Turbo reistailee

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Ace_Of_Spade
"Tuplakaasari"
Viestit: 97
Liittynyt: La Maalis 13, 2004 20:09
Paikkakunta: Kemi

Turbo reistailee

Viesti Kirjoittaja Ace_Of_Spade »

Täytyypä pitkästä aikaa kääntyä arvon kollegoiden puoleen. Ysisatanen turbo 8 tappinen vm. -89, on ruvennut nikottelemaan viime aikoina.

Oireita: Kylmänä siis käy aivan hyvin, ehkä hieman suurilla joutokäyntikierroksilla. Koneen lämmettyä alkaa ensin tuntua pientä nykimistä. Ajon jatkuessa nykiminen yltyy, jopa raivostuttavalle asteelle. Kierrokset alkavat heitellä +-1000 rpm. Kiihdyttäminen käy mahdottomaksi.

Patkoputken olen uusinut pakosarjasta lähtien. Onko vika siis imupuolella? Ilmamäärämittari? Sähköpuoli?

Onko kellään ollut vastaavaa? Hyviä arvailujakin voi heitellä.

Kiirekin olisi, ei muuten, mutta reistailun ajan täytyy ajaa Ford Mondeolla 8O
#2535 Antti Perkkiö
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2045
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

ilmavuoto alipaine letkuissa tai niiden lähtöjen holkit vuotaa imusarjassa.

tai sitten vaan öljykorkin tiiviste rikki tai mittatikku huonosti kiinni.

tuosta varmaan kannattaa lähteä et irroittaa tuon öljytikun ja laittaa sen kunnolla kiinni.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Frostwind
"Hölösuu"
Viestit: 1105
Liittynyt: Ma Touko 30, 2005 11:14
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Frostwind »

imuvuotoa veikkaisin minäkin
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
fforslund
"Aero"
Viestit: 338
Liittynyt: Ma Heinä 25, 2005 10:33
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja fforslund »

Mulla teki 900c -89 samoja oireita, saattoi jopa sammua liikennevaloissa koneen lämmettyä. Syynä oli sytytyspuola, joka toimii loistavasti kylmänä mutta kuoli koneen lämmetessä. Tulpatkin kannattaa tarkistaa sekä tulpanjohdot ja virranjakajankansi. :idea:
Sytytysosat ovat kuitenkin melko halpoja ja helppoja tarkistaa ja vaihtaa, joten niistä lähtisin etsimään vikaa.
Why do those people, who have Saabs, have that smile on their face? :)
It's almost impossible to crash it! -Jeremy Clarkson-TopGear
J-ani
"Aero"
Viestit: 463
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 15:22

Viesti Kirjoittaja J-ani »

Imupuolen vuodot kun sulkee pois yhtälöstä ensimmäisenä ja sen jälkeen vaihtaa ihan normaali huollon nimissä vaikka kaikki sytytyksen osat niin kyllä se siitä.
#1890
pakinen
"Viggen"
Viestit: 605
Liittynyt: Ti Tammi 17, 2006 23:11
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pakinen »

Mun ässässä oli samanlaiset oireet, kun sytytys oli liian myöhäsellä. Lukitusmutteri oli auennut ja tärinässä päässyt siirtymään..
Saab 900S Combicoupe
Ace_Of_Spade
"Tuplakaasari"
Viestit: 97
Liittynyt: La Maalis 13, 2004 20:09
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja Ace_Of_Spade »

Kylläpä se oli puolassa vika. Vaihdoin sen, niin nykimiset häipyivät.
#2535 Antti Perkkiö
Vastaa Viestiin