Pelastakaa satkuja!

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Pelastakaa satkuja!

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

Kyllä minä voisin maksaa tonnin kaikin puolin toimivasta ja siististä satkusta, eikä jostain vähänajetusta turbosta kaksitonniakaan ole mitään liioittelua. Noilla kahdensadan hinta-arvioilla saadaan loputkin paaliin, niin kuin aikanaan kuuppien kanssa. Jos tuo automaattisatku olisi ollut myynnissä silloin kun tonnarin ostin, voisin nyt olla paria tonnia rikkaampi :D
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
-PETTERI-
"Viggen"
Viestit: 579
Liittynyt: Ke Helmi 12, 2014 14:26
Paikkakunta: Himanka, Kalajoki

Re: Pelastakaa satkuja!

Viesti Kirjoittaja -PETTERI- »

molby kirjoitti: 1000e on huippukuntoisen og hinta raja, sen täytyy jo olla huippu, vähänajettu, parempi malli. 500e todennäköisempi hinta.
naurattaa joku pyytää 350 tkm ajetusta rotisko og 1600 e, hinta on 50 e eikä yli.
mitä sillä 1600e tosiasiassa nyky suomessa saa.
joku 800e haave hinta og missä käytön ja kuluman jäljet näkymät, vaikka km ovatkin maltilliset, 200-300e todellisempi hinta.
:lol: :lol: Tämä nyt on kyllä täysin paskapuhetta. Et kyllä oikein helmeä satkua löydä alle tonnin. Turbot onkin sitten oma lukunsa, niin kuin edellinenkin postaaja totesi...
#6983 Olli-Petteri Pentti
- Saab 96 -77
- Saab 900 5d 2,1 -93
mooritz
"Aero"
Viestit: 424
Liittynyt: La Tammi 05, 2008 15:49
Paikkakunta: Varkaus

Re: Pelastakaa satkuja!

Viesti Kirjoittaja mooritz »

Niissä 200-300 euroo maksavissa satkuissa ei oo muuta ehjää kun kattopelti jos ei ole kattotelineitä ollut koskaan. :lol:
josipan
"Viggen"
Viestit: 586
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 13:10
Paikkakunta: kuopio

Re: Pelastakaa satkuja!

Viesti Kirjoittaja josipan »

kyllä löytyy
tuossapa olisi helmi alle tonnilla
http://www.nettiauto.com/saab/900/6907743
ei ole katto vielä lahonnut ja vetaritunnelitkin on kovat
pela
"Turbo"
Viestit: 238
Liittynyt: Ti Marras 15, 2011 10:44

Re: Pelastakaa satkuja!

Viesti Kirjoittaja pela »

2 vuotta siitten kun etsin omaa harrasteautoani niin en hintaluokasta >1500 löytänyt sellaista jonka olisin kelpuuttanut. Kun hintaluokan nosti 2000-3000€ lukemiin alkoi tulla valinnanvaraakin. Nyt varmaan tulee kommenttia että maksoit karmean ylihinnan mutta kahden vuoden säännöllisen käytön voin sanoa että kanntti,koska sain korliltaan ja tekniikaltaan aivan ensiluokkaisen yksilön.

Se vaan on niin että ne joilla nämä erinomaiset yksilöt ovat ovat siitä piinallisen hintatietoisia eivätkä niistä tonnilla luovu...
OG 900i 16v 1989
Noppa 90 1987
OG 900i 8v 1988
KN/Lieto
"Hölösuu"
Viestit: 1230
Liittynyt: To Tammi 11, 2007 12:38

Re: Pelastakaa satkuja!

Viesti Kirjoittaja KN/Lieto »

Ei hintaa kannata liiaksi tuijottaa, jos todella hakee hyvää harrastepeliä pitkäksi aikaa. Jo pelkästään vaikkapa hyvä maalipinta säästää korjauskuluissa paljon. Eikä pari tonnia hyvästä yksilöstä paha hinta ole. 5900 on jo liikaa, enkä usko sitä kenenkään maksavankaan, vaikka olisi uudenveroinen.
vmt
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: La Joulu 31, 2011 01:04
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Pelastakaa satkuja!

Viesti Kirjoittaja vmt »

mooritz kirjoitti:Niissä 200-300 euroo maksavissa satkuissa ei oo muuta ehjää kun kattopelti jos ei ole kattotelineitä ollut koskaan. :lol:
Mä myin kuudellakympillä 180 000 ajetun C:n, jossa ei oikeasti ollut muuta vikaa kuin palanut kansipahvi ja rikkinäinen keskuslukitus. Paljon sitä puhutaan aina tosta pelastamisesta mutta eipä tuollakaan hintaa tullut kyselyjä ruuhkaksi asti.
"And when you ask someone who's got a Saab "why?" you always get the same patronizing smile. Like they know something we don't." - Jeremy Clarkson
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
mart96
"Viggen"
Viestit: 521
Liittynyt: To Elo 05, 2004 11:39

Re: Pelastakaa satkuja!

Viesti Kirjoittaja mart96 »

onks sulla vielä semmoisia 60-llä? :lol:
molby
"Hirsch"
Viestit: 876
Liittynyt: Su Tammi 24, 2010 08:18

Re: Pelastakaa satkuja!

Viesti Kirjoittaja molby »

kyllähän sitä hyväkuntoista 2000 -luvun autoa saa tonnilla, tuntuu vaikealta maksaa 10 vuotta vanhemmasta satkusta saman.
kaveri myi viime kesänä, viimeisen vm- 02 omegan 2.2, 260 tkm ajettu, pääosin pitkää matkaa, ruosteeton, hyväkuntoinen, hopeanharmaa, 3 renkailla.
hän aloitti pyynnin 2500e, kaiken maailman tinkaajia ja vaihdokin tarjoajia, ei käynyt kaupaksi, hän laski hinnan 2000 - 1700 -1500, lopuksi hän olisi myynyt sen minulle 1000e, ei saanut kaupaksi, hän vaihtoi sen 1500e arvoiseen italian vespaan.
-90 vm 900 saab samassa kunnossa, ei sen hinta ole kuin 25% tuosta omegan hinnasta.
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Pelastakaa satkuja!

