Niin, tämä ei ole kysymysthreadi, vaan toteamus...Kyllä nyt hävettää

Eli iltapäivästä vaihdoin termarin turbosatkuun, kun vanha tuppasi jumittamaan (ei antanut lämmintä ja nosti ajoittain lämmöt melkein tappiin ennen kuin aukesi). Olikin näköjään tarviketermari (Carolstat -92 asteinen) ja tiiviste aivan koppurana, heitin kaasarisatkusta 89 asteisen tilalle. Meni muuten vajaa kaks tuntia termarioperaatioon, kun kaksi pulttia neljästä piti porata akkuporalla ja paskoilla terillä kun pultinkannat katkesi...nyt ymmärsin laittaa kuparitöhnät kierteisiin
Eipä siinä mitiä, ilmasin vielä termarinvaihdon jälkeen systeemin tyylillä sekä tsekkasin öljyt, jonka perästä kävin sisältä hakemassa jätskitötterön ja huusin akalle, että nyt lähdetään päivän suunnitellulle tavaranhakureissulle. Polleasti "onnistuneen" remontin jälkeen satku tulille, svidut,
tyhjäkäynti aivan onnetonta, kunnes katosi kokonaan. Ei helvata, mikäs siihe nyt tuli, vasta äsken kehräs kuin mirri hellanpankolla

Noh, ruuvasin tyhjäkäyntiruuvin täysin auki, tuloksena n. 5sek OK
tyhjäkäyntiä kunnes sammui. Ei stana, bensaa tulee ja kipinää iskee, mikä mättää? Kaasulla kävi OK, mutta
tyhjäkäyntiä ei pätkääkään. Yritin ruuvata kaasuläppää isommalle, tuloksena hajonnut säätöruuvin pää. Hermot meni, ja ajattelin, että olisko ilmanputsari niin tukossa...Onneksi löytyi uus suodatin takaloosterista, joten eikun vaihtamaan (on muuten TOUDELLA helppo operaatio k-jet turbo vehkeessä

). No ei mennyt kuin kolme varttia ja suodatin oli vaihdettu: yritys hyvä kymmenen, tulos huono nolla.
Tyhjäkäynti hukassa. Sitten iski brainstorm

Ei perskele, öljyn mittatikun korkki oli kiinni, mutta huonosti jenkoillaan. Tuolta se sitten huohotti tai jotain sen verran, että ei jaksanut
tyhjäkäyntiä käydä. Eli siis n. 1,5h kirosin k-jettiä alimpaan helvettiin ja manasin ihan muuten vaan köyhän autonomistaja autuutta. Loppupeleissä tyhjäkäynnin häviämisen syy: aukinainen öljytikun korkki. Sen jälkeen loppui oluen juonti ja siiryin väkeviin.
