Kytkinvaihtoehdot / mistä löytyy?
Kytkinvaihtoehdot / mistä löytyy?
Tässä juuri hajosi porkkanasorvista paineasetelma, elikkä ne jouset jotka pitää sitä keskipalikkaa paikallaan oli kaikki irronnu ja kaikki osat pyöri onnellisesti ympyrää siellä kytkinkopan sisällä aiheuttaen hirveen äänen. Eilen sitten kyllästyin ja otin auki koko romun.
Käytyäni läpi osat (levy, asetelma, painelaakeri) totesin että ainoa osa joka oli edes välttävä oli painelaakeri, joten ei muuta kun varaosamarkettiin kyselemään osia.
Jotkut ovat täällä palstalla sanoneet että Motonetin kytkinsatsi ei toimi kuupassa, joten kiersin Motonetin kaukaa. Kävin paikallisessa liikkeessä ja kyselin Sachsin kytkintä joka taitaa olla paras. Myyjä tarjosi sitten LUK:in (mitenköhän mahdetaan kirjoittaa?) kytkinpakettia johon vastasin että jos se vaan sinne sopii niin mikä ettei. Kone kuitenkin ilmoitti että mikään toimittaja ei enää toimita kytkimiä kuuppaan joten taas ollaan aloituspisteessä. Elikkä mistä saa kytkinpaketin joka varmasti toimii ja joka ei maksa mansikoita?
Käytyäni läpi osat (levy, asetelma, painelaakeri) totesin että ainoa osa joka oli edes välttävä oli painelaakeri, joten ei muuta kun varaosamarkettiin kyselemään osia.
Jotkut ovat täällä palstalla sanoneet että Motonetin kytkinsatsi ei toimi kuupassa, joten kiersin Motonetin kaukaa. Kävin paikallisessa liikkeessä ja kyselin Sachsin kytkintä joka taitaa olla paras. Myyjä tarjosi sitten LUK:in (mitenköhän mahdetaan kirjoittaa?) kytkinpakettia johon vastasin että jos se vaan sinne sopii niin mikä ettei. Kone kuitenkin ilmoitti että mikään toimittaja ei enää toimita kytkimiä kuuppaan joten taas ollaan aloituspisteessä. Elikkä mistä saa kytkinpaketin joka varmasti toimii ja joka ei maksa mansikoita?
Tämänhetkiset räpsät:
Saab 96 V4 Super RS 1979
Saab 96 V4 Super RS 1979
Vaihda ihmessä se paine laakerikin jos kerran koko satsin muuten uusit,se nyt ei varmaan kymppiä enempää maksa ja ei sitten sen takia tarvii taas konetta nostaa nokalta. Soitahan klubimme rakkaalle puheenjohtajalle Lehtosen Juhalle: 0400637092 Siltä ostin itekki Sasch:in koko satsin,mitä se nyt ois jonku pari satkua maksanu
Kyllä se painelaakeri on tarkoitus vaihtaa. Ei sinne kannata huonoa laittaa kun kerran on koneen auki ottanu. Vaikka se ei olekaan kuin tunnin homma ottaa auki ja kaksi kasata.
Katsotaan nyt mitä löytyy kyselemällä, sillä kyllä kakssataa on aika paljon kytkinsatsista.
Katsotaan nyt mitä löytyy kyselemällä, sillä kyllä kakssataa on aika paljon kytkinsatsista.
Tämänhetkiset räpsät:
Saab 96 V4 Super RS 1979
Saab 96 V4 Super RS 1979
Kytkin ei ole kutvosen yleinen ongelma. Saattaa tuntua köyhäilyltä, mutta kierrätyskytkin on taloudellinen ratkaisu. Pitää vaan tarkastaa että kytkinlevy ei ole loppuunkulunut, minimipaksuus taitaa olla 8 mm.
pentti.kostamo2@luukku.com
040-5950109
96 -64... ja uudempiakin
V4-purkuvaraosia maan paras (?) valikoima
040-5950109
96 -64... ja uudempiakin
V4-purkuvaraosia maan paras (?) valikoima
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4070
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Kytkinvaihtoehdot / mistä löytyy?
Ostin keväällä -03 kytkinpaketin Motonetistä hyvin sopii ja toimii kuin enkeli (paketissa muuten luki SACHS) Ei pidä kaikkea mitä lukee ottaa ihan kirjaimellisesti.Playboy kirjoitti:
Jotkut ovat täällä palstalla sanoneet että Motonetin kytkinsatsi ei toimi kuupassa, joten kiersin Motonetin kaukaa.
Motonetin valikoima ei ole kokemuksen perusteella poikennut ollenkaan muiden varaosaliikkeiden valikoimasta taikka laadusta.
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Jatketaan kytkinlevyasiaa vanhaan ketjuun. Kuupan keväthuolto on parhaillaan käynnissä ja kone on poissa keulilta laatikonvaihtoa varten. Otin samalla kytkimen auki tarkastusta varten ja nyt tarttis analysoida, kannattaako levy vaihtaa. Levyssä oli merkintä NKK (googlettamalla Nippon Clutch Co.). Levyn paksuus on vain n. 7 mm, kun tässäkin ketjussa puhuttiin 8 mm minimipaksuudesta. Levyn pinnasta lähimpänä oleviin niittien kantoihin on silti kaikkialla vähintään 1 mm, jolloin käsittääkseni kulumavaraa on vielä kohtuullisesti? Lisäksi auton pari vuotta sitten ostaessani kytkimen kerrottiin olevan melko uusi eikä autolla ole sen jälkeen kovin paljoa ajettu. Olisiko valmistaja vain niin fiksu, että levy on tarkoituksella alunperinkin muita tarvikelevyjä ohuempi, ettei tuttuja irrotusongelmia tule, vai onko tämä nyt kuitenkin vaihtorajalla?
