Ongelmia taas...Automaatikkolaatikko??

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8088
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Saab04 kirjoitti:Kiitän :)
Kannattaa muuten ensin tyhjentää propusta lootaöljyt :roll: Muuten voi olla hymy pyllyssä kun 3-4litraa tomaattiöljyä lurahtaa nassulle kun pohjan irroittaa :)
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
TommiA
"Tuplakaasari"
Viestit: 59
Liittynyt: To Maalis 25, 2004 19:57
Paikkakunta: Oulussa ja muualla

Viesti Kirjoittaja TommiA »

Kokeileppa toimintaa ihan ensin irroittamalla kick-down vaijeri kaasuvivusta. Väärin säädetylle kick-downilla saattaa saada kiihdytettäessä peruutusvaihteen päälle kuvailemillasi seurauksilla.
juuso
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Su Heinä 13, 2003 17:56
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja juuso »

Herätelläänpä nyt vaikka tätä topiccia..

Ongelma on että automaattiloota hukkas kaikki vaihteet.
Laatikko luisti aika paljon ennen hajoamistaan. Motarilla kun painoi kaasun pohjaan(vauhti n. 80km/h), niin kone otti ensin vaan kierroksia jtn 6k/min, ja sitten kolautti vaihteen päälle.. Tosiasiassa vaihde ei mennyt päälle, vaan samalla hukkui kaikki vaihteet.

Tomaateista tietämättömänä en osannut muuta kuin katsoa, että vaihteen siirtäjän vaijeri on kiinni ainakin kepin päästä.

Onko mitään hajua kannattaako alkaa laatikon vaihto hommiin, vai onko jtn juttuja jotka kannattaa tarkastaa vielä?
Larvetti
"Tuplakaasari"
Viestit: 86
Liittynyt: Ti Syys 12, 2006 15:52
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Larvetti »

Onko Borg-Warnerissa öljyä riittävästi? "Kytkin luistaa " ilmiön jälkeen lisäsin toista litraa. Alun pitäen on muuten 8 litraa Castrol Dexron 2 öljyä, Mobilin öljyä ei viime kesänä enää löytynyt helposti.
Öljyn määrä mitataan moottorin käydessä hetken (n. puoli minuuttia D, saman verran R asennossa) kurittamisen jälkeen
Jäsen 2916
Puhelimella 0503540288
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2892
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

Taisi loota ylikuumeta, kun luistavalla laatikolla ajelit moottoritiellä.

Mulla ilmeisesti ylikuumeni viime kesänä reippaassa moottoritieajossa. Oireili samansuuntaisesti kuin sulla tuossa. Jäähdyttyään toimi töksähdellen ja lonksuen pari päivää, mutta kun varovaisesti ajelin, niin toiminta palautui normaalin sujuvaksi alle viikossa.

Jos öljy haisee palaneelta, öljynvaihto on myös aiheellinen.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
kultakatriina
"Kaasari"
Viestit: 27
Liittynyt: To Loka 19, 2006 08:29
Paikkakunta: Tarvasjoki

Viesti Kirjoittaja kultakatriina »

Mullapa -91 900i 16v automaatti jättää kakkosen välistä kokonaan ja ykköseltä kolmosellekin vaihtaa vasta, kun päästää hieman kaasupoljinta ylös. Kickdownin kytkeytyessä vaihtaa ykköselle, eli huutaa vaan, mutta ei kiihdy. Kolmosella ajellessa tasasesti kaasua painamalla (siis niin, ettei mee kickdown päälle) kiihtyy ihan hyvin ja öljytkään ei haise pahalle ja sitä on riittävästi. Onko jollain kokemuksia tämänsuuntaisesta? :?: 8O
saabijamppa
"Kaasari"
Viestit: 21
Liittynyt: Ti Touko 22, 2007 23:45
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja saabijamppa »

kultakatriina kirjoitti:Mullapa -91 900i 16v automaatti jättää kakkosen välistä kokonaan ja ykköseltä kolmosellekin vaihtaa vasta, kun päästää hieman kaasupoljinta ylös. Kickdownin kytkeytyessä vaihtaa ykköselle, eli huutaa vaan, mutta ei kiihdy. Kolmosella ajellessa tasasesti kaasua painamalla (siis niin, ettei mee kickdown päälle) kiihtyy ihan hyvin ja öljytkään ei haise pahalle ja sitä on riittävästi. Onko jollain kokemuksia tämänsuuntaisesta? :?: 8O
Sulla on sitten kutakuinkin sama juttu kuin mun 900i -85 tomaatissa..
Tuossa kesän alussa täällä kyselinkin neuvoja kun luulin ettei lukittanut 3, mutta nyt kun alettiin tutkiskelemaan tarkemmin niin huomattiinkin että vaihto meneekin suoraan 1-3, tosin ilman nytkähtelyjä.

Vika saattaisi olla väärässä öljypinnassa tai mahdollisesti 2-vaihteen likaisessa venttiilissä? Kick-down on säädetty ja paineet mitattu, muttei siltikään mene 2:en kautta..
SB90
"Hölösuu"
Viestit: 1102
Liittynyt: Ma Kesä 11, 2007 19:02
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja SB90 »

kun jos nyt oikein olen ymmärtänyt automatiikan tekniikan eli jossains iellä on jotain metallisisia "lappusia" tai vastaavia liuskoja, niin papallani oli saman tyyppinen vika eli kehotan vähän katselemaan sitä tekniikka. :wink:
Ralli ei oo kovin hauskaa jos tietää mitä motin alla on, mutta ei tiedä mihin mennää
Saab90 -85(ex) Saab90 -87(ex) Saab99 -82 Saab99 -75
Vastaa Viestiin