Glykoli kannattaa kyllä blandata vedellä...Raaka jäähdytysneste kun jäätyy aiemmin, kuin esim. 50/50 glykoli-vesiblandis...rr kirjoitti: Äsken piti sitten lisätä hiukan raakaa nestettä
Pakkanen ja Saab
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Vikinä paikallistettu.Hattuhylly mallia itsetehty vanerista ja pintana samanalainen beige matto kuin saabissa on lattiamatto. Alkuperäinen hyllyhän on ruuvattu sivuista kiinni koriinja nykyinen hattuhylly on niitten korvien alapuolella ja tietenkin oli pehmuste välissä mutta uinut pikkuhiljaa pois välistä ja vaneri koski peltiin suoraan ja korin eläminen aiheutti kitinää.
Pistin muijan rattiin ja ite kuunteleen ja heti 100 metrin jölkeen ko. vika paikallistettu. Nyt korjattu. Avot sitä hiljaisuutta !
Nyt ei Saabin alkuperäinen sähköantenni halua nousta ku -30 paukkuu mittarissa.... Eilen se ei halunnut laskeutua..... Höh...
Pistin muijan rattiin ja ite kuunteleen ja heti 100 metrin jölkeen ko. vika paikallistettu. Nyt korjattu. Avot sitä hiljaisuutta !
Nyt ei Saabin alkuperäinen sähköantenni halua nousta ku -30 paukkuu mittarissa.... Eilen se ei halunnut laskeutua..... Höh...
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Perhana, onnitteluttoms kirjoitti:Vikinä paikallistettu.Hattuhylly ....
Avot sitä hiljaisuutta !
Ei vaan auta tuohon meidän perheen T8 A:n vikinöiden paikallistamiseen, mahtaa meinaan hattuhyllyn vikinä kotona eteisen nurkassa olla jo melkoinen, jos se kuuluu ajossa autoon asti
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Se ei kummoista liikettä tartte korin tehdä pakkasellaku jokin juttu hankaa johonkin niin vikinää ja narinaa tulee. No, kesällä ei vikise läheskään niin paljon. kyllä C5 Citikkaki natisee nitisee, kitisee ja paukkuu näillä pakkasilla kun istuin vain kyydissä tässä ykspäivä. Meinas tulla ihottumaa....
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
Olikos tuosta K-Jetin ohjauspaineen säätimestä joskus juttua että joku olis eristäny sen jollain ettei saa väärää tietoa pakkaskelilä ajettaessa?
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Meitin 900i Pollari lähtee käyntiin, missä vaan, milloin vaan, missä säässä tahansa.
On niin pommin varma että ei toista ole. (kop kop)
On niin pommin varma että ei toista ole. (kop kop)
#3769 - Janne Kirjavainen. 0414472687
(ex)-88 musta 900,(ex)-89 valkoinen 900iA Ex-poliisi,(ex)-91 met. harmaa 9000 CD, -91 punainen 900i 16v, -98 met. vihreä 9-5 2.3t, -05 punainen 9-5 2.3T "DIY Aero" Combi
(ex)-88 musta 900,(ex)-89 valkoinen 900iA Ex-poliisi,(ex)-91 met. harmaa 9000 CD, -91 punainen 900i 16v, -98 met. vihreä 9-5 2.3t, -05 punainen 9-5 2.3T "DIY Aero" Combi
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=4061900i kirjoitti:Olikos tuosta K-Jetin ohjauspaineen säätimestä joskus juttua että joku olis eristäny sen jollain ettei saa väärää tietoa pakkaskelilä ajettaessa?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
- eegas
- "Hölösuu"
- Viestit: 1096
- Liittynyt: Pe Heinä 21, 2006 13:10
- Paikkakunta: Kauhava / Lapua / Liperi
Taitaa nuo pakoputken kannatinkumit olla jäykkiä näin kylmällä (-33,4), suurin ääni minusta tulee niistä johtuen, käyntiin kyllä hyvin on lähtenyt, vaikka en aina ole roikanpäähän laittanutkaan (SAAB 900i -87). Bensa vaan tuntuu kelpaavan tavallista paremmin, ei edes uskalla laskea keskikulutusta. Tällä hetkellä kyläilemässä Ylämyllyllä, ei kai tuolla lännempänä näin kylmä olisikaan, joten hyvä testipaikka.
