Daword kirjoitti:etsein haulla mutta ei löytynyt aiheeseen liittyvää.
tossa ku ajelin ja ajoin auton parkkiin ja taas lähdin liikkeelle niin huomasinkin että nopeus mittari ei toimi eli ei liikahda ollenkaan.
muut mittarit toimii kuten pitää eli misäs vois olla vika ja mistä sitä vois lähtee korjaan? toivb. ei oo kovin monimutkanen operaatio
Onko/oliko paljon pakkasta?
ei oo ollu tos aamusti ku 5-7astetta pakkasta ja nopeus mittari aamulla kyl toimi..
tosin kopautin kyllä puoli vahingos koe lautaan kädelläni ku yritin kurotella jalkatilasta jotain öljy puteloo.. oliskohan ottanut sit täräyksestä jotain häiriöö?
Eli tarkistin johdon joka on mittarin takana ja toinen pää vahteistossa.
eli se pyörii kun sitä vaijerii pyörittää mutta ilmeisesti ei ota mittariin kiinni.
eli kun vedän vaijeria\johtoo käsin mittaria kohti niin mittari herää henkiin mutta sit kun irrottaa niin ei puhu mitään. eli onko ne jotkut "jengat" mennyt rikki?
korjaamot sanoo että pitäs uus mittari ostaa?
onkohan näin...olisko kellään mitään konstii jolla ton vaijerin sais Ylettyyn\pysyn mittarin "sisällä"
Nyt! Saab 900i 5ov Combi Sedan vm88
-----------------------------------------------
Ennen! Saab 900 T8 ic 2d Sedan vm88
Daword kirjoitti:Eli tarkistin johdon joka on mittarin takana ja toinen pää vahteistossa.
eli se pyörii kun sitä vaijerii pyörittää mutta ilmeisesti ei ota mittariin kiinni.
eli kun vedän vaijeria\johtoo käsin mittaria kohti niin mittari herää henkiin mutta sit kun irrottaa niin ei puhu mitään. eli onko ne jotkut "jengat" mennyt rikki?
korjaamot sanoo että pitäs uus mittari ostaa?
onkohan näin...olisko kellään mitään konstii jolla ton vaijerin sais Ylettyyn\pysyn mittarin "sisällä"
Hae mittarikorjaamosta sellainen 1 cm pituinen vaijerin pituuden jatkopätkä... Itekkin jouduin sellaisen laittamaan, koska vaijeri ei yltänyt mittariin tarpeeksi syvälle...Muistaakseni maksoi 1 egen...Ja on toiminut hyvin...
Daword kirjoitti:Eli tarkistin johdon joka on mittarin takana ja toinen pää vahteistossa.
eli se pyörii kun sitä vaijerii pyörittää mutta ilmeisesti ei ota mittariin kiinni.
eli kun vedän vaijeria\johtoo käsin mittaria kohti niin mittari herää henkiin mutta sit kun irrottaa niin ei puhu mitään. eli onko ne jotkut "jengat" mennyt rikki?
korjaamot sanoo että pitäs uus mittari ostaa?
onkohan näin...olisko kellään mitään konstii jolla ton vaijerin sais Ylettyyn\pysyn mittarin "sisällä"
Hae mittarikorjaamosta sellainen 1 cm pituinen vaijerin pituuden jatkopätkä... Itekkin jouduin sellaisen laittamaan, koska vaijeri ei yltänyt mittariin tarpeeksi syvälle...Muistaakseni maksoi 1 egen...Ja on toiminut hyvin...
kiitos neuvosta
mittari korjaamo? löytyyköhän noita ihan jostain auto tarvike liikkeestä? vai pitääkö oikeen olla mittari korjaamo?
täällä päin ei oo ainuttakaan mittari korjaamoo
mutta joo se kyllä korjais ongelman koska se tosiaan ei mee tarpeeks syvälle..
Nyt! Saab 900i 5ov Combi Sedan vm88
-----------------------------------------------
Ennen! Saab 900 T8 ic 2d Sedan vm88
mikkoimp kirjoitti:luultavasti joku metalli klöntti päässyt mittarin sisälle joka sielä sitten joka kierroksella ottaa kiinni
Voi olla vaan mittari kulunut sen verran että välykset on menneet pieneksi. Ainakin 99:n mittarissa tuollaisiin oireisiin auttaa, kun vaijeria vetää konehuoneesta vähän kauemmas mittarista. Satkun mittarissa vaijerin kiinnitystapa mittariin on vähän erilainen, mutta kannattaa ainakin kokeilla.
Oikea korjaus tuohon on sitten vähemmänkulunut mittari, tai välysten säätäminen tässä mittarissa toimiviksi.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00