Mallia 99:in rakentamiseen!

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Re: Mallia 99:in rakentamiseen!

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Leepuhan näköjään rakentaa turbo OG-satkun..

http://www.discoverychannel.co.uk/web/c ... gster-car/
wla
Matalapaineturbo
Viestit: 177
Liittynyt: Su Syys 30, 2007 21:34
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Mallia 99:in rakentamiseen!

Viesti Kirjoittaja wla »

tomaatti kirjoitti:Leepuhan näköjään rakentaa turbo OG-satkun..

http://www.discoverychannel.co.uk/web/c ... gster-car/
No huh!
Ei voi edes sanoa että olisi pienellä pilattu .

t.vellu
Aina joku Saabbi...
Avatar
merlin
"Aero"
Viestit: 352
Liittynyt: To Elo 10, 2006 20:15
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mallia 99:in rakentamiseen!

Viesti Kirjoittaja merlin »

kyllä toi on ihan tuunattu... levitys ihan jees mut mun mielestä toi nykyaikanen kikotinkeula ei tuplikseen sovi...

mutta jokainenhan tekee itselleen mieluisan
96 vm. 1975
Frostwind
"Hölösuu"
Viestit: 1105
Liittynyt: Ma Touko 30, 2005 11:14
Paikkakunta: Alavus

Re: Mallia 99:in rakentamiseen!

Viesti Kirjoittaja Frostwind »

Kas kun ei tuota hel**tin kanaverkkoa ole tukittu metrikaupalla maskiin ja puskuriin
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
liteFun
"Hölösuu"
Viestit: 1999
Liittynyt: Ma Huhti 09, 2007 11:15
Paikkakunta: Koria
Viesti:

Re: Mallia 99:in rakentamiseen!

Viesti Kirjoittaja liteFun »

vuorpe kirjoitti:Tuostahan voisi jo leepu ja böörni ottaa mallia!!! :lol:

Tuo etupuskin pisti silmään noissa projekti kuvissa, että minkä puskin tuo on kun näyttäis olevan peltiä??
Niin vois... Leepulla vaan on ne omat rituaalit kehitellä muodot :lol:
Ja kun puskurin vääntäminen pellistä on vaikeaa, Leepu ottaa valmiin ford mondeon muovipuskurin...
Ite kyllä ihmetelly joka jakson kohdalla miks Leepu pellistä ne muodot tekee, muovin taivuttelu föönillä ja lasikuidututtamalla kiinni olis helppoa... :D
muppelo
"Hölösuu"
Viestit: 1320
Liittynyt: Ti Huhti 24, 2007 08:28
Paikkakunta: Joensuu

Re: Mallia 99:in rakentamiseen!

Viesti Kirjoittaja muppelo »

liteFun kirjoitti:Ite kyllä ihmetelly joka jakson kohdalla miks Leepu pellistä ne muodot tekee, muovin taivuttelu föönillä ja lasikuidututtamalla kiinni olis helppoa... :D
Jos ne ei Bangladeshissa oo vielä kuullu lasikuidusta? :lol:

No mut kädentaidot kunniaan. Hyvä jos jaksaa poijjaat pellistä vääntää :)
Aivan sama lähteekö juosten vaiko letkuissa kituen
liteFun
"Hölösuu"
Viestit: 1999
Liittynyt: Ma Huhti 09, 2007 11:15
Paikkakunta: Koria
Viesti:

Re: Mallia 99:in rakentamiseen!

Viesti Kirjoittaja liteFun »

Niin mutta eikö Englannissa nyt sentään muovit ja lasikuidut tunneta, hiilikuidusta puhumattakaan... Sais niitä pyöreämpiä muotoja ettei olis aina kanttista peltiä ;)
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Re: Mallia 99:in rakentamiseen!

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

muppelo kirjoitti: No mut kädentaidot kunniaan. Hyvä jos jaksaa poijjaat pellistä vääntää :)
Eikös lasikuidussa tarvita ollenkaan kädentaitoa :?:
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
liteFun
"Hölösuu"
Viestit: 1999
Liittynyt: Ma Huhti 09, 2007 11:15
Paikkakunta: Koria
Viesti:

Re: Mallia 99:in rakentamiseen!

Viesti Kirjoittaja liteFun »

Ite yrittäny lasikuidusta jotain tehä mutta ne karvat jää aina pystyyn sojottamaan... Ja kauheita ilmakuplia... Mun mielestä siinä tarvii enempi taitoa ku pellin taivuttelussa?
MNeva
"Viggen"
Viestit: 504
Liittynyt: Ti Kesä 03, 2003 18:25
Paikkakunta: Söörmarkku

Re: Mallia 99:in rakentamiseen!

Viesti Kirjoittaja MNeva »

Minä taas olen sitämieltä, että pellin muokkaus on huomattavasti vaikeampaa kuin hartsi- ja ilmaustelan lykkiminen. Varsinkin kun aletaan tekemään pellistä pyöreitä muotoja eri suuntiin. Ja vaikka olis käytössä englishwheel, planishinghammer, sikkikone, mankeli, kanttikone, kutistus- ja levitysvasarat yms. apuvälineet, niin otetaan kyllä miehestä mittaa.

