tulpat 900 S:ään
tulpat 900 S:ään
eli mitä tulppia kannattaa käyttää? Suositus on ilmeisesti NGK BCP 7 ES? Motonetin hinnasto tarjosi BCP 7 EV:tä mutta hintaa on heti 11.90/kpl. Mutta kun suosin 20 tkm vaihtoväliä niin luulisi ettei siihen nyt palladiumtulppia tarvita
9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 900i 16valve 3d - 93
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
Re: tulpat 900 S:ään
Itse käytin 7 ES:iä ja hyvin toimivat. Niitä suositeltiin käytettäviksi. Lastutuksen jälkeen ostin kuitenkin asteen kylmemmät (olisiko ollut juuri nuo 7 EV:t), koska jotakin häikkää sytytyksessä ilmeni aika ajoin. Tosin en tiedä varmuudella oliko vika 7ES-tulpissa, vai sytytysjohdoissa. Molemmat vaihdoin ja hyvin rupesi rokkaamaan. Mutta ES:t on hyvät vakioon!Maikki kirjoitti:eli mitä tulppia kannattaa käyttää? Suositus on ilmeisesti NGK BCP 7 ES? Motonetin hinnasto tarjosi BCP 7 EV:tä mutta hintaa on heti 11.90/kpl. Mutta kun suosin 20 tkm vaihtoväliä niin luulisi ettei siihen nyt palladiumtulppia tarvita
9-5 2,3t Wagon `06
-
- "Aero"
- Viestit: 358
- Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 18:49
- Paikkakunta: Alavus
Oli varmaan sitten noin. Niinkuin sanoin, en muistanut varmuudella mitkä tulpat laitoin. Asteen kylmemmät ainakin ostin.Mimmi kirjoitti:Et ole muuten muuttanut tulpia kylmemmiksi.
Tulppien lämpöarvot ilmoitetaan sillä NUMEROLLA ja NGK:n tapauksessa numeron suurentuessa tulppa kylmenee. Eli astetta kylmemmät ovat BCP 8 ES.
9-5 2,3t Wagon `06
Jostain kumman syystä EV tulpat pimenivät yksi kerrallaan jokainen ennen kymmentä tuhatta kilometriä, sensijaan halvemmilla ES:illä olen ajanut joskus muinoin.. ennen ja jälkeen EV:iden jopa 40-50tkm ongelmitta.
Kertokaa minulle tyhmälle miksi näin
Kertokaa minulle tyhmälle miksi näin
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Tämä on mielenkiintoinen aihe, koska Paikallinen merkkikorjaamo ilmoittaa 900 t8 tulpiksi ne EV:t. Kun taas on keskustellut ja kuunnellut muita, niin olen saanut sellaisen kuvan, että ES tulppa kestäisi pidempään/paremmin. Itse ostin kokeeksi ne EVX:t (siis EV malli on poistunut tuotannosta ja nykyisin se on EVX). Saabi nähdä kuinka mulle käy. Törmäsin muuten listaan, minkä mukaan tupat on BP7ES/BP7EV ja löllöille kuskeille BP6ES/BP6EV eli 900 t8. Oli meinaan minulle uusi tieto tuo 6 sarjalainen tulppa Turboon.
900 i 2,1 -91
9-3 ss 2,0t -03
9-3 ss 2,0t -03
Niin ja olen tässä muutaman viime vuoden aikana kiinnittänyt huomiota yleisesti noihin tulppien kestävyyksiin, kun tuntuu siltä, että ne on niin perkeleen herkkiä särkymään. On huomattu moottoripyörissä missä on rivikone ja pyörää pidetään sivuseisonnalla, että siihen pyttyyn minkä puolelle on kone kallellaan saa olla uusimassa tulpaa vähän väliä, kun muiden kanssa saa suunnilleen noudattaa huoltoväliä, eli jos kaasari vuotaa vähänkin ja kyseinen tulppa saa käynnistysvaiheessa enemmän bensaa kuin muut, niin tuppa ei kauaa kestä. Tästä päätellen ei nykyään tulpat paljoakaan kestäisi kastumista. Oletettavasti juuri tästä syystä olen saanut vaihdella tulppia jatkuvasti pyöriini ja autooni.
Tämä saattaa todellakin siis pitää paikkaansa. Itse en enää nykyisin liiku millään moottoripelillä ilman varatulppia.Tulppien kastuminen kuulemma voi rikkoa tulpat. Olisiko kone päässyt kastelemaan?
900 i 2,1 -91
9-3 ss 2,0t -03
9-3 ss 2,0t -03
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
Mitenkäs kun tulppia vaihtaessa kattelin että oli pikkasen öljyä vuotanu tulppien juureen. Siis ei itse tulppiin vaan tulpanreikien alla oli pikkasen öljyä jonka tietysti pyyhin pois. Vuotojäljet oli ihan nätisti tulpanreikien välistä yläpuolelta...huonosti selitetty ja kuva kertoisi enenmmän kuin 1000 sanaa mutta etteköhän ymmärrä mitä tarkoitan.
Eli haittaako pikkutihuuttaminen mitään vai alanko vaihteleen tiivistettä? Tosin nyt on öljyinä max-lifet joten kattellaan. Ei kolkuta kylmänä läheskään niin paljoa kuin x-km ajetuilla mobileilla.
Eli haittaako pikkutihuuttaminen mitään vai alanko vaihteleen tiivistettä? Tosin nyt on öljyinä max-lifet joten kattellaan. Ei kolkuta kylmänä läheskään niin paljoa kuin x-km ajetuilla mobileilla.
9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 900i 16valve 3d - 93
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
Joopajoo, huonoja kokemuksia NGK:n tulpista. Laitoin BCP7ES:t, tulos -> ahtaa vain peruspaineet, sen jälkeen nakuttaa ja nykii niin perkeleesti. Vaihdoin takas vanhat Champion EON 1:t, ahtaa kiltisti 1.3 bar. Sitten kokeiluun BCP7EVX:t, taas ahtaa vain peruspaineet mutta ei sentään nyi.
Nyt takaisin vaihtamaan Championit koneeseen, NGK:ta en ole enää laittamassa.
Nyt takaisin vaihtamaan Championit koneeseen, NGK:ta en ole enää laittamassa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com