Mitä sytytystulppia.................

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Aaviita
"Hirsch"
Viestit: 917
Liittynyt: La Kesä 18, 2005 18:31
Paikkakunta: 33310

Mitä sytytystulppia.................

Viesti Kirjoittaja Aaviita »

käytätte H-koneissanne tai mitä suosittelette?
Käyttääkö kukaan neljäelektrodisia, esim. Berun tulppia ja miten toimii?
e0000333
"Hölösuu"
Viestit: 1507
Liittynyt: Pe Elo 01, 2003 15:10
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja e0000333 »

Ihan perustulppa NGK:n BP8ES taitaa olla T8 satkussa. Hyvin toimii joskin harvassa koneessa kastuu helposti öljyrähmästä. Nippon Denson Iridiumeja olen kisakoneen jäminä joskus koeponnistanut nakutusongelmien aikana, mutta turhan "hyvä" tulppa 8v vakiomyllyyn. Vaikka eihän saabiin mikään koskaan ole liian hyvää....;)

Boschin nelikärkisiäkin on joskus kokeiltu. Jättivät syksyllä talliin. Toki auto oli 99 käsiryypyllä, joten olosuhteissakin on ehkä sanottavaa....
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
#1814
900i
"Saabisti"
Viestit: 2411
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 900i »

bp6es ngk eikä ongelmia.
Jos kone on vapari 8v niin tuo on oikea.
Miksi ainakaan vapariin tarvis laittaa mitään 3/4kärki tulppia? Mitä hyötyä siitä on? Ihan niinkuin aikuisten oikeasti?
Myyjät saa puhua mitä vain.
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

NGK BP6ES käytän.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Enpä näe mitään syytä käyttää monikärkitulppia, 8v vaparikoneeseen parhaat ja tehtaan suosittelemat tulpat ovat NGK BP6ES, turboon BP7ES.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Aaviita
"Hirsch"
Viestit: 917
Liittynyt: La Kesä 18, 2005 18:31
Paikkakunta: 33310

Viesti Kirjoittaja Aaviita »

900i kirjoitti:bp6es ngk eikä ongelmia.
Jos kone on vapari 8v niin tuo on oikea.
Miksi ainakaan vapariin tarvis laittaa mitään 3/4kärki tulppia? Mitä hyötyä siitä on? Ihan niinkuin aikuisten oikeasti?
Myyjät saa puhua mitä vain.
Nuo bp6es mullakin on. En tiedä miksi pitäis laittaa moni kärkisiä, kunhan kysyin kokemuksia. Kiitos niistä.
900i
"Saabisti"
Viestit: 2411
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 900i »

Joo ei kysyvä tieltä eksy.
En ole kuullut juuri keneltäkään edes hyviä kokemuksia "jälkiasennus" monikärki tulpista.
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8261
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

BP6ES 99:ssä (on tosin B-koneella) NGK-valmisteena ja hyvin menee. Turbossa onkin sitten jotku BCP8ES tjsp. ja paremmin se menee kuin BCP8EVX:llä jotka siinä oli. Tosin jakajan alipaineletku, pyörijä, kansi ja kaikki syttöpiuhat tuli samaan syssyyn uudet että liekö minimaalista tuo tulppien vaikutus :lol:
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Nippon densoa tullut laitettua, samoin boschia. Eipä noissa mitään eroa huomaa. Densot ei kuolleet, vaikka kone kasteli kerran niin totaalisesti, että apuvirran kanssa ilman bensapumpun relettä sai startata ehkä noin 5x 15sekunnin startteja, ennenkuin kone alkoi yskimään... Se oli sitä aikaa, kun olin niin amatööri starttaamisessa, että laskin liian herkästi käden avaimesta jos kone ei heti herännyt. Iivarikonetta startatessa ei pidä laskea avaimesta ennenkuin se motti oikeasti käy. Vaikka se vaatisi 15sekkaa starttausta. (Tuntuu pitkältä ajalta.)
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin