Terve
Pari pientä juttua ajattelin katsastusta varten tarkistaa satkusta kun sain rohkaisevasti jo päästömittaustodistuksen käteen käsittääkseni melko hyvillä arvoilla:
CO 1,8 %
HC 100ppm
lambda 0,992
Valoista sellainen tuli mieleen, että voisiko tuota konepeltiä käyttää jossain määrin valojen koron säätöön vai pitäisikö luottaa vain siihen, että katsastuksessa saavat pyöriteltyä kohdalleen. Onko tuohon jotain kikkaa?
Entä miten seisontajarrun säätö tapahtuu kun takana on levyjarrut?
Onko muita vinkkejä mitä tuollaisesta kannattaisi itse vilkaista ennen kuin leimalle vie? Vetonivelen murrokset kyllä raksuu aika kovaa pyörien ollessa vinossa ja vedon ollessa päällä, mutta kuuluvatko ns. tarkastettaviin kohteisiin, eli voiko saada niistä hylsyn?
Kiitos vastauksista
-88 satku katsastuskuntoon
Re: -88 satku katsastuskuntoon
Käsijarru takana on samanlainen kuin Saab 9000:lateksi kirjoitti:miten seisontajarrun säätö tapahtuu kun takana on levyjarrut?
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 10#p281910
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 26#p512226
http://www.saab9000.com/procedures/brak ... rpads.html
Vaijeri ensin oikealle kireydelle (vipu 1 mm satulan tapista), sitten satulasta tulpan alta säätöruuvista 4 mm kuusiokoloavaimella, myötäpäivään kiristyy).
Jarrusatuloissa on automaattisäätö, jonka pitäisi toimiessaan pystyä kompensoimaan paljon kuluminen niin ettei ruuviin tarvitse koskea muulloin kuin jarrupaloja vaihdettaessa.
Valojen suuntausta voit itse mittailla tasaisella maalla seinän vieressä, tarvitaan mittanauha, konepellistä ei ole apua.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?p=93424#p93424
Jarrujen ja valojen tarkistamisen lisäksi voi yrittää tutkia pallonivelet edestä ja tietysti ne ruosteet. Ruksuttavat vetonivelet kannattaa vaihtaa vaikkei niistä hylkäysperusteeksi taida ollakaan.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00