painelaakeriko

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
tehave
"Turbo"
Viestit: 234
Liittynyt: Su Syys 07, 2008 22:36
Paikkakunta: Forssa

painelaakeriko

Viesti Kirjoittaja tehave »

nopan -86 kytkin tuntuu liikkuvan tahmeasti, eli poljin ikäänkuin takertelee kun painaa pohjaan ja ei taas ota kiinni kunnolla aina eli kytkin luistaa.
lisäksi armoton vinkuminen pahimmillaan kun kytkin puolessa välissä ja tyhjäkäynnillä oli sitten kytkin painettuna tai ei.
80km/h kun ajeli ja vaihteli ilman poljinta niin pääsi suht. normaalisti kotiin.

en päässyt vielä purkamaan, tarttis osat hakea tänään jos meinaa päästä maanantaina taas ajamaan...
Saab og 900c combi -89 (suomesta) ajossa
Saab 90 -86 (Suomesta) ajossa
Saab og900c (Suomesta) myyty
tehave
"Turbo"
Viestit: 234
Liittynyt: Su Syys 07, 2008 22:36
Paikkakunta: Forssa

Re: painelaakeriko

Viesti Kirjoittaja tehave »

Sehän se.... Kuulat tippuneet osittain ja laakerin jämät jumissa :)
Saab og 900c combi -89 (suomesta) ajossa
Saab 90 -86 (Suomesta) ajossa
Saab og900c (Suomesta) myyty
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: painelaakeriko

Viesti Kirjoittaja lucaf »

juu tuo on sellainen vika että se varoittaa noin ½sekuntia aikaisemmin ennenkuin hajoaa täysin. Nimimerkillä "helsingin ruuhkasta hyvinkäälle ilman kytkintä" :D
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
tehave
"Turbo"
Viestit: 234
Liittynyt: Su Syys 07, 2008 22:36
Paikkakunta: Forssa

Re: painelaakeriko

Viesti Kirjoittaja tehave »

no pientä rahinaa piti jo viikko sitten, (kesällä ajattelin korjata)...

nyt meni kerralla pahaksi ja suorinta tietä kotiin, ja juuri pääsi vielä talliin peruuttamaan, siihen hyytyi.

ei ihme, eipä niitä asetelman kieliä juuri saanut enää painettua kasaan mutta systeemin sai sieltä pois koska painelaakeri oli ihan päreinä, kuulat oli tulleet ulos.

oli muuten yli 10 tunnin urakka kun nopassa pitää irrottaa vielä syylärikin ja lampunpesin systeemi on siinä kiinni ym. ym.. tilaa on vähemmän kuin satkussa.
nyt on kytkin kasassa, vielä kun saa kaiken konepeltiä myöden yksin takaisin :)

tähän asti mieluummin myynyt auton kuin tehnyt kytkin remppaa kun menee vähän yli osaamisen, mutta pakon edessä näköjään tuokin taittui :)

rälläkällä katkaistut syylärin pultit nyt vähän on ongelmana, mutta kaippa sinne jokin viritys löytyy, varasyyläri olisi, mutta en nyt rupea arpomaan että onko se ehjä.

mitä tästä oppii.. ei mitään, kytkin levyn voisi vaihtaa mutta jos kesällä :D
Saab og 900c combi -89 (suomesta) ajossa
Saab 90 -86 (Suomesta) ajossa
Saab og900c (Suomesta) myyty
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11500
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: painelaakeriko

Viesti Kirjoittaja jus »

Koko lukkopelti jäähdyttimineen flekteineen lamppuineen nousee helpommalla kuin pelkkä jäähdytin.
Vastaa Viestiin