pakkaset

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

En tiedä paljonko pakkasta aamusta oli mutta -84 special satku on häipynyt emännän lähtiessä töihin.Pikkasen on huolettanut kun öljyinä koneessa on tavan 10w40 mineraalit.Äsken juuri otin purkin ulkovarastosta ja hötkyttelin sitä.Tuntu olevan melko kiinteetä kamaa näillä ilmoilla.
Tuskin olis ilman lohkolämmitintä lähtenyt tai ei ainakaan hyvää olisi koneelle tehnyt..

Edittiä:Öljyt olivatkin täyssynteettiset,10w40,delphi merkkiset.
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

näytti rallikaluston 20w60 myös aika tervalta, oli pakko käydä vilkaisemassa :)
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja f-19 »

-25C, lähti käymään 3h lämppärissä olon jälkeen, nihkeästi kyllä. Syytän megaranetuksia.

Mutta ohjaustehostimen pumppu huusi ekat 5min kuin syötävä ja tehostimen säiliössä kupli valkoista mössöä :roll: . Öljy 2v vanhaa Saabin omaa tavaraa. Tehostin toimi kokoajan kuitenkin ihan hienosti.
lordofgreed
"Hirsch"
Viestit: 963
Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja lordofgreed »

Eipä lähtenyt satku käyntiin, aika nihkeästi pyöritti kun pari vuorokautta seisonut. Hörähti kyllä muttei jaksanut käydä, jos hipaiseekaan kaasua niin kone pysähtyy heti. Pitää yrittää uudelleen kunhan pääsee koulusta, saattaisi saadakin käyntiin ellei virta lopu. Äkkiäkös tuosta nykäisee akun sisälle lämpiämään, pitää kyllä katsoa ettei nesteet ole jäässä, saattaa olla aika "laihat" jäähdytysnesteet sisällä.
Tuossa kun on vielä nuo megan rikastukset vähän hakusessa niin saa nähdä liikkuuko ennen juhannusta...
# 2569
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
Karspa
"Ruisku"
Viestit: 117
Liittynyt: La Kesä 05, 2004 22:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Karspa »

Koko yön pidin lohkossa laihan pakkasnesteen takia. Lähti kyllä käyntiin melko helpon tuntuisesti, ei tarvinnut kuin pienen pyöräytyksen ja käynnistyi. Autolla ajoin muistaaseni viimeksi lauantaina, eli muutaman päivän oli ehtinyt seistä. Käynti oli hiukan huonoa aluksi, mutta n. 30s kuluttua alkoi toimia jo normaalisti. Paremmin mega tuntui tässä tapauksessa toimivan kuin vanha K-jet. Startatessa kuului jotakin ylimääräistä ääntä, mutta ääni hävisi oikeastaan heti kun kone käynnistyi.

Suurin ongelma oli kuitenkin se jäähdytysneste. Paisarissa neste oli sulaa, mutta syyläri tai joku muu paikka oli tukossa. Ajoin auton talliin odottamaan väkevämpää nestettä.
OG900 Turbo 8v -88 MegaSquirt Fuel & Spark ("projekti")
Saab 9-3 aero 2000 biopower (käyttis)
dq
"Hölösuu"
Viestit: 1085
Liittynyt: Ti Syys 20, 2005 01:24
Paikkakunta: Naantali

Viesti Kirjoittaja dq »

Itse tuossa kaivoin satkun kolme viikon seisotuksen jäljiltä, ensin hutkittiin 20 cm:n lumikerros pois päältä, sisälle autoon ja ilman lohkoa laakista käymään. 8O Oli kyllä loppuauto kohtuullisen jäykkänä muutamat ensimmäiset kilometrit. :D
himmee
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: Su Touko 02, 2004 19:43
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja himmee »

Pissaneste jäässä..auton tietysti. Muutoin hyvin pelasi. Kaikki paikat tietysti rätäjää ja paukkuu.

