Kannattaa muuten kokeilla karkaistun renkaan hitsattavuutta etukäteen erikseen ettei tule ylläreitä, sellainen kokemus on, jotta jousilanka palaa helpommin poikki, koska siinä on hiiltä enemmän kuin "pataraudassa". Hitsikohta jollain öljynpoistoaineella hyvin putsattava, koska höyrystyvä öljy estää kunnon tartuntaa juurikin siihen renkaaseen, joka uran syystä sitä oljyä herkästi imee.( jos öljyä sinne putsaamisenkin jälkeen pikkasen jää)
Ruostumaton mig-lanka palaa pienemmällä virralla kuin tavallinen eikä hitsi karkenisikaan siten, mutta sitähän ei yleensä ole maisemissa.
eipä luulisi tuon kovin ihmeellisiä heftejä kaipaavan, kun tarkoitus on ilmankin niitä pysyä.
eipä siinä mitään voi oikein hävitäkään, kun yrittää.
klemmareiden yms pysymiseen en oikein usko.
jos on varmaa, että tilaa on toisellekin renkaalle sihen viereen, niin ehkä kannattaa se siihen laittaa lisäksi ja hitsaamista sen kanssa ensin yritellä ? siten ei ainakaan varsinaista heti polta poikki, jolloin tilanne oleellisesti huononisi.
olisko vielä niin, jotta pyrkii renkaan päät kääntämään hitsauspuolelle ja paneutuu heftien sijoittamissen niiden lähelle, jos ei niistä aukea, niin ei kait pääse lipsumaan.
----------------------------
Saap askia kirjoitti:Joo käytettiin tämä sitten merkkikorjaamollakin, kun olin auton vitosella ajellut siihen lähistölle muiden vaihteiden häviämisen jälkeen. Sanoivat jotta kone pitää nostaa pois ja kustannuksia tulee epämääräinen summa, kun työtä on äärettömästi. Tuotiin auto sitten kotiin ja avasin tuon luukun. Rengassokka siinä näkyi olevan siirtynyt. Sokan saisi helposti paikalleen, mutta vaihdettua ei saa purkamatta kaikkea. Sokka ei varmaan pysyisi urassaan, kun se on aika pyöreä. Miten noita on korjattu? Rautalangalla? Pari letkuklemmaria akselin ympärille peräkkäin pitäisi paikallaan, mutta ei mahdu pyörimään, kun vitosen siirtohaarukka tulee siihen lähelle. Pellistä voisi taivuttaa pari senttiä pitkän putken siihen ja hitsata sauman kiinni, kun on hyvin näkösällä kyllä.Juho80 kirjoitti:Jos se lukkorengas on karannut, niin sen pystyy käsittääkseni korjaamaan avaamalla laatikon kyljestä etummaisen luukun apukuskin puolelta. Ei tarvitse konetta nostella.