Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Moi
Onko kukaan vaihtanut laakereita og900 ilmastoinnin kompuraan? Löytyykö tietotaitoa?
Tai jollain hyvä kompura jouten?
Ali
Onko kukaan vaihtanut laakereita og900 ilmastoinnin kompuraan? Löytyykö tietotaitoa?
Tai jollain hyvä kompura jouten?
Ali
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24013
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Og900:sen jarrupääsylinterin lukko segerin koko?
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24013
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
????????????
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24013
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
20mm oli sopiva.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
- timpetti
- "Hölösuu"
- Viestit: 1777
- Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
- Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Koska tupliksissa siirryttiin kärjettömään? 1982?
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Jope sivustolla lukee että -84 kuitenkin itseltäni löytyy esite jossa kerrotaan -83 olevan kärjetön sytytys ja -83 tupliksia on ollut useampi kärjetön, toki vastaan on tullut myös kärjellisiä ilmeisesti 82 loppuvuoden malleja jotka rekisteröity -83 tammikuussa.
Saab 900 i8 lasikattoluukulla -90. Saabismia suvussa paljon, Perhepiirissä kymmeniä saabeja. Jäsen #8722 Tarkoitus entisöidä ja Pelastaa saabeja, ei särkeä. Tech 2/YV
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24013
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
onko näissä tiivisteitä elvyttävissä litkuissa muuta ku suuret puheet ??
eli pohdin tuota vm76 B moottorin elämää et lurauttais ihmeainetta öljyn sekaan ihan vaan varmuuden vuoksi.. onko niistä mihinkään?
eli pohdin tuota vm76 B moottorin elämää et lurauttais ihmeainetta öljyn sekaan ihan vaan varmuuden vuoksi.. onko niistä mihinkään?
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Ei ole lisäaine vaan koko öljy: Parikymmentä vuotta sitten laitoin ekan kerran V4:n koneeseen Valvolinen Maxlifeä minkä pänikän kyljessä luvataan elvyttävän vanhat tiivisteet. Minun mielestä se silloin pienensi tasap.akselin stefan hikoilua. Samaa öljyä olen käyttänyt, eikä tuo Viippa vieläkään merkkaa reviiriään ja terveenä pysynyt muutenkin
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
misä oli linkki og satkun vikakoodinlukuun vm 1993 eli 16v eli check engine valo palaa olikos se takapenkin alla?
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
https://www.dropbox.com/s/dopa0h5k2d6h3 ... a.pdf?dl=0
En löytänyt latauslinkkiä tälle samalle oppaalle mitä itse olen pitänyt raamattuna. PDF-tiedoston sivu 152 ja eteenpäin löytyy vikakoodit + ohjeet niiden lukemiseen. Liittimen pinni numero 2 takapenkin alta löytyvästä liittimestä (olikohan sini-valkoinen johdin siinä) ja toinen pää maihin.
1991 900i 2,1l
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24013
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
ei välttämättä ole takapenkin alla.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
ainakin tuossa oli 2p innin maadotus ja pam.
koodia pukkasi sen mistä opus kertoo jotta kiristä pultit, tarkasta ruiskusuuttimien o renkaat, katso alipainevuodot sekä oxygen sensorin pre heating järjestelmän toimivuus, mikä hän se lie?
ruiskutin crc suuttimien juureen eikä tun tunut happiarvo laskevan ollenkaan sen ollessa jotakin 5,4 tms
alip letkutkin näytti ok.
koodia pukkasi sen mistä opus kertoo jotta kiristä pultit, tarkasta ruiskusuuttimien o renkaat, katso alipainevuodot sekä oxygen sensorin pre heating järjestelmän toimivuus, mikä hän se lie?
ruiskutin crc suuttimien juureen eikä tun tunut happiarvo laskevan ollenkaan sen ollessa jotakin 5,4 tms
alip letkutkin näytti ok.
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Se tarkoittaa lambda-anturin esilämmityspiiriä, mikä käsittääkseni lämmittää anturin elementtiä koneen ollessa kylmä (anturi toimii vain lämpimänä). Joku korjatkoon jos olen väärässä. Linkkaamani ohjekirjan sivulta 162 alkaen on ohjeet itse lambdatunnistuksen toimivuuden sekä pre-heatingin toimivuuden testaamiseksi.mestari kirjoitti: ↑To Touko 27, 2021 16:09ainakin tuossa oli 2p innin maadotus ja pam.
koodia pukkasi sen mistä opus kertoo jotta kiristä pultit, tarkasta ruiskusuuttimien o renkaat, katso alipainevuodot sekä oxygen sensorin pre heating järjestelmän toimivuus, mikä hän se lie?
ruiskutin crc suuttimien juureen eikä tun tunut happiarvo laskevan ollenkaan sen ollessa jotakin 5,4 tms
alip letkutkin näytti ok.
Itselläni olisi kysymys aiheesta banjopultit ja niiden toiminta. Jakotukin päässä olevaan banjoon on vedetty jonkun toimesta tussilla viiva sen kaikkiin osiin. Käytin banjoa auki sen verran että päästin paineet ulos, mutta kirittyäni sen takaisin viivojen näyttämään asentoon, sen välistä tihkuu bensaa. Meneekö pultti jotenkin vituiksi jos kiristän sitä liikaa? Vai onko tämä korjattavissa ainoastaan tiivisteen vaihdolla?
Aihetta sivuten: osaisiko joku ehdottaa jotain kirjaa, josta selviäisi mekaniikassa yleensä käytettyjen osien toimintaa? Nämä banjopulttiasiat, laakerit ja liittimet ja muut ovat itselle vähän vieraita aiheita. Netistä en ole löytänyt mitään hyvää yksittäistä lähdettä, vaan usein sormen mennessä suuhun tulee aloitettua armoton googlettelu.
Edit: ja tuosta vikakoodistasi sen verran että aikoinaan se kummitteli itsellä kauan, ennen kuin paikansin viaksi hajonneen ilmamassamittarin. Ainoa oire oli heikko vastaaminen kaasuun kylmällä koneella. Lämpimällä koneella auton sammutettaessa, IMM vastuslangat hehkuvat muutaman sekunnin päästä virtojen katkaisun jälkeen. Itsellä ei hehkunut lainkaan, joten noukin purkuautosta toimivan mittarin, jossa em. toiminto pelitti.
1991 900i 2,1l
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
ota ne kupari prikat sieltä banjoliitimen välistä veke ja laita rautalankaan roikkumaan ja kosanilla kuumaksi ja ovat taas koko perheen käytösssä
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,