96 harvinaisuus
96 harvinaisuus
Katselkaapa SAHK:n foorumilta "myytävänä" palstalta Cossu 44 tarjousta. Tuntuu todella harvinaiselta kapineelta!
Re: 96 harvinaisuus
Tässä linkki ilmoitukseen
http://www.sahk.fi/forum/index.php?topic=2095.0
Hinta tuntuu kyllä yllättävän edulliselta
http://www.sahk.fi/forum/index.php?topic=2095.0
Hinta tuntuu kyllä yllättävän edulliselta
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
Re: 96 harvinaisuus
Sen verran pirauttelin, että runkonumeroa ei ole vielä tarkastettu että on ruotsin pään viimeinen / viimeisiä. Mutta auto on ollut näytillä Uudenkaupungin museolla ja päällepäin pitäisi olla hyvä (fiksattu näyttelykuntoon aikoinaan). Takapuskuri mutkalla ja jotain muuta pientä kuitenkin. Konetta ei ole käytelty säilytyksen aikana tai jälkeen, eli se on arvoitus, tulpanjohdot irti yms.
Tommi Järvinen #253, Puh. 044 214 2552
93B 1959, 93F 1960, 96 '64, Sport '64, 96 ralli '69, 99 Turbo '78
Viimesintä projekteista: Saabisti.fi | Saabisti Facebookissa | Saab 96 rallisivut: SaabWorks.fi
93B 1959, 93F 1960, 96 '64, Sport '64, 96 ralli '69, 99 Turbo '78
Viimesintä projekteista: Saabisti.fi | Saabisti Facebookissa | Saab 96 rallisivut: SaabWorks.fi
Re: 96 harvinaisuus
Nyt en kyllä ymmärtänyt, mistä oli kyse. Viimeinen Ruotsissa valmistettu, ja vuosimalli oli -69 ja autossa kromipuskurit?
Tarkoittaako tuo viimeista Scan-Auton Suomeen tuomaa kuuppaa vai viimeistä tahtaria vai mitä? Tehtiinhän Ruotsissa (sekä Trollhättan että Arlöv) kutvosia mallivuoteen 1978 asti, kumipuskurisiakin.
Tarkoittaako tuo viimeista Scan-Auton Suomeen tuomaa kuuppaa vai viimeistä tahtaria vai mitä? Tehtiinhän Ruotsissa (sekä Trollhättan että Arlöv) kutvosia mallivuoteen 1978 asti, kumipuskurisiakin.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Re: 96 harvinaisuus
Haha ! Kunnon aivoäihiriö itselläkin - eli ei tietenkään viimeinen ruotsissa tehty. Luulisin, että todennäköisemmin kyse tuon mallivuoden viimeisestä.
Mutta sinälläänhän joka tapauksessa vähän harvinaisempi peli, että '69ejä on lähes yhtä vähän kuin '68seja - ja niitä ei ole juuri ollenkaan...
Kiinnostuneiden kannattaa tietenkin paperit tarkastaa huolella, koska Rafun hommaamista autoista ei kaikista välttämättä löydy mitään papereita...
Eli jos meinaa kilpiin laittaa, niin varmistaa että se ensin onnistuu. (En tullut kysyneeksi onko ollut lainkaan kilvissä suomessa).
Joka tapauksessa kiinnostavaa historiaa tuolla autolla jos kutinsa pitää.
Mutta sinälläänhän joka tapauksessa vähän harvinaisempi peli, että '69ejä on lähes yhtä vähän kuin '68seja - ja niitä ei ole juuri ollenkaan...
Kiinnostuneiden kannattaa tietenkin paperit tarkastaa huolella, koska Rafun hommaamista autoista ei kaikista välttämättä löydy mitään papereita...
Eli jos meinaa kilpiin laittaa, niin varmistaa että se ensin onnistuu. (En tullut kysyneeksi onko ollut lainkaan kilvissä suomessa).
Joka tapauksessa kiinnostavaa historiaa tuolla autolla jos kutinsa pitää.
