Mulla on täyspaineisessa 1991 16valvessa samaa ongelmaa ainoa arvo mikä pielessä on kierroksilla CO joka on 0.6, tyhjäkäynnillä CO 0.4%, katti on viikon vanha, tuskin viikossa kuollu kuitenkaan? Haiskahtaa siltä et kävis laihalla jostain syystä koska saa olla kierroksia aika paljon että saa lambdan laskemaan alle 1.030. Onko luukaksen immussa joku säätö?
60% e85 seos ei vaikuttanut päästöihin, vaihdettu myös tulpat ja virranjakajakansi+pyörijä.
Og 900S 91 ja päästöt koholla
Re: Og 900S 91 ja päästöt koholla
Volvo 760tic -90 - Volvo 142GL - Volvo 145tdiexpress yms...
Ja SaabScaniat on: Scania R92m -87 ja Saab 900 16v Turbo 1991 ex: 9-3 2.2tid -00, 900c-87 ja 9-3 2.0t -98
Ja SaabScaniat on: Scania R92m -87 ja Saab 900 16v Turbo 1991 ex: 9-3 2.2tid -00, 900c-87 ja 9-3 2.0t -98
Re: Og 900S 91 ja päästöt koholla
Mulla on semmoinen muistikuva että pyöreän peitemuovin alla olisi ruuvi ollut. Jos muisto on oikea niin pakokaasulaitteessa kannattas sitten säätää.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Re: Og 900S 91 ja päästöt koholla
Jos päästöt aiheuttaa ongelmia katsastuksessa,niin tässä hyvä ohje jos ei jaksa etsiä vikaa yms.
1. Aja tankki lähestulkoon tyhjäksi
2. Katsastuskonttorin pihassa 3L Sinolia tankkiin
3. Päästöistä läpi
4. Tankkiin bensaa
5. Stressi ohi
Tämä hyvä vaihtoehto jos auto muuten toimii hienosti, mutta päästöt ongelma.
1. Aja tankki lähestulkoon tyhjäksi
2. Katsastuskonttorin pihassa 3L Sinolia tankkiin
3. Päästöistä läpi
4. Tankkiin bensaa
5. Stressi ohi
Tämä hyvä vaihtoehto jos auto muuten toimii hienosti, mutta päästöt ongelma.
Re: Og 900S 91 ja päästöt koholla
Mulla sama ongelma. Sinoli kikka testattu sekä viinabensa,ei vaikutusta mihinkään arvoon . Kuullu kyllä että joillain auttaa,itsellä ei. Kisakatti vaan on niin paska. No se lähdössä kohta lampeen
Saab 900S-91 Autom
exät: Opel kadet 2.0 GT Audi 100 2.0 Lada 2107 Lada 1500S Bmw 316
exät: Opel kadet 2.0 GT Audi 100 2.0 Lada 2107 Lada 1500S Bmw 316
Re: Og 900S 91 ja päästöt koholla
On, mutta katalysaattorilla varustetussa versiossa se ei tee mitäänKupari kirjoitti:Mulla on semmoinen muistikuva että pyöreän peitemuovin alla olisi ruuvi ollut. Jos muisto on oikea niin pakokaasulaitteessa kannattas sitten säätää.
OG900S MY91
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
-
- "Hirsch"
- Viestit: 963
- Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
- Paikkakunta: Itä-Suomi
Re: Og 900S 91 ja päästöt koholla
Tuossa juuri katselin oman ässän katsastuslappuja kun tuli vasta viime viikolla leima haettua.
Kolmena vuonna oli katsastuksessa HC:t rajoilla (taisin aikaisemmin kirjoitellakin), ts. tyhjäkäynnillä nousi vaikka mihin asti, mutta armeliaasti leiman antoivat.
Nyt on pari vuotta menty ongelmitta. Ja tuo vaihdettu kattihan on revitty ~500tkm ajetusta 2,1i:stä. Sitä en toki tiedä oliko siihen joskus uusittu.
Tälle vuodelle ei tullut vaihdettua mitään sytkäkäkäleitä, suodattimia tai edes öljyjä. Tuo korkein CO taisi aikanaan asettua kun vaihdoin sytkäosat ja falskaavan suuttimen o-renkaan. Tuolloin oli kyllä ihan selvästi havaittavissa käyntihäiriöitä.
Eikös tuo korkea CO viittaa siihen että saa liikaa bensaa, tai kaikki ei syty kunnolla. Samoin palamaton seos nostaa lambda-arvoa tuomalla palamatonta happea polttoaineen mukana.
Kenellä noita päästöongelmia on, oletteko kokeilleet säätää sytytystä suuntaan tai toiseen. Hankalampi perstuntumalta, mutta jos pääsee mittareihin kiinni, kannattaa kokeilla. Tämä siis siltä varalta ettei "perusosien" uusiminen auta.
Tuossa vielä nuo omat arvot, vähän vajaa 400tkm ajettu vakio-ässä.
Vanhalla katilla(kolme katsastusta):
COmin 0,11 ja COmax 0,29
HCmin 27 ja HCmax 100
CO2min 14,3 ja CO2max 14,9
Lambda 1,01-1,004
Vaihdetulla katilla (t=tyhjäk. k=kierr. , lukemat= 2015 & 2016):
COt 0,01 & 0,06
COk 0,03 & 0,01
HCt 37 & 41
HCk 21 & 19
CO2t 15,00 & 15,10
CO2k 15,00 & 15,00
Lambda 1,017 & 1,012
Kolmena vuonna oli katsastuksessa HC:t rajoilla (taisin aikaisemmin kirjoitellakin), ts. tyhjäkäynnillä nousi vaikka mihin asti, mutta armeliaasti leiman antoivat.
Nyt on pari vuotta menty ongelmitta. Ja tuo vaihdettu kattihan on revitty ~500tkm ajetusta 2,1i:stä. Sitä en toki tiedä oliko siihen joskus uusittu.
Tälle vuodelle ei tullut vaihdettua mitään sytkäkäkäleitä, suodattimia tai edes öljyjä. Tuo korkein CO taisi aikanaan asettua kun vaihdoin sytkäosat ja falskaavan suuttimen o-renkaan. Tuolloin oli kyllä ihan selvästi havaittavissa käyntihäiriöitä.
Eikös tuo korkea CO viittaa siihen että saa liikaa bensaa, tai kaikki ei syty kunnolla. Samoin palamaton seos nostaa lambda-arvoa tuomalla palamatonta happea polttoaineen mukana.
Kenellä noita päästöongelmia on, oletteko kokeilleet säätää sytytystä suuntaan tai toiseen. Hankalampi perstuntumalta, mutta jos pääsee mittareihin kiinni, kannattaa kokeilla. Tämä siis siltä varalta ettei "perusosien" uusiminen auta.
Tuossa vielä nuo omat arvot, vähän vajaa 400tkm ajettu vakio-ässä.
Vanhalla katilla(kolme katsastusta):
COmin 0,11 ja COmax 0,29
HCmin 27 ja HCmax 100
CO2min 14,3 ja CO2max 14,9
Lambda 1,01-1,004
Vaihdetulla katilla (t=tyhjäk. k=kierr. , lukemat= 2015 & 2016):
COt 0,01 & 0,06
COk 0,03 & 0,01
HCt 37 & 41
HCk 21 & 19
CO2t 15,00 & 15,10
CO2k 15,00 & 15,00
Lambda 1,017 & 1,012
# 2569
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti