Uusi OG900 perheessä

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
blair
"Viggen"
Viestit: 556
Liittynyt: Ke Maalis 09, 2011 20:59
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Uusi OG900 perheessä

Viesti Kirjoittaja blair »

voi hitto!

siinä onkin sen näköinen paikka että jotain puuttuu!! Voi ei... Jäännyt varmaan käteen jossain vaiheessa...

Eihän sitä saa talvella käyntiin ollenkaan, osaisiko joku neuvoa mitä kannattaisi tehdä?

EDIT: Eiku onhan se siinä!! Kävin koklaa, syttyy oikein tauluun valo ja kaikkea - ihmeellisen näköinen kahva siinä.... Tämä selkeytyi, eli CHOKE lätkää ei ole enää ryypyn hantaakissa, siksi se näytti siltä että jotain puuttuu, mutta ryyppy toimii, joka tärkeintä.

EDIT2: Auton onkin -87! Otin pölärin kunnolla pois, niin mutterit siellä oli. Näytti aivan pulteilta kun pölärin välistä kurkki. Tämäkin vielä, olen yrittänyt ostaa -88 kesärenkaita vanteineen... voi rähmä... Olen sählä.. :oops:
-blair

Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24074
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Uusi OG900 perheessä

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

114.3 jako sulla siis.... lemiltä löytyy hyvät uudenkarheat alut vuosileima 86.. yhdet kesärenkaat ajettu loppuun... tarvittaessa suvikumit mukaan.... myös ilmaiset peltivanteet joissa 5m pinnalla olevat kesärenkaat menee ke kierrätykseen...

nouto kamaa jos kiinnostaa!!!!
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
blair
"Viggen"
Viestit: 556
Liittynyt: Ke Maalis 09, 2011 20:59
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Uusi OG900 perheessä

Viesti Kirjoittaja blair »

Kiitos tarjouksesta, otan yhteyttä jos liikun Lemin suunnalla.
-blair

Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
blair
"Viggen"
Viestit: 556
Liittynyt: Ke Maalis 09, 2011 20:59
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Uusi OG900 perheessä

Viesti Kirjoittaja blair »

Jatkan vaikka tähän topikkiin, ei uskalla avaa joka päivä uutta, ettei bannata 8O .

Eli, meidän pikku-satku rupeaa elpymään selkeästi pitkän seisonnan jälkeen. Päättelen, että on seisonut pitkiä aikoja siitä ,että turvavyö ei meinannut tulla, eikä palautua - nyt yhtäkkiä toimii jo aika hyvin. Nopeusmittarin neula oli aluksi tosi levoton, nyt takana ~350km ja neula on rauhoittunut, ehkäpä vaijeri aluksi jumissa etc.

Noh asiaan, auto toimii öljyvuotoa lukuunottamatta hienosta, mutta yks pikku juttu vaivaa..

Eli kiihdyttäessä, sanotaanko kierrosten keskirekisterin yläosassa meno hieman lakkaa ja auto ei meinaa jaksaa ottaa enempää kierroksia ja biili hitaati, ihan pikkusen nykien menee tämän kierrosalueen yli ja sitten taas kierrokset nousee ihan normaalista "tappiin" asti.

Onkohan kukaan törmännyt moiseen ja löytyikö siihen jotain syytä?

Kun ajaa, niin kuin mummo ja pappa ei ongelmaa ole. Vanhaa autoa ajetaan varovasti, mutta välillä tulee tilanne jossa toivoisi auton ottavan jengat niin kuin Uudessakaupungissa asia on mietitty.

Edellisipäivänä käännyin vahingossa rekan eteen risteyksestä, tulin aika vauhdilla mutta niin tuli rekkakin. Kun autosta ei löytynyt menoa joutui tekemään ohjausliikkeitä, jotka ovat tuttuja elokuvista - kuten "The Bullit" 8).
-blair

Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2047
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Re: Uusi OG900 perheessä

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

onko sulla oikea määrä kaasuttimessa vaimennus öljyä (atf) sekä venynyt kaasuttimen kalvo aiheuttaa kiihtyvyyden heikkenemistä.

kannattaa myös virranjakajan alipainesäädin tarkastaa ja kaikki alipaine letkut ja niihin liittyvät osat myös.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Uusi OG900 perheessä

Viesti Kirjoittaja lucaf »

blair kirjoitti: Eli kiihdyttäessä, sanotaanko kierrosten keskirekisterin yläosassa meno hieman lakkaa ja auto ei meinaa jaksaa ottaa enempää kierroksia ja biili hitaati, ihan pikkusen nykien menee tämän kierrosalueen yli ja sitten taas kierrokset nousee ihan normaalista "tappiin" asti.

Onkohan kukaan törmännyt moiseen ja löytyikö siihen jotain syytä?

Kun ajaa, niin kuin mummo ja pappa ei ongelmaa ole. Vanhaa autoa ajetaan varovasti, mutta välillä tulee tilanne jossa toivoisi auton ottavan jengat niin kuin Uudessakaupungissa asia on mietitty.
Oikeastaan odotinkin milloin nostat tämän asian esille. Erittäin yleinen tyyppivika 87-> vm kaasutinkoneisissa Saabeissa. Sisuskaluiltaan kulunut Pierburg kaasutin täytyy säätää tosi laihalle jotta menee pakokaasupäästöistä läpi. Vastapainoksi autosta katoaa n. 30% hevosvoimista. Korjaustoimenpide: 8mm hylsyllä kierrät kaasuttimen pohjasta aukipäin: kokeile kiertää puoli kierrosta ja tee koejao. Kierrä lisää puoli kierrosta ja tee koeajo, ja jatka näin kunnes auto kiihtyy ns. järkevän tuntuisesti. Pidä muistissa paljonko kiersit yhteensä, ja ennen seuraavaa katsastusta kierrä kiinnipäin saman verran. Ja lopuksi voit vielä todeta että kyllä on ihanaa kun hymyilyttää.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
blair
"Viggen"
Viestit: 556
Liittynyt: Ke Maalis 09, 2011 20:59
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Uusi OG900 perheessä

Viesti Kirjoittaja blair »

säädin ruuvia, vääntöä tuli selkeästi lisää alarekisteriin, mutta ongelma ei kuitenkaan poistunut. Tyhjäkäynti hukkui samalla, pitää se säätää vielä.
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2047
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Re: Uusi OG900 perheessä

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

sytytyksen ajoitus kannattaa myös tarkastaa koska muuttuu hieman kun jakoketju venyy.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Vastaa Viestiin