Mertmi kirjoitti:haulla voisi ehkä löytyä tietoa isomman 9000 turbon kytkimen käytöstä. Siitä tietty vuosimalli menee tuohon t16 90-93 vauhtipyörään ja on kooltaan isompi, kuin 900T16 vakio kytkin. Jos ei satu tuota vauhtipyörää olemaan, niin 9000:n vauhtipyörän voi vaihtaa tilalle, kunhan vaan merkkaa sytkän ajoitusmerkit uudestaan. Ne ovat valitettavasti eri kohdassa.
Haulla löytyy joo, mutta myös virheellistä tietoa. Isompi (uudempi) 228mm asetelma vaatii toisen vauhtipyörän. Kaikki 9000 2,0l tais sopii vauhtipyörältään. OG900 vm.90-93vauhtipyörä on sama ja ajoitusmerkeiltään oikein, mutta vaikea löytää.
Vanha
kytkin: asetelma ja levy 215mm
Uusi vm.90 alkaen asetelma 228mm ja levy
215mm tai 228mm !!!
Eli itse sain Motonetista täyden HQ:n 228mm paketin, kun taas paikallinen varaosaliike toimitti Sachs 215mm levyn. Ja kyse oli nyt nimenomaan uudemmasta kytkimestä. Kun kyselin keväällä vinkkejä 228 laittoon niin joku kirjoitti, että
uusi levy menee myös vanhaan 215mm asetelmaan. Kokeilin ja ei tod. mennyt. Myöhemmin sitten tosiaan selvisi, että "uutta" levyä toimitetaan kummallakin halkaisijalla. Eli uudemmalla varaosanumerolla saa siis ehkä myös 215mm levyn.
Tonnarin vauhtipyörä on heittää kiinni kunhan laittaa TDC:n ja ennakkomerkin kohdille. Numeroita en raapustanut. Lovet vaan oikeille kohdille. Kierrelukitetta kehiin ja momenttiin. Muista
TARKISTAA vahtipyörän silmälaakerin kunto! Itse en tuota tajunnut kattoa, ja se maksoi mulle yhden kytkinlevyn ja ainetta synkroista
Eli isompi asetelma on kait parempi ja on kait se uus levykin vaikka nyt onkin 215mm. Ei muuta kuin vaihteleen.
Lisäys: Kyllä noi tehot (väännöt) selvittää ilman mitään ihmeellisiä virityksiä. Laatikko vois vähän dissata kuparista