Tommi Järvinen #253, Puh. 044 214 2552
93B 1959, 93F 1960, 96 '64, Sport '64, 96 ralli '69, 99 Turbo '78
Viimesintä projekteista: Saabisti.fi | Saabisti Facebookissa | Saab 96 rallisivut: SaabWorks.fi
93B 1959, 93F 1960, 96 '64, Sport '64, 96 ralli '69, 99 Turbo '78
Viimesintä projekteista: Saabisti.fi | Saabisti Facebookissa | Saab 96 rallisivut: SaabWorks.fi
Re: 96 harvinaisuus
Heh, mä ensin epäilin itselläni jotain ajatuskatkoatommij kirjoitti:Haha ! Kunnon aivoäihiriö itselläkin - eli ei tietenkään viimeinen ruotsissa tehty.
On, monellakin tapaa! Jo se, että auto on kulkenut Rafun käsien kautta antaa sille omaa historiallisuuttaan ja tiettyä katu-uskottavuutta... Ja ilmeisesti 1969 on tosiaankin viimeinen vuosi, kun Saab 96:tta on virallisesti Suomeen tuotu.tommij kirjoitti:Joka tapauksessa kiinnostavaa historiaa tuolla autolla jos kutinsa pitää.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Re: 96 harvinaisuus
Tuossa meidän tallin pihalla tuo on nyt viikon päivät ollut. Aiemmin yläkerrassa kuivassa kymmenisen vuotta. cossu44 enkä minäkään näistä vanhemmista tiedä juuri mitään ja tuo viimeinen on kuulopuheita, mikä viimeinen on kaiketi sitten hieman epäselvää... Vesisateessa katsottiin valmistenumero, kertonee tietävälle ainakin jotain: 96546680. Päältä ihan nätti, sisustus ei niinkään, ruostettakin takaluukusta pikavilkaisulla näkyi.
Jyrki
EX. 9-3 2002
EX. 9-3 2002
Re: 96 harvinaisuus
Kyllä se '69:iin viittaisi, niiden valmistenumerot osuu välille (96)520001 - (96)552859,
eli ei näemmä viimeisiä sen vuotisiakaan. Trollhättanissa tehty, eli tavalla tai toisella ruotsista tullut.
Kuvat olisivat tervetulleita...
eli ei näemmä viimeisiä sen vuotisiakaan. Trollhättanissa tehty, eli tavalla tai toisella ruotsista tullut.
Kuvat olisivat tervetulleita...
Tommi Järvinen #253, Puh. 044 214 2552
93B 1959, 93F 1960, 96 '64, Sport '64, 96 ralli '69, 99 Turbo '78
Viimesintä projekteista: Saabisti.fi | Saabisti Facebookissa | Saab 96 rallisivut: SaabWorks.fi
93B 1959, 93F 1960, 96 '64, Sport '64, 96 ralli '69, 99 Turbo '78
Viimesintä projekteista: Saabisti.fi | Saabisti Facebookissa | Saab 96 rallisivut: SaabWorks.fi
Re: 96 harvinaisuus
Sori, kesti hiukan tämä kuvaaminen. Mutta lopulta sain aikaiseksi tuolla pimeässä ja salamalla jokusen otoksen.Täällä jokunen kuva. Paperi- ym jutuista voipi kysellä ja hinnasta keskustella: Tekstari tai soitto 040-8223426/Remander.
Sääli tuota olisi uusiometalliksi pistää...
Sääli tuota olisi uusiometalliksi pistää...
Jyrki
EX. 9-3 2002
EX. 9-3 2002
- Rin-tin-tin
- "Viggen"
- Viestit: 604
- Liittynyt: Su Joulu 12, 2004 00:32
- Paikkakunta: Borgå
Re: 96 harvinaisuus
Ehdottomasti säilytettävä yksilö jos paperit kunnossa. Luojan kiitos vanha kojetaulu on säilytetty vaikka ilmeisesti suunnitelma sen vaihtamiseksi on jollakin ollut mielessä. Kustaavilaisharmaa kojelauta on sekin harvinainen ja kaikki pyöreät instrumentit tallella, jopa kello, joka näissä malleissa yleensä toimii päinvastoin kun myöhemmissä 96:sissa. Kuvien perusteella ovien verhouskin on kunnnossa. Sitä vastoin ei selviä jos uudelleen maalaus on suoritettu Y5 värillä, mutta jos on niin sekin helmenharmaa on varsin harvinainen. Harmi, että on tullut hankittua jo niin monta 96:sta ettei talliin enään mahdu Näyttää nimittäin helpolta nakilta. Pienin ongelma on V4:n koska sen voi vaihtaa vähän nuorempaan ja kestävämpään versioon.jiipee62 kirjoitti: Sääli tuota olisi uusiometalliksi pistää...
