Minkä koneen imusarja?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Ei ihan näytä kyllä H-koneen imusarjalta. Ainakin tuo vesiletkun paikka tuossa keskellä on aika oudossa kohtaa, mutta kaikkihan on mahdollista. Mulla vastaava vesiletkun paikka löytyy kaasareista katsottuna oikeasta reunasta. Vai oliko 99:n ja satkun imusarjoissa eroja?

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
Ronska
"Hirsch"
Viestit: 910
Liittynyt: To Maalis 04, 2004 11:47

Viesti Kirjoittaja Ronska »

Eiköhän tuo ole b-koneen sarja.

Nopeasti katsottuna vaikuttaa siltä, että jos tuon iskee h-koneeseen,
menee ikävästi vedet ja pakokaasut väärään paikkaan.

Tuo laipan keskellä oleva kouru kivasti leikkaa h-koneen kannessa imusarjan puolella olevia vesi- ja pakokanavia :D
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24627
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

juukin b-motin imusarja 3 kpl tallissa....
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Make^
"Turbo"
Viestit: 251
Liittynyt: To Helmi 05, 2004 19:26
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Make^ »

Ronska kirjoitti:Eiköhän tuo ole b-koneen sarja.

Nopeasti katsottuna vaikuttaa siltä, että jos tuon iskee h-koneeseen,
menee ikävästi vedet ja pakokaasut väärään paikkaan.

Tuo laipan keskellä oleva kouru kivasti leikkaa h-koneen kannessa imusarjan puolella olevia vesi- ja pakokanavia :D
Voin kertoo että näinkin on käyny :oops: Luulin koneesta meni kannen tiiviste ja kerkesin puoli konetta purkaan, ennenkun tajusin missä vika :oops:
putki saabbi = 155 hv 600 kg turbo!
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24627
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

ota vaan,ne vesiletkut joutuu erilailla laittamaan,tai siis kaikki menee uusiksi. tuota rinkulaa siinä keskellä miekään en ymmärrä,ja motonetista ei ainakaan saa tuohon sopivaa tiivistettä! mie metsästin pual vuotta b-motin vesiletkuja tuplakaasareille.
olihan kuvakin tallella vielä!
Kuva
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24627
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

rock.ja weberit olis vielä pop
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24627
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

Weber DCOE:t (40mm) pari (kannet lasikuulapuhallettu, uudet suuttimet, ryyppyvivusto tehty jotakuinkin valmiiksi) muutenkin siistit päällepäin
+
Imusarja (lasikuulapuhallettu) (99/90/900)
+
tiivistesatsi
+
uusi synkkavivusto
+ itse värkätty kokoojapöntön "raakile" orggis imuilman esilämmitystä varten. voi käydä myös Mopo-Sportista tötteröt ja sukat, niin setti on "bolt-on"

Hp. 550eur/asiallinen tarjous (jos näitä saisi vielä uutena, pelkät kaasarit+imusarja olis n.1000eur)
kerkesin aikanani kokeilla näitä kiinni, mutta suunnitelmat ovat hieman muuttuneet

tuossa myyntiilmoitus foorumilta. ostaisin itse mutta en viitsi ottaa pölyyntymään hyllyyn ....
pitäisi käydä h-b koneen pakosarjat keskenään.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3133
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Breadfan86 kirjoitti:
nalleolut kirjoitti:rock.ja weberit olis vielä pop
Ei taida muuten saada valmiita vaakaimuwebereitä?

Sitten asiaa sivuten, kun nyt kerran puhutaan "viristä" :) Käykö satku peltisatsi b-koneeseen?
Siis miten valmiita? Valmiita mihin? Nehän on ihan yleismalleja kaikki? Imusarjan puute kai se enemmän määrää? Ja senkin alumiinia hitsaava näpertelee sukkelaan nippuun orkkis sarjasta ja jostain halvasta imusarja setistä (esim. erimerkin) joita saa käytettynä muutaman kympin hintaan.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
petromies
"Viggen"
Viestit: 659
Liittynyt: To Heinä 28, 2005 23:02
Paikkakunta: Oulun seutu

Viesti Kirjoittaja petromies »

"tuota rinkulaa siinä keskellä miekään en ymmärrä"
Jos tuolla rinkulalla tarkoitetaan tuota vesikanavan ympärillä olevaa uraa niin sen tarkoitus on estää nesteen pääsy imusarjaan. Eli jos tiiviste sattuu vesireiän seudulta vuotamaan, neste pääsee valumaan ulos eikä päädy männän päälle.
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24627
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

ahaa. mutta miksi 1kaasari versiossa ei ole tuota?
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
petromies
"Viggen"
Viestit: 659
Liittynyt: To Heinä 28, 2005 23:02
Paikkakunta: Oulun seutu

Viesti Kirjoittaja petromies »

Tutkimattomat ovat insinöörien aivoitukset, mutta 1-kaasarisessahan ei ole imusarjassa ko kohdassa reikää.
2-kaasarisessa näyttäs olevan kolo josta vesi ei tosin pääse minnekään, mutta kolo näyttää jonkun anturin varaukselta.
Vastaa Viestiin