Saab 900:n käyntiinlähtö
Saab 900:n käyntiinlähtö
Auto on 900i -90 ongelma on käyntiinlähtö, lähtee kun syöttää virran suoraan ryyppysuuttimelle, mut ruiskuille ei tule bensaa? Bensapumppu pyörii. Auto ajettiin seisontaan ja toimi. Onko erillistä relettä ruisku 16v:lle? Vai johtuuko sähköviasta ettei reakoi starttaukseen?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2044
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
Re: Saab 900:n käyntiinlähtö
onkohan ilmamäärämittarin määräsäädin jumissa? kokeile nostaa säätimen lautasta käsin.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Re: Saab 900:n käyntiinlähtö
Missä on määränsäädin?antti.hakamaa kirjoitti:onkohan ilmamäärämittarin määräsäädin jumissa? kokeile nostaa säätimen lautasta käsin.
Re: Saab 900:n käyntiinlähtö
Ei 16-venttiilisessä ole määränsäädintä, ilmamäärämittari lautasineen on 8-venttiilisessä olevan K-jetronic-ruiskun osa.
16-venttiilisessä on erikseen ruiskun päärele ja bensapumpun rele, kaksilla sulkeutuvilla kärjillä molemmat, pumpun releen toiset kärjet antavat jännitteen suuttimille ja lambdan lämmitykselle. Relevikahan tuossa voisi olla syynä. Tai vaikka vaan hiukan kannastaan ylös kiivennyt rele niin kuin eräässä satkussa oli. Ruiskun releet ovat matkustajan jalkatilassa lokasuojaa vasten ruiskuboksin yläpuolella, melkeinpä kojetaulun sisällä. Oven pielestä lattiaverhoilun kiinnikepellin irrottamalla ja verhoilua raottamalla pääsee kopeloimaan vaikkei näköyhteyttä oikein saakaan.
Pumpun ja suuttimien rele 102 on kahdesta vierekkäisestä releestä taaempi, lähempänä takapuskuria oleva:
http://townsendimports.com/Web/electric ... comloc.htm
Mittaa tuleeko suuttimille jatkuva jännite käynnistysyrityksen aikana. Ruiskuboksin kyllä pitäisi ohjata suuttimien maadoitusta saadessaan tiedon moottorin pyörimisestä.
16-venttiilisessä on erikseen ruiskun päärele ja bensapumpun rele, kaksilla sulkeutuvilla kärjillä molemmat, pumpun releen toiset kärjet antavat jännitteen suuttimille ja lambdan lämmitykselle. Relevikahan tuossa voisi olla syynä. Tai vaikka vaan hiukan kannastaan ylös kiivennyt rele niin kuin eräässä satkussa oli. Ruiskun releet ovat matkustajan jalkatilassa lokasuojaa vasten ruiskuboksin yläpuolella, melkeinpä kojetaulun sisällä. Oven pielestä lattiaverhoilun kiinnikepellin irrottamalla ja verhoilua raottamalla pääsee kopeloimaan vaikkei näköyhteyttä oikein saakaan.
Pumpun ja suuttimien rele 102 on kahdesta vierekkäisestä releestä taaempi, lähempänä takapuskuria oleva:
http://townsendimports.com/Web/electric ... comloc.htm
Mittaa tuleeko suuttimille jatkuva jännite käynnistysyrityksen aikana. Ruiskuboksin kyllä pitäisi ohjata suuttimien maadoitusta saadessaan tiedon moottorin pyörimisestä.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2044
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
Re: Saab 900:n käyntiinlähtö
vedän puheeni takaisin luin epähuomiossa, että kyse oli 8v koneesta.
kaaattaa tarkastaa myös imusarjan maadoituspiste ja moottorinohjainlaiteen liitin.
kaaattaa tarkastaa myös imusarjan maadoituspiste ja moottorinohjainlaiteen liitin.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Re: Saab 900:n käyntiinlähtö
Kiitos taas neuvoista, vika löyty releistä jotka olivat irronneet.jus kirjoitti:Ei 16-venttiilisessä ole määränsäädintä, ilmamäärämittari lautasineen on 8-venttiilisessä olevan K-jetronic-ruiskun osa.
16-venttiilisessä on erikseen ruiskun päärele ja bensapumpun rele, kaksilla sulkeutuvilla kärjillä molemmat, pumpun releen toiset kärjet antavat jännitteen suuttimille ja lambdan lämmitykselle. Relevikahan tuossa voisi olla syynä. Tai vaikka vaan hiukan kannastaan ylös kiivennyt rele niin kuin eräässä satkussa oli. Ruiskun releet ovat matkustajan jalkatilassa lokasuojaa vasten ruiskuboksin yläpuolella, melkeinpä kojetaulun sisällä. Oven pielestä lattiaverhoilun kiinnikepellin irrottamalla ja verhoilua raottamalla pääsee kopeloimaan vaikkei näköyhteyttä oikein saakaan.
Pumpun ja suuttimien rele 102 on kahdesta vierekkäisestä releestä taaempi, lähempänä takapuskuria oleva:
http://townsendimports.com/Web/electric ... comloc.htm
Mittaa tuleeko suuttimille jatkuva jännite käynnistysyrityksen aikana. Ruiskuboksin kyllä pitäisi ohjata suuttimien maadoitusta saadessaan tiedon moottorin pyörimisestä.