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

Kyse onkin kysynnästä ja tarjonnasta. Omegalla tai esimerkiksi karvalakkimallin Citroen Xantialla on vielä vähemmän kysyntää kuin satkulla, ja jos verrataan turbosatkuun ero kasvaa vielä suuremmaksi. Suomeksi: Omegaa ei halua oikein kukaan hinnasta riippumatta, satkun taas haluaa.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
tehave
"Turbo"
Viestit: 234
Liittynyt: Su Syys 07, 2008 22:36
Paikkakunta: Forssa

Re: Pelastakaa satkuja!

Viesti Kirjoittaja tehave »

ja vikojen tyypit vaikuttaa aika paljon mitä ostaja haluaa maksaa..

harva pääsee maalauttamaan autoa edullisesti jos maalipinta on se ainoa vika, esim spray maalattu mutta muuten ok auto.

toisia se ei taas haittaa mitään mutta näkevät punaista jos on yksisin sähkövika kun kaikki eivät ikinä sisäistä sähköhommia.
Saab og 900c combi -89 (suomesta) ajossa
Saab 90 -86 (Suomesta) ajossa
Saab og900c (Suomesta) myyty
Jaakko.K.
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: Ke Elo 20, 2003 07:12
Paikkakunta: Oulu

Re: Pelastakaa satkuja!

Viesti Kirjoittaja Jaakko.K. »


PELASTETTU"
Viimeksi muokannut Jaakko.K., Su Joulu 14, 2014 13:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
hz81
"Hölösuu"
Viestit: 2702
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 17:27
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: Pelastakaa satkuja!

Viesti Kirjoittaja hz81 »

molby kirjoitti: ei nuo yli 5000e pyynnit og:sta ole mistään kotoisin, puhumattakaan 10 000e.
ei siinä, pyytää voi, muttei mitään toivoakaan, että kenenkään mieleen tulisi edes harkita ostoa.
1000e on huippukuntoisen og hinta raja, sen täytyy jo olla huippu, vähänajettu, parempi malli. 500e todennäköisempi hinta.
naurattaa joku pyytää 350 tkm ajetusta rotisko og 1600 e, hinta on 50 e eikä yli.
mitä sillä 1600e tosiasiassa nyky suomessa saa.
joku 800e haave hinta og missä käytön ja kuluman jäljet näkymät, vaikka km ovatkin maltilliset, 200-300e todellisempi hinta.
Tämä taitaa päteä kova kattoiseen, mutta avojen hinnat on kyllä jotain muuta. Missä tahansa Euroopassa OG900 avot on huomattavasti kalliimpia kun NG900 avot ja jopa halvimmat NG9-3 avot pyörii halvimmillaan OG900 hinnoissa. OG900 avo kuumetta meinaa pukata harrastepeliksi, niiden hinnat ei ainakaan taida olla laskusuhdanteessa, toki riippuu yksilöstä. Tuo Viron jenkeistä tuotu kyhäelmä olis kohtuu hintane, mut aika heikossa hapessa ja ei oikein tuo väri iske.
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
joukolainen
"Viggen"
Viestit: 614
Liittynyt: Ti Touko 17, 2005 17:59
Paikkakunta: Kokkola

Re: Pelastakaa satkuja!

Viesti Kirjoittaja joukolainen »

Mielipiteitä voi olla monia, itse maksoin 5 vuotta sitten S turbosta 1000€ ja nyt on tullut 70tkm lisää ja yksi parhaista autoista mitä koskaan on itsellä ollut. Toki tiesin sen jo hankkiessa, tästä ei käyttöauto juurikaan parane, näitä on ollut aikaisemminkin.. Lämmin, loistavat istuimet, tilaa hyvin tavaroillekin, luotettava ja kulkee kun laitoin alkuperäisen korkeapaine turbon kilkeet kiinni, kesälle vielä oma viritetty boksi.
Turboilla varsinkin kysyntää, kunhan kori ja tekniikka kunnossa, toki järkevällä hinnoittelulla. Minusta tonni ei ole paha hinta, jos auto on kunnossa ja haluaa turbo saabilla ajaa.
Og turbo avon laitoin pari vuotta sitten, kun hyvä ja todella vähän ajettu tuli kohdalle. Tarpeeksi vanha ja riittävästi varusteita, tässä odotellaan että saadaan museokilpiin 2018. Hintakehitys oli jo silloin nouseva huippukuntoisissa ja näyttää edelleen nousevan. Huonokuntoisia saa halvalla, eikä niitä edes kannata ostaa, koska käytännössä auton joutuu rakentamaan uudestaan ja sehän maksaa.
900 cc (S) T16 91
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
Mr_Who
"Hölösuu"
Viestit: 1915
Liittynyt: Ti Syys 29, 2009 10:17
Paikkakunta: Ilomantsi

Re: Pelastakaa satkuja!

Viesti Kirjoittaja Mr_Who »

Tästä jollekki varaosiks ng900 edullisesti. Diisseli.
http://www.huutokaupat.fi/nettihuutokau ... k-900-20-d
11 saabia löytyy, 8kpl og900:sia ja 2kpl og9-5:sia (-01 9-5 2,3t se) ja -02 9-5 2.3t wagon vector, 1kpl. 99GL -82 ja Suzuki Grand Vitara 2.0 -07
Vastaa Viestiin