Tuolta saa mielestäni aika hyvän käsityksen http://allshops.org/cgi-bin/community/c ... 0083442279
patu
"Hölösuu"
Viestit: 1331
Liittynyt: La Tammi 21, 2006 10:33
Paikkakunta: Lohja

Re: Mallia 99:in rakentamiseen!

Viesti Kirjoittaja patu »

MNeva kirjoitti:Minä taas olen sitämieltä, että pellin muokkaus on huomattavasti vaikeampaa kuin hartsi- ja ilmaustelan lykkiminen. Varsinkin kun aletaan tekemään pellistä pyöreitä muotoja eri suuntiin. Ja vaikka olis käytössä englishwheel, planishinghammer, sikkikone, mankeli, kanttikone, kutistus- ja levitysvasarat yms. apuvälineet, niin otetaan kyllä miehestä mittaa.

Tuolta saa mielestäni aika hyvän käsityksen http://allshops.org/cgi-bin/community/c ... 0083442279
Samaa mieltä... Kyl uuden lokasuojan reunan vääntää pellistä ja uudet ovien alareunat kanttikoneella jne jne tai hitsaa kiinni suoran pellin lätkäsemällä johonkin, mut jos aikoo saada sellasta jälkeä mikä ei tarvitse tuntien kittausta tehdä ja vielä pyöreää muotoa tehden.. niin ne pellinvääntäjä pro henkilöt ovat harvassa..

Lasikuituunkin tarvitsee omat kikkansa ei se hartsista märkä lasikuitukangas ilmassa itsestään pysy ja jos on sellainen muotti tai muotoiltu osa mihin päälle lätkäisee lasikuitumatto niin ettei se valu mihin sattuu ja ettei harsti kuivu sutiin ennenkuin ehtii edes kissaa sanoa... Eli kyllä se helppoa valmiiseen esim. venemuottiin kuitua levittää mut yritäpä tehdä tyhjästä valmis lasikuituinen osa ja vielä kaksin kappalein että näyttävät juuri samalta :lol:

Ja nykyään ei välttämättä veneitäkään telan kanssa levitetä nekin saadaan pursotettua koneen kanssa maton sisään-> meinaan ne hartsit...
Viimeksi muokannut patu, Pe Loka 17, 2008 22:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
MNeva
"Viggen"
Viestit: 504
Liittynyt: Ti Kesä 03, 2003 18:25
Paikkakunta: Söörmarkku

Re: Mallia 99:in rakentamiseen!

Viesti Kirjoittaja MNeva »

Juu lasikuituruiskullahan ne veneet nykyään tehdään, kuten myös korjataan öljysäiliöt. Naapuri tekee tuota jäkimäistä ja sillä on ruisku mistä tulee matto palasina, hartsi ja kovete oikeassa suhteessa. Kuiduttamista (ihan tyhjästäkin olen jotain kaiutin systeemiä rakentanut) ja pellin pyörittelyä olen kumpaakin tehnyt ja kyllä tuo pelli on minusta vaikeampaa käsiteltävää.
patu
"Hölösuu"
Viestit: 1331
Liittynyt: La Tammi 21, 2006 10:33
Paikkakunta: Lohja

Re: Mallia 99:in rakentamiseen!

Viesti Kirjoittaja patu »

Siis joo ruiskulla yleensä.. Joitakin paikkoja joutuu veneessä vielä käsin laminoimaan...

Mä en nyt muista mikä sen uuden systeemin virallinen nimi oli, mut oli Kipparissa (kuulostaa ihan erotiikkappainoitteiselta) eli tässä moottoriveneiden erikoislehdessä kerran artikkeli että paineistavat hartsin jotenkin ehjän kuidun sisään ilman että sitä joutuu ruiskulla sohimaan muottiin eli siinä hartsin levitys käy ihan itsestään kun hartsia tulee paineisena joka paikkaan valmiisiin lasikuitumattoihin/muotissa oleviin lasikuidunpalasiin... Pitäs kaivaa se juttu jostain ei muista enään tarkkaan miten se toimii... 8) Tai niinno aivan sama, ketään kuitenkaan kiinnosta tässä 99:siin pyhitetyssä artikkelissa miten se toimii.. :wink:
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
rotisko
Matalapaineturbo
Viestit: 154
Liittynyt: Ma Syys 29, 2008 00:14

Re: Mallia 99:in rakentamiseen!

Viesti Kirjoittaja rotisko »

möykkyisillä helsingin kaduilla, hidastetöyssyissä ja routapateissa olisi tuollainen keula melko lyhytaikainen. muutenkin kohtalaisen karmea näöltään, mutta on se parempi tyhyjää ja paalia. sanotaanko, että se on hyvä jos siitä tykkää.
SAAB 9000cc turbo M1987 (nyk.ka), 900i 1988 (ex-ka), 99GL 1978 (ex-ka), 96 V4 super 1978(ex-ka), 95 1967(exä). muuten tässä pitäisi lukea jotain fiksua: -jotain fiksua.
Vastaa Viestiin