T16:sen ahot putos 0,2 ?
T16:sen ahot putos 0,2 ?
Morjens.. Tuossa aamulla työmatkalla reippaan kiihdytyksen jälkeen satku pössäytti kevyen valkoisen pilven ja vedot katosi siinä samalla.. Töissä sitten aloin tutkimaan ja tarkistin ahtimen, ahtoputket, coolerin, bypassin, hukkiksen ym.. Ahtimessa ei ollut väljää juuri mitään eikä ole öljyäkään puhaltanut läpi, kuitenkin tulin siihen tulokseen että pakopesä on halki ja ei sen vuoksi tuota kunnon paineita. Niin ja ahdin ei ole tosiaan neste jäähdytetty..
Muuten hommaisin isomma ahtimen tuohon mutta tuntui olevan tuo vahna niin timmissä kunnossa ettei raaski ja onhan tuolla pihassa tuo tonnarikin mikä kaipais vähän viripalikkaa kesän rientoihin:)
Mutta viisaammat voi vielä kertoa omat mielipiteensä kuitenkin jos joltain löytyy ehjä pakopesä niin soittoa 0415054799 tai yv..
Muuten hommaisin isomma ahtimen tuohon mutta tuntui olevan tuo vahna niin timmissä kunnossa ettei raaski ja onhan tuolla pihassa tuo tonnarikin mikä kaipais vähän viripalikkaa kesän rientoihin:)
Mutta viisaammat voi vielä kertoa omat mielipiteensä kuitenkin jos joltain löytyy ehjä pakopesä niin soittoa 0415054799 tai yv..
Og 9-3 2.0T -99 (Masterpower)
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
Re: T16:sen ahot putos 0,2 ?
melkoinen reikä pitää olla ettei ahdot nouse. Oliko hukkaportin kello kunnossa?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: T16:sen ahot putos 0,2 ?
Kyllä se kello ainakin tiukalta tuntui kun tankoa heilutteli Täytyy ottaa se ryssämutka irti ja kattoo että miltä se pakopesä ja hukkiksen läppä näyttää..
Og 9-3 2.0T -99 (Masterpower)
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
Re: T16:sen ahot putos 0,2 ?
Noniin nyt rassasin ahtimen irti ja vika taisi löytyä, hukkaportin ja pakopesän välissä reilun kokoinen lovi ja se jatkuu niin pitkälle kuin valolla näkee:)
Ei muutakun ehjää pakopesää tilalle ja homma jatkuu..
Ei muutakun ehjää pakopesää tilalle ja homma jatkuu..
Og 9-3 2.0T -99 (Masterpower)
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
Re: T16:sen ahot putos 0,2 ?
minkä kokoinen on reilun kokoinen lovi? ja minne päin se siis jatkuu? useampi milli pitää olla kyllä loven leveys että noin paljon vaikuttaa, ja tämä siis lämpöisellä turbolla, kylmänä voi hämätä..
hukkiksen läppiä noista on minulta ainakin lähtenyt irti mutta en noin rikkkinäistä pakopesää vielä ole tavannut että hdot vallan katoavat..
varaudu että et kovin helpolla löydä tuon aikakauden ehjää pakopesää..
olivatko vedet siinä missä ennenkin? vesi kyllä pakosiiven voi rikkoa jos se kunnon kuormalla vielä antautui, ja tuo valkoineen pölläyskin siihen viittaisi.. yleensä kyllä alkaa turbo vislata kunnolla jos on siivissä särki..
hukkiksen läppiä noista on minulta ainakin lähtenyt irti mutta en noin rikkkinäistä pakopesää vielä ole tavannut että hdot vallan katoavat..
varaudu että et kovin helpolla löydä tuon aikakauden ehjää pakopesää..
olivatko vedet siinä missä ennenkin? vesi kyllä pakosiiven voi rikkoa jos se kunnon kuormalla vielä antautui, ja tuo valkoineen pölläyskin siihen viittaisi.. yleensä kyllä alkaa turbo vislata kunnolla jos on siivissä särki..
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
Re: T16:sen ahot putos 0,2 ?
Joo tuossa vaihdoin "ehjän" pakopesän tilalle mutta ei mitään vaikutusta:( kaikki siivet olivat kyllä ehjät, ahdin pyörii nätisti ja hukkis on ehjä, mutta huomasin kyllä samalla että kun koneen löi tulille niin siitä pakopesän ja sen ulomman kopan välistä pulppusi vettä?? Eli onko tuossa nyt joku muu vika kun ahdin? Vaikka eipä sitä ahtimen toimintaa voi varmistaa vaikka se pyörii ja on välyksetön..