Kytkin on toiminut joka suhteessa 100-% moitteettomasti, joten huvin vuoksi en sitä alkaisi vaihtamaan, koska kytkinlevyn vaihto uuteen tuntuu tuottavan aina enemmän tai vähemmän ongelmia, ennen kuin sen saa toimimaan . Kiitän kovasti, jos joku viisaampi osaa ottaa kantaa aiheeseen .
Kytkin on toiminut joka suhteessa 100-% moitteettomasti, joten huvin vuoksi en sitä alkaisi vaihtamaan, koska kytkinlevyn vaihto uuteen tuntuu tuottavan aina enemmän tai vähemmän ongelmia, ennen kuin sen saa toimimaan . Kiitän kovasti, jos joku viisaampi osaa ottaa kantaa aiheeseen .
#1970
-
- "Hirsch"
- Viestit: 752
- Liittynyt: To Kesä 12, 2003 21:43
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Kytkinvaihtoehdot / mistä löytyy?
Motonetista on myyty nimenomaan Sachin kytkin pakettia. Ostin Sonettiin sellaisen v 2005 ja toisen varalle hyllyyn v 2006. Muutenkin Motonet on ihan laadukkaiden varaosien liike.Saab.96 kirjoitti:Ostin keväällä -03 kytkinpaketin Motonetistä hyvin sopii ja toimii kuin enkeli (paketissa muuten luki SACHS) Ei pidä kaikkea mitä lukee ottaa ihan kirjaimellisesti.Playboy kirjoitti:
Jotkut ovat täällä palstalla sanoneet että Motonetin kytkinsatsi ei toimi kuupassa, joten kiersin Motonetin kaukaa.
Motonetin valikoima ei ole kokemuksen perusteella poikennut ollenkaan muiden varaosaliikkeiden valikoimasta taikka laadusta.
Tappelin Sonettissa ko kytkimen kanssa pirusti. Oire oli että ei irrottanut eli vaihdetta ei saanut kirveelläkään päälle moottorin ollessa käynnissä; on jossakin näiden sivustojen jutussa pitkät selvitykset. Lopulta ratkaisu oli jonkun neuvosta ohuet prikat asetelman ja vauhtipyörän väliin ja kytkin alkoi toimimaan. Omassa satsissa kytkin levy oli vain liian paksu.
Saab 96 vm -73 viri 1.8 L
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )
näin
se valitettavasti on. viime aikoina eli viimeiset 10 vuotta olleet liian paksuja joten rikoittaa pitää. sitten kun jostain syystä kone nousee keulilta niin ottaa rikat pois kun on ajanut muutaman kymppitonnin,
ennen saab korjaamolla ajettiin 96 nurkan taakse ja luistatettiin seinää vasten levyä ohemmaksi. iltapäivällä jo sitten irroittikin hyvin........
ennen saab korjaamolla ajettiin 96 nurkan taakse ja luistatettiin seinää vasten levyä ohemmaksi. iltapäivällä jo sitten irroittikin hyvin........
Pakko näihin kolme vuotta vanhoihin juttuihin kommentoida että silloin aikoinaan sitten rohkaisin mieleni ja hain Motonetistä lopulta kytkinpaketin. Sachsin pakettihan se oli minkä sieltä sai ja huomattavan edulliseen hintaan. Kytkin on pelannut loistavasti eikä mitään irrotusongelmia ole esiintynyt. Tosin vauhtipyörä on 1,5 kiloa vakiota keveämpi, joten sekin voi vaikuttaa asiaan. Olen ihan samaa mieltä kanssasi KeijoAnnikki, että Motonetistä saa laatukamaa. Ei ole vielä tarvinnut mitään sinne kehnon laadun takia palauttaa.
Tämänhetkiset räpsät:
Saab 96 V4 Super RS 1979
Saab 96 V4 Super RS 1979
Mä laitoin tuossa kevättalvella pelkän uuden levyn, vanha oli imaissut vaihteistoöljyt itseensä...
Ei meinannut aluksi irrottaa, joten sopivat prikat työsylinterin taakse hakemalla rupes pelittämään.
Aluksi shimmasin sylkkää liian vähän, kauhee rutina kun survoo pykälää silmään, seuraavaksi menikin liian paljon ja irrotushaarukka kolisteli asetelmaan. Miljoonalaatikkoa penkomalla saalistin sopivan ohuita prikkoja ja sain vehkeet kohdalleen.
Ei meinannut aluksi irrottaa, joten sopivat prikat työsylinterin taakse hakemalla rupes pelittämään.
Aluksi shimmasin sylkkää liian vähän, kauhee rutina kun survoo pykälää silmään, seuraavaksi menikin liian paljon ja irrotushaarukka kolisteli asetelmaan. Miljoonalaatikkoa penkomalla saalistin sopivan ohuita prikkoja ja sain vehkeet kohdalleen.