Where have all the 2-strokes gone?
SAAB 95/96 = Talviauto jonka kanssa pärjää kesälläkin!
Vinterbil med fina sommar egenskaper!
SAAB 95/96 = Talviauto jonka kanssa pärjää kesälläkin!
Vinterbil med fina sommar egenskaper!
Re: 96 harvinaisuus
Koppa näyttää kyllä tosi hyvältä....harmi kun on noin kaukana ja tili taas miinuksella
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
Re: 96 harvinaisuus
koneenahan on se blå motor jossa muistaakseni lyhyet tulpat ja avonaiset vesitilat. kansipahvien saatavuus äärimmäisen minimaalista. hyllystä ei löydy vissiin kuin yhdet.
alkuperäinen syylärikin näyttää olevan, ton saisi leimalle viikonlopun aikaan ja muutama jäykkä viikonloppu niin jopa museotarkastukseenkin.
Laatikko saattaa toimia ensimmäiset 200 km jonka jälkeen se räjähtää. ellei seisonnan aikana ole huomioitu raudan ruostumista ja kaadettu laatikko jölyä täyteen, samalla kun on laitettu tulppien reiistä jölyä männän päälle, kuten jokainen vastuuntuntoinen saabisti tekee kun laittaa auton ns pitkään parkkiin.
alkuperäinen syylärikin näyttää olevan, ton saisi leimalle viikonlopun aikaan ja muutama jäykkä viikonloppu niin jopa museotarkastukseenkin.
Laatikko saattaa toimia ensimmäiset 200 km jonka jälkeen se räjähtää. ellei seisonnan aikana ole huomioitu raudan ruostumista ja kaadettu laatikko jölyä täyteen, samalla kun on laitettu tulppien reiistä jölyä männän päälle, kuten jokainen vastuuntuntoinen saabisti tekee kun laittaa auton ns pitkään parkkiin.
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: 96 harvinaisuus
Eiköhän tuo lyhyemmän tulpan vaativa kone ollut vain ekoissa V-4:ssa eli 67 vuosimalleissa?
Matti
Matti
Re: 96 harvinaisuus
http://www.sahk.fi/forum/index.php?topic=2095.0
Hakekaa nyt hyvänen aika sentään, tämä edes katon alle säilöön!
Itselläni on jo kaksi projektia enemmän kun kaupunkiolosuhteissa mahdollista säilöä, mutta ei kai kaikki asu keskustan kerrostalossa?
Hakekaa nyt hyvänen aika sentään, tämä edes katon alle säilöön!
Itselläni on jo kaksi projektia enemmän kun kaupunkiolosuhteissa mahdollista säilöä, mutta ei kai kaikki asu keskustan kerrostalossa?
96 V4 -75
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 185
- Liittynyt: Pe Tammi 16, 2004 15:44
- Paikkakunta: Hämeenlinna
- Viesti:
Re: 96 harvinaisuus
Eikö tuollaista kannattaisi jo tarjota ulkomaille mieluummin kuin myydä pilkkahintaan varaosiksi Suomessa? Briteissä Practical Classicsin hinta-arvio jo vähän rupisemmalle yksilölle on 450 puntaa, keskiverrosta saisi jo 1300 ja huippuyksilöstä tuplaten. Pätenee tosin vain oikealta ohjattaviin. Katselin Ruotsin klubin myyntifoorumia, ja siellä joku myi nuhruista vm. 70 yksilöä (pari ruostereikää ym.) 5000 kruunulla. Saksassa hinnat ovat varmasti vielä paremmat.