3h lämppäris ja kerralla "normaalisti" käyntiin. Sisälämppärillä ikkunat valmiiksi auki..650w. Tyhjäkäynti korkea jonkun matkaa. Paffia en laita vaikka mikä ois. Hypoidit laatikossa toimi oikein mukavasti ja tehostin toimii uusilla saab öljyillä hienosti.
VW transporter 2.5tdi vm.99
saba90
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 11:22
Paikkakunta: Jkl.mlk

Viesti Kirjoittaja saba90 »

Oma noppa ei oikein innostunut lähtemään nyt käyntiin,oli ensimmäinen kerta tänä talvena kun ei ekalla lähtenyt,mutta 4 tuntia lämmityksessä ja apuvirtaa hyväksikäyttäen kyllä lähti käyntiin :P Oli kyllä laatikon 80W90 öljyt vähän tahmean oloiset :wink: Ja muutenkin auto oli kuin pakastimeen ois ittensä työntänyt,kone kyllä lämpesi nopeesti koska pahvi keulalla mutta sisällä ei ollut mitenkään erityisen lämmin vaikka tulikin ajeltua 60km mutta onhan tuota pakkastakin kyllä ollut jonkun verran... :roll:
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
lordofgreed
"Hirsch"
Viestit: 963
Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja lordofgreed »

Eipä ollut nesteet jäässä, eikä kyllä käynnistynytkään. Nostin akun sisälle lämpiämään, pitänee yrittää vielä illalla uudestaan...
# 2569
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2892
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

saba90 kirjoitti: sisällä ei ollut mitenkään erityisen lämmin
Ei nopassa kyllä kuuluis palella! :) Ootko tsekannut ettei lämppärin kenno oo neulasten ym. roskan peitossa?
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
jhappone
"Kaasari"
Viestit: 38
Liittynyt: La Helmi 04, 2006 21:04
Paikkakunta: Oulunsalo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jhappone »

Lähtipäs tuo omakin vehje käymään kun nyt päivällä kokeilin 4½h lämppärissä olon jälkeen. Pitää nostaa tuo akku sisään ja katsoa että on kunnon latingissa huomista varten.

Kankea oli ajaa, renkaatkin tuntui aivan soikioilta parit ensimmäiset kilometrit :)

- J
saba90
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 11:22
Paikkakunta: Jkl.mlk

Viesti Kirjoittaja saba90 »

[quote=Ei nopassa kyllä kuuluis palella! :) Ootko tsekannut ettei lämppärin kenno oo neulasten ym. roskan peitossa?[/quote]

Ei oo tullut koskaan katsottua mutta ei oo kyllä yleensä tarvinnut palella tuolla sisällä vaikka onkin ollut pakkasta parikymmentä astetta :roll: mutta voihan se varmaan siitäkin johtua kun autoa ei ole käytetty viimeiseen neljään päivään
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Andre
"Kaasari"
Viestit: 47
Liittynyt: Pe Tammi 26, 2007 13:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Andre »

Oma satku oli 8h koulun pihassa ilman roikkaa... pakkasta -30 ja laakista käymään...lh-jetti rokkaa
taassaapi
"Turbo"
Viestit: 206
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 11:57
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja taassaapi »

Puolison vaatimuksesta piti sitten käynnistää vanhus. Ihan sydäntä särki :cry: . Kolmen tuntia ensin narun perässä ja hyvin lähti käyntiin.

Mitenkäs on oletteko pitäneet nuharättiä syylärin edessä. Kun on ensimmäinen turpo minulla niin mietityttää onko sellasesta rätistä haittaa :roll: ?
# 3109
9-5 2.3t wagon, 1999 (KA)
Djjules
"Turbo"
Viestit: 270
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 15:11
Paikkakunta: UK

Viesti Kirjoittaja Djjules »

Mulla on vähän sellainen fiilis että pakkanen rikkoo tulppiakin tai ainakin tuo esiin toimimattomuutta, vaikka tulpat lämpimänä toimiikin :!:. Teho on paska toimivissakin, mutta vanhoissa tulpissa = huono kylmäkäynnistys.

Olin ihmetelly oman kulkineen (kasitappi-iivari) huonoa käynnistystä kylmänä (lisäilmaluisti ja lohkolämmitin poissa pelistä). Yleensä käynnistyksen jälkeen vaan 3 pyttyä pelissä -> noin parin minuutin lämmittely ja kaikki taas mukana.

Tänään starttasin auton ja kävi kaikilla -> annoin käydä hetken tyhjäkäyntiä ja enää 3 pyttyä oli mukana eikä neljäs enää heränny. Kävin sijoittamassa 12€ uusin tulppiin ja vaihdon jälkeen lähti kuin palmun alta vaikka oli jo ehtiny jäähtyä täysin tällä pakkasella. Veikkaan ettei huomenna ole mitään ongelmaa käyntiinsaamisen kanssa, jos ei nyt jotain isompaa hajoa (kop kop kop) 8)
- Juha -
Saab 9-3SS 1.9TiD Vector '06
Vastaa Viestiin