SAABeilla ajoa vuodesta -72 alkaen
rapakaari(at)gmail piste com, 0viisi04917511
Saab 9-5 2.3TA Aero sedan -07, Saab 9000i CS 2.0 man -98
MR-Saab 96L -77, Laikka-avo 99 -76, Dacia Logan Van 1.5 dCi -12
Jäsen #6056
rapakaari(at)gmail piste com, 0viisi04917511
Saab 9-5 2.3TA Aero sedan -07, Saab 9000i CS 2.0 man -98
MR-Saab 96L -77, Laikka-avo 99 -76, Dacia Logan Van 1.5 dCi -12
Jäsen #6056
minä eristin järjestelmäpaineensäätimen ja kylmäkäyntiventtiilin ja tyhjäkäynti putoo lämpimällä koneella normaaliin kovilla pakkasilla maantieajon jälkeen ja tuntuu että ei saa bensaakaan liikaa .
Se että on lämmin kone ja ajoviiman jäähdyttämä kylmä paineensäädin merkaa sitä että ois ryyppy päällä ku koneen lämpö ei johdu riittävästi ko. osille välissä olevan ilmataskun takia ja lämmitysvastus ei jaksa pitää -30 tarpeksi lämpimänä sitä. Sakemanni ei ole suunnitellut sitä varmaankaan noin kylmään.
Itellä eristys auttoi ja kulutus putos normaaliin. Keulan peitto auttaa luultavasti samallalailla.
Se että on lämmin kone ja ajoviiman jäähdyttämä kylmä paineensäädin merkaa sitä että ois ryyppy päällä ku koneen lämpö ei johdu riittävästi ko. osille välissä olevan ilmataskun takia ja lämmitysvastus ei jaksa pitää -30 tarpeksi lämpimänä sitä. Sakemanni ei ole suunnitellut sitä varmaankaan noin kylmään.
Itellä eristys auttoi ja kulutus putos normaaliin. Keulan peitto auttaa luultavasti samallalailla.
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
semmosella 1 cm vahvuisella retkipatjan palalla ja nippusiteillä.
J.Paineensäädi on auki siitä kohti mistä letkut menee ja johto eli ympärille vaan laitoin eristystä.
J.Paineensäädi on auki siitä kohti mistä letkut menee ja johto eli ympärille vaan laitoin eristystä.
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
Täällä on saappi starttaillu suht hienosti. Laiskasti kone pyörii mutta käynnistyy kun kaasulla hieman avittaa ja jatkaa startin pyörittämistä. Muuten sammuu heti. Ongelmia on aiheuttanut automaattivaihteisto. Ei mene vaihteet päälle. Kahvasti kääntää mutta mitään ei tapahdu. Laatikkoöljyt ei pitäis kovin vanhoja olla, mutta ties mitä paskaa edellinen omistaja on sinne sitten laittanut. Jonkun aikaa kun pihassa käyttää niin laatikko herää. Kerran kävi niin ettei vaihtanut ykköseltä kakkoselle vaan putos vapaalle. Tien poskesssa sitten ooteltiin...
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Mulla on ollut jo pari vuotta eristettynä tuo ohjauspaineen säädin eukolta varastetulla säämiskänpalalla (ihmettelee varmaan vieläkin että mihin se hävis). Eipä ole ollut ongelmia kesällä eikä talvella.
Bensaa häviää 15km:n työmatka-ajossa tasasta 9l/100 kesät talvet (+/- 0,3l), maantiellä normiajossa 7,5-8.
Jatkuvaa murhetta muutenkin, meni nimittäin alapallo ja pakoputki viime syksynä ja kuittien perusteella pakotorvi oli uusittu vasta vuonna -96. Onko näissä mitn takuuta? vai vaadinko kaupan purkua? Auto on mallia 86 ja mittariin pyörähti just 200tkm.
Kysyy epätietoinen saapisti.
PS. loppukevennys: kokeilkaapas joskus huutaa perheelle saapin vieressä marketin parkkipaikalla kovaan ääneen että"tulkaas heti tänne SAAPILLUA" kyllä nääs päät pyörii
Bensaa häviää 15km:n työmatka-ajossa tasasta 9l/100 kesät talvet (+/- 0,3l), maantiellä normiajossa 7,5-8.
Jatkuvaa murhetta muutenkin, meni nimittäin alapallo ja pakoputki viime syksynä ja kuittien perusteella pakotorvi oli uusittu vasta vuonna -96. Onko näissä mitn takuuta? vai vaadinko kaupan purkua? Auto on mallia 86 ja mittariin pyörähti just 200tkm.
Kysyy epätietoinen saapisti.
PS. loppukevennys: kokeilkaapas joskus huutaa perheelle saapin vieressä marketin parkkipaikalla kovaan ääneen että"tulkaas heti tänne SAAPILLUA" kyllä nääs päät pyörii