No, siitäpä se ajatus sitten lähti. Mitähän autolle tänään kuuluu? AutoFaktasta rekisterinumerolla kyselemään: "OKN-706 SAAB 2DSEDAN 99GL-CM/2470 Moot.til:1.980 Teho: Käyttöönotto:00.00.1982 Katsastettu:22.06.1999 Seur.kats: Omist:
K.V.,VUOKATTI poistettu rekisteristä". Näitä K.V.:tä löytyi paikallisesta puhelinluettolosta kaksi, joten luuri käteen ja soittamaan. Ensimmäinen ei tärpännyt, toinen ei vastannut. Kului muutama päivä...
No, tänään puhelimeen vastattiin ja naisääni puhelimessa totesi, että onhan noita Saabeja meillä, joten pyydänpä isännän puhelimeen. Ja niin vain auto löytyi ja ajokuntoisena vieläpä. Ruosteesta ei ollut katsastatussetä tykännyt ja auto oli poistettu rekisteristä vuonna 2000. Toimii nykyään peltoautona ja sillä on ajettukin ihan muutama viikko sitten.
No, eipä sitten muuta kuin viemään lapset pulkkamäkeen Vuokattiin ja paluumatkalla hieman poikettiin tieltä:


Hieman koskettavat fiilikset vieläkin. Auto oli sisältä tosi priima. Kattoverhoilu täydellinen, ainoastaan kuskin penkin verhoilu pitäisi uusia. Auto oli siis toimitettu vaihtoautona Veholle vuonna -89 ja tämä nykyinen omistaja oli sen ostanut vuonna -93 tai -94 Takuuautolta. Mittarissa nyt 247 tkm.
Ruostetilanne vain on sellainen, että ellen itse opettele hitsaamaan, niin peltoautoksi se saa jäädäkin. Takalokarit reikäjuustoa sisältä ja päältä sekä pohjassa muutama reikä. Lisäksi esim. takakontin luukussa oli peukalon mentävä reikä.
Mutta olipas vain mukava nähdä auto vielä hengissä ja kylläpä se olikin nätti
