Saab 90 2. käyttis
Saab 90 2. käyttis
Hei,
Toivottavasti tuleva saabisti taas kirjoittelee. Og900:sia enemmän olen katsellut, mutta 90:setkin ovat olleet mielessä. Nyt moni 900 vaan mennyt alta oman sairastelun takia ja ruvennut katselemaan myös noita 90:jä. Onko noista mahdolliseksi ympäri vuotiseksi toiseksi käyttöautoksi vai onko vain hyvän auton pilaamista? Matala kulutuksinen farkku jo löytyy taloudesta. Uskon että vuosittaiset kilometrit jää alle 5 tuhannen.
Toivottavasti tuleva saabisti taas kirjoittelee. Og900:sia enemmän olen katsellut, mutta 90:setkin ovat olleet mielessä. Nyt moni 900 vaan mennyt alta oman sairastelun takia ja ruvennut katselemaan myös noita 90:jä. Onko noista mahdolliseksi ympäri vuotiseksi toiseksi käyttöautoksi vai onko vain hyvän auton pilaamista? Matala kulutuksinen farkku jo löytyy taloudesta. Uskon että vuosittaiset kilometrit jää alle 5 tuhannen.
Re: Saab 90 2. käyttis
Jos 60-luvun ominaisuuksista tykkää, niin mikäs siinä.
5tkm ajolla tuskin hyväkään yksilö menee pahasti pilalle. Aika perusvarma kulkine. Kannattaa katsoa oikeasti kerralla hyvä, 35v vanhat on kaikki yksilöitä, mutta kaikille yhteistä on ruoste. Etsi siis se ruosteeton jos löydät. Muuten saa ostaa hitsikoneen samalla kertaa.
5tkm ajolla tuskin hyväkään yksilö menee pahasti pilalle. Aika perusvarma kulkine. Kannattaa katsoa oikeasti kerralla hyvä, 35v vanhat on kaikki yksilöitä, mutta kaikille yhteistä on ruoste. Etsi siis se ruosteeton jos löydät. Muuten saa ostaa hitsikoneen samalla kertaa.
Re: Saab 90 2. käyttis
Mulla itselläni on käyttöautona juurikin kyseinen noppa,josta voisi sanoa että käytöautona se on yksinkertainen ja varmatoiminen. Lapin kuivaan ja kylmään talveen auto sopii loistavasti,hyvät valot moneen nykyautoon verrattunakin vielä tänäkin päivänä ja kun suolaa ei teillä ole korikin kestää.
Mutta joo aika raskas ohjaus parkkipaikkapyörittelyyn on ja meillä ei vaimoväki tykkää autosta lainkaan.2 ovisuus ei tue lapsiperhekäyttöä.
Kulutus ei mielestäni ole merkittävä ongelma.Kaikkia osia löytyy ja on helppo itsekin korjata. Omalla autollani on ajettu vasta 130tkm öljyvuotojen laittelut ovat olleet suurimpia korjauksia tähän asti+kytkimen pääsylkän vaihto eli ei juuri mitään.
Sanoisin että hyvä noppaa on aika vaikea löytää alle 2k€ eli halvemmallakin voi käyttiksen löytää mutta se ei todennäköisesti voi olla vaihtoehto Saabille
Mutta joo aika raskas ohjaus parkkipaikkapyörittelyyn on ja meillä ei vaimoväki tykkää autosta lainkaan.2 ovisuus ei tue lapsiperhekäyttöä.
Kulutus ei mielestäni ole merkittävä ongelma.Kaikkia osia löytyy ja on helppo itsekin korjata. Omalla autollani on ajettu vasta 130tkm öljyvuotojen laittelut ovat olleet suurimpia korjauksia tähän asti+kytkimen pääsylkän vaihto eli ei juuri mitään.
Sanoisin että hyvä noppaa on aika vaikea löytää alle 2k€ eli halvemmallakin voi käyttiksen löytää mutta se ei todennäköisesti voi olla vaihtoehto Saabille
OG 900i 16v 1989
Noppa 90 1987
OG 900i 8v 1988
Noppa 90 1987
OG 900i 8v 1988
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24013
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Saab 90 2. käyttis
hyvä ja kevyt ohjaus oikein käytettynä eli rengas paine jne jne
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Saab 90 2. käyttis
^Ja heti kevenee kun vähänkin liikkuu, nopeasti oppii olemaan vääntämättä ruoria paikallaan.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 81
- Liittynyt: Pe Elo 03, 2012 18:11
- Paikkakunta: Salo
Re: Saab 90 2. käyttis
Mulla on ollut 2 OG900:sta käyttöautona, enkä voi kyllä moittia. Varmatoimisia, ja ennenkaikkea talvella lämpimin auto mikä itsellä on koskaan ollut. Ehkä ohjaus on nykymenoon tottuneelle hieman raskas, mutta niinkuin edellä todettu, pienikin liike auttaa. En itse kokenut ongelmaksi, sen koommin kuin emäntäkään.
Saab 900i -88
Saab 900S -90
Saab 900S -95
Saab 900S -90
Saab 900S -95
Re: Saab 90 2. käyttis
Kyllä tuo 99/90/OG900 pakkasessa ja lumessa on aika takuuvarma kuljetin. Ei tarvitse tapella jäätyvien ovenkahvojen, tuulilasin alareunaan ryytyvän lumen, tehottoman lämmityksen tai vanteisiin paakkuuntuvan sohjon kans. Maavaraakin on riittävästi, eikä pohjamuovit hajoa, jos osuu jää/lumimöykkyyn. Ainut mikä estää ajamasta, juurikin teiden suolaus ja siitä seuraava korin ruostuminen. Rapa- ja kurakelit ajellaan VAG-tuotteella
Jos ohjaus on raskas, voi vahvistaa käsivoimia. Etunojapunnerruksia/leuanvetoja
Jos ohjaus on raskas, voi vahvistaa käsivoimia. Etunojapunnerruksia/leuanvetoja
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96,12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
vuodesta -87: 5kpl 96,12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 61
- Liittynyt: Pe Loka 26, 2012 12:02
Re: Saab 90 2. käyttis
Edellisiä komppailen. Ohjaus tosiaan ei paha hyvillä renkailla ja oikeilla paineilla, sekä pienessä liikkeessä kääntäen. Maantieajossa tarkka ja tunnokas verrattuna moniin tehostettuihin. Lisäksi 90:ssä satkuunkin verrattuna vielä tiettyjä etuja, kuten lyhyempi ulkomitta, erilainen käteensopivuus. Kojelauta ergonomialtaan vanhakantainen, mutta myös erittäin yksinkertainen kaikenlaisia korjauksia ajatellen. Lapsiperhekäytössä kaksiovisuus monasti toki hankalaa, mutta toisaalta korirakenne on sieltä turvallisimmasta päästä tämän ikäluokan autoja.
Re: Saab 90 2. käyttis
Ei ehjän nopan ohjaus raskas ole, perkuleen hidas se kyllä on! Enkä tuota ohjausta nyt niin maan tunnokkaana pitäisi tehostamattomien sarjassa, traktorimainen se on kaikin puolin. Toki sähköservotehostettuun tottuneelle voi tulla yllätyksenä, että urat tuntuvat ratissa.. Etenemiskyky on kyllä auton vahvoja puolia, kapeat renkaat ja malmikasa vetävän akselin päällä auttaa hangessa kummasti.
Ex:Saab 90i -86, (Micra -99, Punto -02)