Og 9-3 2.0T -99 (Masterpower)
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
Re: T16:sen ahot putos 0,2 ?
mitä meinaa tuo lause? mitä meinaat veden pulppuamisella ja mistä sitä siis pulppusi?NGpower kirjoitti:kun koneen löi tulille niin siitä pakopesän ja sen ulomman kopan välistä pulppusi vettä??
ihan normaalia on kosteilla keleillä että varsinkin pakosarjan ja turbon välinen sauma vähän kostuu kun vkosteutta on joka paikkaan tiivistynyt.. mutta jos sitä siis oikein pulppuaa niin kyllä sieltä sitten on pahvi tai kansi mennyt..
ahto vuotoa epäilen myös toiseksi viaksi tuon kannen/pahvin lisäksi..
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
Re: T16:sen ahot putos 0,2 ?
"pulppuaminen" tai no pieni määrä vettä tulee siihen liitoksen ympärille kun käynnistää mut haihtuu kyllä äkkiä aika tarkkaan oon kyllä noi kaikki ahtopuolen liitokset tarkistanu mut pitääpä vielä toi neste ongelma tarkistaa.. Meinaa vähän hukata nesteitä.
Og 9-3 2.0T -99 (Masterpower)
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
Re: T16:sen ahot putos 0,2 ?
Uskon että sulla on jossain päin ahtoputkistoa reikä.
Nim: kokemusta on ja oli iso reikä mutta sopivasti piilossa ettei löytänyt vaikka kuinka haki.
Nim: kokemusta on ja oli iso reikä mutta sopivasti piilossa ettei löytänyt vaikka kuinka haki.
Saab
Elämää ohituskaistalla
Saabit myyty
Elämää ohituskaistalla
Saabit myyty
Re: T16:sen ahot putos 0,2 ?
Jos on orkkisvälijäähdytin, kannattaa tarkistaa ettei sen pohjaproppu ole irronnut. Se on muistaakseni oikean puoleisen päädyn alareunassa.
t. Joni
99 EMS -73 (MR), 96 -75 (KR), 900 T16 -92 (KA), 9-5 Wagon Aero -04 (KA)
900 CD -84 (MR), 99T -78 (OE), 99 -71 (OE), 99 T16 A -76 (?),
Suzuki GSX1100 -81 (MR), Belarus 525 -80 (KA)
99 EMS -73 (MR), 96 -75 (KR), 900 T16 -92 (KA), 9-5 Wagon Aero -04 (KA)
900 CD -84 (MR), 99T -78 (OE), 99 -71 (OE), 99 T16 A -76 (?),
Suzuki GSX1100 -81 (MR), Belarus 525 -80 (KA)
Re: T16:sen ahot putos 0,2 ?
Kaikki liitokset, saumat ja letkut ahtimesta sylinterinkanteen on nyt syynätty melko huolella läpi.. Että ei kai tässä enää ole kun varmasti ehjällä ahtimella testaus:)
Og 9-3 2.0T -99 (Masterpower)
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
Re: T16:sen ahot putos 0,2 ?
Entä imu puoli ahtimelle? Miten Bypass testattiin?
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: T16:sen ahot putos 0,2 ?
Imupuolikin käytetty auki ja kaikki kiristelty ym. Mutta pässi on vielä kysymysmerkki silmämääräisesti ja puhaltamalla kunnossa! täytyy melkein ottaa tonnarista pässi irti ja koittaa satkussa, tuleepahan varmasti todettua sen kunto..
Og 9-3 2.0T -99 (Masterpower)
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
Re: T16:sen ahot putos 0,2 ?
Menee yli ymmärryksen. Nyt on ehjä ahdin pellin alla ja bypass on tukittu niin ettei varmasti vuoda läpi! Oonko nyt jotenkin tyhmä kun en löydä mistään vikaa?? Jostain kuitenkin ahot karkaa turbon jälkeen. Kai tässä pitää kohta koittaa vielä vaihtaa ahtoputket ja cooleri:)
Og 9-3 2.0T -99 (Masterpower)
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
Re: T16:sen ahot putos 0,2 ?
Helpommalla pääset kun tulppaat ahtoputkiston läppäkotelolta ja turbolta ja paineistat siitä bypassin liitosnipasta pumppaamalla. Löytyy vuotopaikka eikä tarvitse enempää turhaan vaihdella osia.
EDIT: ei voi pumpata bypassin nipasta, pitää olla esim läppäkotelolle tulevassa tulpassa venttiili josta saa paineistettua.
EDIT: ei voi pumpata bypassin nipasta, pitää olla esim läppäkotelolle tulevassa tulpassa venttiili josta saa paineistettua.
Viimeksi muokannut jus, Ti Huhti 19, 2011 07:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.