyys
Muistaakseni ei kiillä.tn kirjoitti:Toinen kiiltävyysdilemma liittyy 79/80 mustiin ikkunanpokiin ja takaluukun mustaan osaan - kiiltääkö vai ei.
Manasin mielessäni sen aikaista "pitää olla mattamusta" - muotia, se kun ei mielestäni ollut kuin halpa korvike oikeille muoviosille, jotka taas olivat halpoja korvikkeita oikeille kromiosille.
96 V4 -75
Re: Kiiltääkö?
P:n Vee kirjoitti:Morjens!
Kyllä sen kopan käsitykseni mukaan kuuluisi olla himmeä, tai ei nyt ainakaan kauhean kiiltävä. Teleharmaa(, Saabin värikartassa malmgrå GY4,) on aavistuksen alkuperäistä haalistunutta tummempi, mutta varsin lähellä ja kuitenkin Saabin oma väri.
teevee P:n Vee
Meneepä mielenkiintoiseksi tuo puhallinkotelo.
Pengoin vähän arkistojani ja 74 vuoden Teknarin koeajossa on kuva
moottorista (tosihuono jo alunperin lehdessä, eikä skannatessa parane, mutta voihan tuota kiiltoa verrata ympärillä olevaan maalipintaan):
Saman vuoden lehdessä on tietopaketti SAAB 96:sta.
Siinä on myös kuva kotelosta – aiai kun kiiltää.
Varoitustarra on sentään matta.
Mustat osat olivat mattamustia, sen muistan.
Tuosta kuvastakin voi päätellä.
96GL -79 (MR)
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
Mun '71:sessä kiiltää vähän vieläkin eikä varmastikaan ole jälkeenpäin maalattu, kun on varsin räpeltämätön yksilö.
Nuo mustat listat ja ahterit ovat olleet mattamustia. Tosin omasta '79:stäni tein rohkean Tuning-version maalamalla ahterin kiiltävänmustaks
Nuo mustat listat ja ahterit ovat olleet mattamustia. Tosin omasta '79:stäni tein rohkean Tuning-version maalamalla ahterin kiiltävänmustaks
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Piti käydä ihan tallilla tarkistamassa vielä tuota puhallinkotelon kiiltoa.
Kiiltäähän se, mutta ehkä se kuitenkin on alunperinkin ollut
luokkaa "puolikiiltävä". Sellainen kiilto kotelon päällä on vieläkin, kun pyyhkäisin pölyt pois.
Samankiiltoisia näyttävät olevan myös venakopan kannet, ilmanputsarin kotelo ja jäähdyttäjän päällä oleva peltikin.
Näin siis -79:ssä
Itse olen maalannut tuollaiset osat Tikkurilan puolikiiltävällä Futuralla.
Kiiltäähän se, mutta ehkä se kuitenkin on alunperinkin ollut
luokkaa "puolikiiltävä". Sellainen kiilto kotelon päällä on vieläkin, kun pyyhkäisin pölyt pois.
Samankiiltoisia näyttävät olevan myös venakopan kannet, ilmanputsarin kotelo ja jäähdyttäjän päällä oleva peltikin.
Näin siis -79:ssä
Itse olen maalannut tuollaiset osat Tikkurilan puolikiiltävällä Futuralla.
96GL -79 (MR)
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3983
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Kyllä tämä aika akateemiseksi menee
Siis mikään peilikiiltävä se ei alunperinkään ollut, muttei matta...onko se sitten joku puolikiiltävä, en tiedä. Voihan se olla, että ovat olleet kiiltäviä. Kumma juttu vain, ettei edes noissa kahdessa 60.000 ajetuissa peleissäkään ollut kiiltävää kummassakaan sellaisia silkinhimmeitä lähinnä. Jos ne olisivat haalistuneita, ei se haalistuminen nyt sentään niin tasaisesti tule, etti mistään kiiltävää pintaa löydy. Pitää tarkistaa irrallisesta lämppäristä asia. Autolla oli ajettu 67.000, kun se meni kolarin vuoksi purkuun. Siinä myös venttiilinkopat oli silkinhimmeät...tai mikä se nyt onkaan
Lehtosen Juhalla on autokaupan ikkunassa vuosikymmenet seissyt juhlakajakki, jolla on ajettu nyt noin 20.000 km. Veikkaan, että sillä pesii oikea sävy....jos sillä nyt ylipäätään on merkitystä...
Siis mikään peilikiiltävä se ei alunperinkään ollut, muttei matta...onko se sitten joku puolikiiltävä, en tiedä. Voihan se olla, että ovat olleet kiiltäviä. Kumma juttu vain, ettei edes noissa kahdessa 60.000 ajetuissa peleissäkään ollut kiiltävää kummassakaan sellaisia silkinhimmeitä lähinnä. Jos ne olisivat haalistuneita, ei se haalistuminen nyt sentään niin tasaisesti tule, etti mistään kiiltävää pintaa löydy. Pitää tarkistaa irrallisesta lämppäristä asia. Autolla oli ajettu 67.000, kun se meni kolarin vuoksi purkuun. Siinä myös venttiilinkopat oli silkinhimmeät...tai mikä se nyt onkaan
Lehtosen Juhalla on autokaupan ikkunassa vuosikymmenet seissyt juhlakajakki, jolla on ajettu nyt noin 20.000 km. Veikkaan, että sillä pesii oikea sävy....jos sillä nyt ylipäätään on merkitystä...
# 419 Vesa Pohjalainen
Kaikki mustia, ja kaikki sitä puolikiiltävää kiiltävää.Frostgrey kirjoitti:Tämä tulikin sopivasti Eli olisi tarkoitus entrata tuota konehuonettakin talven aikana, kun kuuppa menee seisontaa.
Kuuluuko myös ilmanputsarin kotelo ja ventiilikopat olla kiiltävän mustia , entä syyläri ja sen päällä oleva suojapelli.
Mutta kannattaa huomioida, että nyt on aika vanhanaikaisista maaleista kyse. Ne on ollut jotain Miranolinkorvikkeita siihen aikaan, millä on maalattu (Juu, hyvä maali, Miranol). Eli hyvinkin todennäköistä, että muutenkin käyttäytyvät samaan tapaan - hetken kiiltää, mutta parin kuukauden päästä on jo hohto himmennyt puolittaiseksi.
Mutta onhan eräällä kerhomme jäsenellä tehdasuusi, ajamaton, kuupan konekin tallessa, hän voinee halutessaan ottaa kantaa mikä on kiillon aste maalatuissa osissa...
Tommi Järvinen #253, Puh. 044 214 2552
93B 1959, 93F 1960, 96 '64, Sport '64, 96 ralli '69, 99 Turbo '78
Viimesintä projekteista: Saabisti.fi | Saabisti Facebookissa | Saab 96 rallisivut: SaabWorks.fi
93B 1959, 93F 1960, 96 '64, Sport '64, 96 ralli '69, 99 Turbo '78
Viimesintä projekteista: Saabisti.fi | Saabisti Facebookissa | Saab 96 rallisivut: SaabWorks.fi